|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jo då...den kaviterar ibland. En typ av formförändring som gör att det blir obalans i hela alltihop.... Vi byter rutinmässigt vattenpump på VW/Audi/Skoda i samband med kamremsbyte - särskilt om den drivs av kamremmen..... Det låter stenkross om dom ibland! Usch.... |
|
|
tackar för ditt inlägg, det är ännu en variant, att impellern formförändras och då förstår jag det blir obalans i hela pumpen, jag har själv en Golf varvid jag just har utfört det jobbet och då hade plastimpellern delat sig i två halvor och lämnat axeln mvh Uffe/bildock |
|
| Nu hör jag den vackra gången från 6:an utan missljud! vad var det då ? vanos? annat? ja det var vattenpumpen, glad som sjutton för att slippa vanosrassel, det var lagren i vattenpumpen, väl borttagen så var impellern helt intakt och inte lös på axeln utan glapp i lagren och det lät hemskt då jag snurrade på den, förmodligen måste någon tätning mot lagren varit defekt för att pumpen ska väl hålla längre än 5000 mil och 7 år men jag slapp haveri på vägen och visst av mina tidigare inlägg att döma så hade jag nog mina aningar | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.