|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
hej. jag skulle veta om någon har köpt stylingkompaniets kompressorkit och hur det har blivit? kan man ladda 0.6 bar utan att skaffa andra spridare och sådant? För isf räknar jag med att det hamnar runt 320 hästar i min 325 och det borde gå undan =) | |
| mangadang: Du måste byta spridarna om du ska ladda över 0.46 bar. | |
| Jag har beställt, blir intressant o se hur den går, 312hk på hjulen , men jag har 325 insug så borde ge lite mer=) De följer ju med 525cc spridare till skr kitt 1200 | |
|
///Mackan vilklet laddtryck? hoppas du bänkar sen så vi får se om det stämmer =) Lycka till! / Mvh Jimmy |
|
| okej va roligt att du har beställt. jag väntar otåligt på din recension. jo 328 borde få lite mer hk än 325... | |
|
Hm vet inte hur någon räknar för att få ut sådana fantastiska siffror med bara 0.5-0.6 i laddtryck. Ett laddtryck på 0.6 bar kan som absolut max ge 60% mer effekt. Men då endast i teorin. I verkligheten så blir det helt andra siffror. Fyllnadsgraden blir t.ex aldrig 100% Och kompressorn tar rätt mycket effekt vid fullt laddtryck. Så en ökning på kanske 45-50 % är nog mer realistisk vid ett laddtryck på 0.6 bar Förutsatt att temperaturen på insugsluften är låg och IC:n har lågt motstånd. Vilket skulle ge 288hk på en 325 e36. i motorn. dvs kanske 250-260 hk på hjulen |
|
Filip_J |
köp en M3 |
| "Extremespeedy" de finns ju bänk papper på de kittet jag beställt på 312,2 på hjulen...och SKR verkar vara reko killar att göra med! finns de ingen som bänkat med skr kitt 1200 steg1? och som bussgods gömt nånstans verkar de som,får jag inte de nästa vecka så vetifan vad jag gör=( | |
|
det där bänkpapperet på 328 är nog 312 HK i motorn. men det verkar ju vara väldigt bra för att bara ladda 0.35 bar orginal. jag ska beställa ett kitt till min bil nästa vecka. ska bli kul |
|
|
Nej 312.2 gäller för motorn, och 260.5 på hjulen, vilket visserligen inte är illa det heller. Om det gäller den här produkten alltså: Länk Dynopapper för 328 steg 1: Länk Har inga egna erfarenheter av Stylingkompaniet som företag eller dess produkter men personligen skulle jag satsa på något mer beprövat om jag var i din sits. Lycka till. :) Länk |
|
manneman |
"Köp en M3" var en fantastiskt skitdum kommentar! Står mamma för din försäkringspremie på 17-18 papp när den står på din mamma? Eller din faster i korpilombolo? Poängen med att trimma har du tydligen inte upptäckt eller så är du antingen för dum eller har en far med för fet plånbok för att förstå!!! URSÄKTA mig..- alla... Men jag blir så @#¤%& ARG när jag hör sådana kommentarer. Jag äger själv en alpina B12 och är snart 38 år gammal och har idag ett välbetalt jobb som gör att jag har råd att hålla mig med den, men annat var det för några år sedan, då kunde jag bara drömma om en av 90-talets superbilar.... ...DÄRFÖR! BMW ALPINA B12 5,0 Länk |
pg_ice |
poängen med en M3a är att resten av bilen är gjord för den hörge effekten det är inte en 325a. skickar du på en kompressor på en 325a så bör du skaffa värre bromsar och stötdämpare. man vill ju gärna komma ner i fart också. även org kopplingen lär inte hålla i längden med den effekten. en M3a går igenom besiktningen det gör inte en 325a med kompressor. du kör olagligt med en 325a med kompressor det gör du inte med en M3a. jag hade nästan M3 (motor)prestanda i 325an jag hade förut då jag körde med lustgas men nu när man har skaffat en M3a så ångrar man sig att man inte köpte en tidigare och man ångrar även att man la ut så mycket pengar på en bil som ändå inte kommer i närheten av en M3a. nu i efterhand så tycker jag det var mest larv att hålla på och trimma en slöare bil som en 325 den kommer ändå aldrig i närheten av köruppelvelsen man får med en M3a. så filip har inte helt fel :) |
manneman |
Nej det argumentet kan jag hålla med om men alla har vi varit 20 ngn gång och ibland måste man tänka som en 20 åring för att förstå en 20 åring, det är inte alla som har råda att slanta för en M3 och då tar man vad man har så jag förstår både ditt resonemang och frågeställarens... Syrliga kommentarer utan vidare förklaring har jag dock sämre förståelse för, läs F.... BMW ALPINA B12 5,0 Länk |
manneman |
Eller typ säg det till en blivande Daniel Limatainen.... =) BMW ALPINA B12 5,0 Länk |
pg_ice |
en M3a behöver ingen förklaring :) nej jag fattar vad du menar. 30+ är perfekt om man ska skaffa en M3a med tanke på dom hutlösa försäkrings premierna. |
| Pratade med Andreas på skr och frågade flera gånger om effekten var på hjulen...enligt han så var de så iaf. Tycker oxå de låter lite för bra. | |
|
känns juh som att iaf inte jag vill ha en 20åring med färsk lapp på gatan med en 300hk 325a utan riktiga ankare och med orginalgung. ibland kanske man får vänta tills man har råd att göra det ordentligt.. eller lät jag gubbig för mina 26år nu?.. hehe. /mvh jocke |
|
|
///Mackan: Det visas ju klart och tydligt på dynopappret att det är 260.5 på hjulen: Länk 312 hk på hjulen är orimligt högt för en steg 1 1.2 liters Lysholm skruvkompressor på en 328 med 5 PSI/0.35 bar laddtryck, vilket är nästan lika mycket som jag har på min Z4 3.0 med steg 2 1.6 liters ESS custom Lysholm och 8 PSI/0.55 bar laddtryck. Jag ifrågasätter inte SKRs produkter, möjligen informationen som ges av personal och hemsidan. Du får 260 hk på hjulen vid endast 0.35 bars laddtryck, vilket iofs låter för högt det också: Det står på hemsidan: "Laddtrycket är som högst 0,35 Bar med steg 1" så jag antar att det är det laddtrycket som använts vid dynokörningen. Om de har bytt spridare och höjt laddtrycket inför bänkningen är det ju inte speciellt rättvist, men det får SKR svara på. Om de bara har monterat kitet, inte bytt några andra delar och kört på 0.35 bar och får 260 hk på hjulen är det otroligt bra. Jag tror inte du blir besviken med effekten i alla fall. :) </end rant> Länk |
|
|
Jag tror de har haft 0,5 minst när de där siffrorna bromsades,m sen kan man ju undra över vilket insug som används. / Mvh Jimmy |
|
|
Jo precis. Det står ju inte så mycket om övrig setup av bilen. kan ju sitta 325 insug, extraktor osv på den med. + att jag tycker att dom lagt till rätt så mycket för att få fram motor effekten. nästan 20% är nog lite väl högt i en så pass ny bil. Har ju självkompressor i min 328 och kan lätt säga att några 312 hk är det då inte. Visserligen kör jag utan IC men med ett laddtryck på 0.35 som det kittet sägs levereras med så kan jag aldrig tänka mig att det skulle ge någon effekt. Kanske efter mappning som verkligen skulle behövas på min bil. Och jag har då ett laddtryck på nära 0.5bar, 325 insug, extraktor, racekattar, 2.5" sportsystem osv Så det spelar ingen roll vad det står på det papperet. Då det inte ens i teorin går att få en så stor effektökning med så lite laddtryck. Bara att inse att antingen är papperen fake eller så är mycket mera gjort med bilen än vad det anges. |
|
|
En lysholm 1200 kan aldrig pumpa luft för den effekten, det är fakta inte ens om det är i motorn! Punkt. En lysholm kan nog pumpa för ca 280 hästar i motorn max med en viss övervvarvning av kompressorn. Det man ska ha i åtanke är att det trots allt blir en rejäl effektökning samt ordentligt med vrid på låga varv så jag tror inte du blir besviken inte alls men man måste hålla sig till fakta! Skr drivs av entusiaster vilket är bra men ibland så blir deras entusiasm lite för mkt och dom har en tendens att lova kanske lite mer än vad som kan hållas, tyvärr för det blir inte så seriöst vilket är synd för det behövs fler firmor som dom i sverige som gillar och har viljan att bygga roliga bilar för det gör dom. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.