AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.236

Vilken femma i Ronin.

Sida 2 av 2
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
Länk

Funktion före styling!
Ca
225
Cato
en bmw 320i M-sport 2003
som i alla filmer så används det flera bilar för samma scen... därav de olika emblemen etc.... spoilrarna, fälgarna etc.... som tex i "gone in 60 seconds" där det används ett femtontal "eleanors"(shelby-mustang) för att få ihop det...
förresten har inte e39:an i ovanstående film 528 fälgar?
sebbe_bmw
Cato... det är 540 org fälgar på den
Hallå alla filmälskare!

har också ronin på dvd hemma, jag kan kolla på biljakterna hur många gånger som helst. som jag fattat filmen så går det åt ett par bmw:ar, men den mesta körningen görs med en riktig M5. Nu får gärna nån M5-ägare rätta mig, men jag har i alla fall kollat på tidiga M5:or (89-or) som inte har haft kjolpaket utan ser ut precis som den i ronin. sedan tycker ju i alla fall jag att motorljudet låter precis som på de 3.6:or jag åkt med. möjligt att 3.8:an låter annorlunda, men en fräsch 3.6:a låter otroligt mäktigt. det är ju i alla fall ingen 4-cyl formel fordmotor, det är ju helt klart en sexa! sedan är det ju en annan bil när den voltar, men när den ligger upp och ner ser det ut som en M5. kolla gärna underredet, men jag kan ju ha fel. lite fånigt dock när det metallskramlar när de touchar bussen, alla vet ju att de listerna är i mjuk plast...
finns flera bra biljakter på film. den ABSOLUT bästa motorfilmen är "Super Speedway", en IMAX-filmad Cart-dokumentär. Slå på den, maxa ljudet och njut!!!! värd varenda krona!//Mvh Johan
Sen finns det ju en film som är klassledande med biljakt:

Steve McQueen i Bullit med Musse fastback vs Charger och det är himself som kör ( vass kille körde visstt Le Mans..) och slutet är bra när han viker bärarmen över ett dike och är sällsynt nära atvolta mussen..

HYR och njut!!
dr
14
drFinkel
535iA -89
5-serien i Ronin är inte en bil utan flera stycken, jag har DVDn och där i extramaterialet visas bl a bilscenerna, i vissa scener _är_ det en M5a, tvärtemot vad de flesta säger, resten är "stuntcars".

Kuriosa: det är inte lika underhållande att se biljakterna efter att ha sett "behind the scenes".

/Johan
sen har vi ju Mi2, med tanke på overkliga biljakter, en vanlig offroad hoj med 50 kusar gör ju 0-100 på under 5 sec, men Cruise sport hoj blir ifatt körd av en svajig 2 tons Suv, och till och med på körd..
Ca
225
Cato
en bmw 320i M-sport 2003
sebbe_bmw jag menar e39 i gone in 60 seconds....
det är väl 528 fälgar eller?
Fälgar är svårt Cato, det kan skilja från land till land , och med tanke på USA usla vägstandard så kan mann ju misstänka att 540 säljs med t.ex 16" i USA ( och troligen "svampigare" fjädring)
Nästan samtl. jänkebilar som säljs i europa har någon slags "sportpaket" för att göra det möjligt att sälja dom här..
I Búllit ska det vara autentiska motorljud har jag hört. En annan sevärd film är Gone in 60 seconds. Den har ganska dåliga skådespelare men en biljakt som räcker till halva filmen. Då menar jag den från 1974, inte den värdelösa uppföljaren med Nicolas Cage.

BMWCS # 2358
BMWCS Syd
Po
664
Pompe
2800 cs -70
3,0 La -75b
I bullit kör dom om samma folka 4-5 gånger...
Lite kul när man ser den.
An
156
Anders Alj
530iA Touring -02
635csi -88
323i Touring -96
Motorljudet i Bullit ska vara samplat från en Ford GT40 har jag läst. Håller med Eddie Varvstopp att den nya Gone in 60 seconds är riktigt sopig, dessutom klart överreklamerad... Nån borde stänga av Jerry Bruckheimer från att göra fler lättdjupa actionfilmer efter standardformat A1...

En ordentligt fet BMW med äkta motorljud är f.ö den vita 750 som är med i "The last boyscout". För att inte tala om den helt underbara röda 635:an i "Lethal weapon II" Att tysken sedan inte klarade av att köra ifrån en sketen Cheva Caprice hgv får väl ses som Amerikanskt flaggviftande...
ka
78
kanding
X5 G05 30d -19
Jag kollade lite på www.bmwinfo.com/507.html och såg där att Z8:an skulle vara med i Mission Impossible 2. Den har man ju sett, men jag kan inte minnas att det är med någon Z8 där....!?
I vilken scen är det i så fall???
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.