|
|
|
|---|---|
|
Alla sidorutor var nere ca 20cm efter en parkering på 5-6timmar på en 523i-07,naturligtvis så var rutorna uppe när man gick från bilen :) Någon som varit med om något liknande? Låter som en "mjukvarugrej",men innan han far till BMW för att få detta undersökt,så kanske någon vill skriva en rad här.. Mvh Janne. | |
|
Du har inte råkat hålla in knappen för upplåsning en liten stund, och rutorna har därmed åkt ned. Bilen låser sig själv efter 1 minut om ingen dörr öppnas, så därför kan det ju vara något så simpelt? BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
hmm du höll inte in larm knappen lite för länge bara, då åker ju rutorna ner som på min e 39a :) |
|
|
O f-n...fungerar det så :) Tja,mycket möjligt att han gjorde så...Varken E60 ägaren i fråga eller jag "kan" tydligen bilen :) Mången tack för infon.. Mvh Janne. |
|
|
Hej! Japp, varit med om det själv på min E60. Om man håller in låsknappen lite längre, utan att man tänker på det, åker rutorna ner en bit. Antagligen inte något mjukvarufel utan ditt finger eller tumme har råkat hålla lite för länge. Annars en utmärkt funktion när man närmar sig bilen en varm sommardag och man kan öppna och vädra ut värmen. |
|
| ... så funkar det även på min gamla e34, enligt instruktionsboken. I praktiken går det dock bara att stänga rutorna på detta viset, inte öppna dem. | |
|
har man softclose funktion så kan man öppna stänga rutorna med nyckeln, även takluckan går att öppna / stänga. på E39 så börjar rutorna i främre dörrarna att åka ned, efter ca 15 cm så börjar dom bakre att öppna sig, sen takluckan .... men jag har också råkat ut för (en gång) att alla 4 rutor var öppna ca 20 cm en morgon ... eftersom softclose funktionen inte kan öppna alla 4 samtídigt (läs samma nivå) så betyder det att något annat har påverkat ... jag undrar just vad ???. ######## # PAJALA # ######## |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.