|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
men varför kan man inte bestämma själv vilket grad av inzoomning man skall ha. Den hoppar alltid tillbaka till 120m efter 2-3 sek. Skulle nog köpt en navigon istället. Som vanligt med jänkeprodukter Livet börjar vid 9G... |
|
| Jag har Garmin 660 utan FM och den funkar bra. Kanske nåt fel på din? | |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
jag tycker du ska ge den lite mer tid. Jag har en 660 utan FM-sändare, då jag blev avrådd då de tydligen väldigt dåliga fortfarande. Finns det verkligen med FM-sändare i Sverige? Jag har navigerat runt 700 mil på ett knappt år, i USA, Sverige och stora delar av Europa, och är än så länge väldigt nöjd. Den har några små egenheter, men på det stora hela funkar den lysande. Den är lättnavigerad, med undantag att man som sagt inte kan välja stadens centrum som mål (även om jag tror det går, jag vet bara inte hur). Min håller absolut den skala jag vill ha, däremot ändrar den automatiskt till mindre skala när man ska svänga. Mycket bra, för speciellt i USA är en del motorvägskorsningar som en hög spagetti! Sedan återtar den min förvalda skala. Den hänger absolut med, min ligger knappast 35 meter efter. Jag har ännu inte, på 700 mil, blivit lurad av navin för att den ligger efter. Däremot är jag inte nöjd med TMC:n, som dock är lika usel på de andra systemen jag har provat. Anledningen är att informationen ofta är felaktig, vilket gör att navin kan byta färdväg mitt i resan, till synes helt utan anledning! Därför litar jag inte alltid på navigatorn, man måste ha en aning om var man vill åka. I USA är det inga problem, där funkar inte TMC och navigatorn är mycket mer konsekvent i vägvalet. Sedan har jag gjort missen att inte lita på navigatorns vägval, pga att vägskyltarna har visat kortare avstånd på alternativa vägar. Då kan det bli väldigt fel, bla åkte jag rätt igenom Zürich för att jag inte litade på vägen navigatorn hade valt, något som tog nästan en timme extra. Har man navi ska man absolut köra efter det! Möjligtvis med undantaget att stänga av TMC. Jag har navi professional i min E61, och trots det åker vi enbart efter vår 660 när vi åker med den bilen. Som jämförelse är 660:n snabbare, har avsevärt bättre kartmaterial, tydligare visning, men framför allt ljusår lättare att programmera. Jag kommer aldrig att välja till originalnavi på någon mer bil! Så jag tycker absolut du ska ge den en ny chans, och läs bruksanvisningen innan så du förstår dig på alla finesser. Jag tycker det är lite taskigt att såga en komplex produkt på en så kort testperiod.... Mvh Johan |
| Man kan välja stadens centrum som mål. Välj städer istället för adress tror jag det var. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.