AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
10.554

E92 M3 vs RS4 i senaste AMS, ajajaj

Sida 1 av 5
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Senaste M3an får stryk av RS4an i senaste AMS.
Dock är artikeln skriven av en engelsman:) så det återstår att jämföra dem på hemmaplan...

Min gamla pärla: Länk
har läst i flera tidningar att m3 inte är så bra som man trott... den är lite för gubbig
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Grattis Audi! Kul att även dem lärt sig bygga bilar:)

Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Vågar man hoppas på en brutal CSL version som slår konkurenterna på fingrarna rejält? CSL lär ju komma.. frågan är ju hur "bra och grym" den blir.
Oavsett om M3àn får stryk i tester kommer jag aldrig köpa en Audi ändå..!

Nya BMW M3 testas i Teknikens Värld nr16 (senaste nr) och chefredaktör Daniel Frodin skriver inledningsvis att det är många som har undrat hur bra senaste M3 är...hans svar går inte att ta miste på:
Fruktansvärt bra!!
Visst lite gubbig anser vissa men med tanke på att den nya M3:an ska vara någonstans mellan M3 E46 och M3 E46 CSL så lär vi nog inte bli besvikna. 2009-2010 lär CSL anlända och då jag kör Audi i jobbet (tvungen) så hade jag valt M3 och M3 CSL före S4 och RS4 alla dagar i veckan!!

München
Sc
35
Schnellfahrer
M5 E34 3,8-92
Glöm bara inte bort att komma ihåg att riktiga racerbilar spekar med bakhjulen och använder inte fuskfläkt, så de så.
Visa användare
476
Markus_M3
M3Cab -97
Kan hålla med om att Audi har quattro men någon fuskfläkt sitter det inte i den nya RS4:an. 4,2L sug åtta, så de så =)

Mvh Markus
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Haha, touche Markus_M3.
Förövrigt använder BMW redan "fuskfläkt", så de ä så :D

Min gamla pärla: Länk
BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
Går man på utseende så vinner BMW stort. Karisma, utstrålning osv....

Mvh

Jonas
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
Men vad är det audi har vunnit på det är en ynka test som inte säger så mycket, vi får avakta tills det kommer mer utförliga och pålitliga test innan vi säger bu eller bä, prestanda mässigt och utsende vet vi vem som har vunnit redan nu sen att audi är mer praktiskt på vinter, har flera dörar och kanske bättre kvalitets mässigt är en annan 5a.
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Bara att inse....att även andra än BMW kan bygga serieproducerade bilar med effekt och prestanda utan turbosar! =)
Jag skulle gärna vilja ha en av vardera! ;-)

MVH Patrik

"Snart gift!"
Test från Evo!
Länk
al
150
alpinvit130
123d -09, 5d
325ti -02
Det som blir mest intressant att se är vilken tid Horst (Sport Auto) kör bilen runt ringen, om han kan slå 8.09 som han kört med RS4:an. Båda bilarna är nog riktigt bra och vilken man väljer är nog mer en smaksak. Misstänker dock att M3:an är lite lite snabbare runt ringen.
båda får ju 5stjärnor så det är väl dött lopp egentligen.. en sak som förvånar mej är att bmw:n väger 5kilo mer än audin... audin har 4-dörrar och 4hjulsdrift... hur kommer det sej?
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Som jerry skriver så är det mycket märkligt med vikten!!! Vad pysslar Bmw med???
Logisk jämförelse: M3 mot S4 samt RS4 mot M3 CSL.

Om man håller sig i närheten av grundspecen på en M3'a så blir den betydligt billigare än någorlunda grundspecad RS4'a som inte är en ny modell.

Av de mer utförliga tester jag läst av de initiala testerna av nya M3'an verkar det som om förarna kommit underfund med bilen först när testkörningen börjar närma sig sitt slut. De sista 3000 varven är området man ska ligga på för att använda den till fullo, till skillnad från t.ex. RS4 som har ett jämnare effektflöde. Jag vet vad jag föredrar av de två...
Jag tror att det kommer vara andra tongångar nä'r nya M3'an får testas mer utförligt på hemmaplan.

Mvh,
/Wille
Visa användare
302
John John
M3GT-95
320iM touring-03
1502-75
Det regnade säkert när dom testade ;o) / John
An
779
Anders Olsson
M Coupe 99:a
Varför skulle inte Audi göra en bil som är bättre än BMW?
De har hu hyfsade bilar i släkten, Lamborghini samt värdens bästa bil:
Veyron 16,4
W16, cylindervolym 7 993 cm3, 1001 hk, 1250 Nm vid 2500 varv/min.

Motorn har 4 turbos och 64 ventiler. Fordonet har en kontrollerad toppfart av 407 km/h.
Vid den farten suger motorn i sig 38 000 liter luft per minut och färdas 113 meter per sekund samt förbrukar 100 liter bensin på 12 minuter.
Länk

Mmm Coupe
Anders Olsson: jo visst har dem de men även seat och skoda i släkten! ...

jag väntar på nya csl... tänk er lite snyggare kjolpaket csl-baklucka, massor med kolfiber.. rejsigare inredning... samt lite vässad motor... wow :D .. den ser brutal ut nu och tänk er hur den hade sett ut då :D
BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
BMW hade ju RS4 som riktmärke. Vore ju konstigt om man inte kunde göra en bättre bil med dom förutsättningarna. Iofs kostar ju Audin nästan 100" mer i grundpris. BMW höjer sitt pris med nära på 100" jämfört med föregångaren. Kanske magstarkt att lägga sig 200" över det priset. Nu ska vi avvakta lite fler tester.

Mvh

Jonas
To
115
TobbenA
330XiT -03 M-tech II
316i T -99 Abs-fel
Som vanligt på detta forumet så har man svårt att acceptera att andra också bygger bra bilar......

//Tobbe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.