AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
2.761

Byte av Chip (M3 3.0)?

Sida 2 av 2
Lo
506
LotecM3
M5 F10 2012 *Akrapovic evolution*
Porsche 911 Biturbo RS
E30s62 *mtech2*

Grabbar, varfor bara 7800?? :)

Länk

Bjuder pa ett chip till den som vill bromsa sin bil fore och sen bromsa med ett av mina chip.
Det maste ske pa ett och samma stalle givetvis
Maila rafko@hotmail.com

Bromsat 301 hk pa en helt original m3 som gick lite konstigt vid bromsningen

pg_ice.
Med andra ord finns det bättre chip än Köhlers på marknaden om man kör original avgassystem (eller bara bytt slutburk). :-)

Flåklypa
Svenskmotoroptimering.se
NK Bil och däck
pg_ice
LotecM3 : haha jo man vill väl ha kvar vevlagrerna ett tag till

Lennart Köhler snackade om att vevlagrerna är känsliga på M3orna därför vågar dom inte dra på med högre varvstopp än 7800
så enkelt var det.
jag går efter vad han säger det är säkrast,han har ju hållit på ett tag och skruvat med M3or.
pg_ice
Flåklypa: det är möjligt men jag tror inte det :)
som jag sa så litar jag på vad Lennart Köhler snackar om.
påstår han att deras chip är så mycket optimerade det går för en M3a då får man tro på det.
möjligt att det går att optimera mer men vad händer med motorn i längden då? risk för spikningar iom att tändningen är ändrad för mycket?
jag förmodar att deras chip är gjorda för att köras på i några år frammåt :)

en bänkning är ett måste det håller jag med om annars blir det ju bara spekulationer.
Lo
506
LotecM3
M5 F10 2012 *Akrapovic evolution*
Porsche 911 Biturbo RS
E30s62 *mtech2*

Korde med dessa varvtal i ca 2 ar, rev motorn och alla lager var som nya, inte ens slitna, detta var pa en m3 GT iofs.

z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Tjena LotecM3

Jag har en M3- 93 med 3.0l spis och jag kan vara intresserad av att få lite nytt ös i bilen.
Motorn har gått 19.400mil men går som en klocka.
Mycket på bilen är nytt och bytt (Porsche bromsa fram och bak, H&R coilovers, Powerflex, ställbara stag, fjäderbenstag fram o bak, 18" R-däck etc, etc).
Motorn är i dag orörd bortsett från sport insatsfilter och avgassytem byggt av Uppsala avgasteknik från kattar och bak 2x2,5" rostfritt = underbart ljud.
Bilen är i topp skick eller ska fixas (topplagringar till v-fram dämpare sprucken och hardyskivan slut, ev. strul med en lambdasond).
Insp 2 gjordes i april, ca 150mil sedan.
Bilen används i stort bara på bana (de som var på BMW Spring break eller Gelleråsen med BMW Sport club har nog sett den, eller hört den i alla fall).

Så vill du bromsa min bil innan och efter och bjuda på chip så är jag intresserad. Jag finns i Stockholm.

MVH
Richard
pg_ice.
Köhlers chip är säkert optimerade och jättebra om man har avgassystem och racekat (samt filter) eller vad den nu är anpassad för. Det är ju lite svårt att samtidigt hävda att samma program också är bäst på bilar med original avgassystem.

Är ju som att säga att en fiskelina för haj också är bäst för abborrfiske.

Flåklypa
Svenskmotoroptimering.se
NK Bil och däck
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.