AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
10.558

E92 M3 vs RS4 i senaste AMS, ajajaj

Sida 5 av 5
BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
Det finns ingen som testat nya M3:an här inne kan jag lova. Jag har dock sett båda bilarna live. I mitt tycke så är M3 mkt snyggare med det är ju subjektivt naturligtvis. Däremot kan jag bara spekulera i acc och varvtider. BMW har ju av hävd alltid haft lite tapp mellan motoreffekt och bakhjulseffekt. Sedan är ju ofta BMWs officiella tider i underkant jämfört med många andra som ligger lite för optimistiskt i sina angivelser. Utifrån det är min gissning att BMW slår Audin på fingrarna i acc och varvtider på t.ex ringen. Däremot är Audin klart mer körbar på våta och vintriga underlag.

Ps Motorljudet är grymt på nya M3(har hört det live) ds

Mvh

Jonas
Såg nya M3 live i Göteborg häromdagen. (teknikens världs testbil) Den märks utan tvekan, men i jämförelse med e46 tycker jag den tappat lite av sin diskression & klass. Jag vill inte tänka civic type-r när jag ser en M3 ;)

Motorljudet var fantastiskt och jag tror som BMW-Jonas att med rätt förare och miljö kan den slå RS4 på fingrarna. I vardagssammanhang däremot är jag övertygad att Audin är jämlik om inte mer lättkörd.

Säkert en bra bil, men jag kan knappt vänta på CSL:n..

M Coupe
"it´s a lot like nothing else"
BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
Vilken färg var det mbolo? Tycker inte om den i den röda färgen som hela tiden visas upp! Däremot är den vita läcker.

Mvh

Jonas
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Troligtvis får jag M3:an till helgen. Jag har inte sett den live ännu, ska bli mycket spännande.

BMW-Jonas,
när får du din bil?

//Stefan
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
mbolo,

Håller verkligen med dig i ditt resonemang om att vara märkesoberoende och fokusera mer på bilmodellen
RS4:an är en fantastiks bil på många sätt, en svår nöt att knäcka för vilken BMW-modell som helst.

//Stefan
ro
133
rolle10
335ci M Xdrive -11
Stefan,
Får M3:an till helgen?? Har inte riktigt hängt med i hela tråden, men ska du provköra en i helgen tro??

Va nyfiken jag blir !!! Berätta....

Rolle//
Även jag håller med om märkesoberoende, jag bytte till Audi för 3 år sedan då tyckte jag att de var på uppgång och BMW på nedgång. Nu tycker jag tvärtom, så efter en Sportback och en A4'a så tackar jag Audi för den här gången. Varken A5 eller kommande A4 (premiär idag) tilltalar mig, TT är för liten, R8 är för dyr ;)

Teknikens Världs testbil (e92 M3) är väl vit?

Mvh,
/Wille
BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
StefanL// Har du beställt en sådan också?? Eller ska 335:an få stryka på foten? 7 sep kommer det en M3 till Örebro som jag ska få provköra. Men min bil kommer inte förrän i maj? Hoppas jag! Vill ha den nya lådan.

Mvh

Jonas
Visa användare
601
p-car
03.5 M3 SMG
det blir ingen e92 M3 för min del efter ha sett AMS reportaget som kritiserade M3's interiören kontra RS4, visserligen kostade RS4 100'papp mer men när M3:an kostar nästan dubbel så mycket som en 1:er och för inte mycket mer invändigt, då menar jag inte motorutrummet men jag sitter för det mesta när jag kör, tycker jag är ganska tafatt att man inte tog mer tid att luxa till det lite, känns som BMW tvingade till den nya M3:a för inte förlorar marknadsandelar

för mig blir det troligen Alpina B3 TT cab, och smakligen gillar jag Alpina's utblåst bättre ( Länk ) än den nya M3:a, men "smaken är som baken, delad" ;)
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
BMW-Jonas,

Sålde 335:an i dag. Nu kan jag beställa M3:an -vill också ha nya lådan.

//Stefan
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
BMW-Jonas: "Det finns ingen som testat nya M3:an här inne kan jag lova."

Länk

Stefan L, var det din Svarta 335 med Schnitzer 20" (eller 19"?) som stod på AutoPartner? Riktigt snygg var den ialla fall både inv. och utv.
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Tack Björn.
Det var min bil du såg.

//Stefan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.