|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| v12an är väl kanske inte motorn med hög potential. trots allt så gav den ju 40hp. och jag tvivlar på att den är mappad, garanterat ett chip bara. | |
|
e 39a 528a med kompressor ger ca 250 hk. schnellfahrer baumvelt the force is with mee |
|
|
skulle vara intressant med ett bromspapper på den m50in du byggde med 247hk, var det i motorn eller på hjulen?. hur som helst en riktigt imponerande siffra. /mvh jocke |
|
|
Förstår inte riktigt hur det hänger ihop. M5 har 400hk ( dock med 4.9l motor ) men saknar turbo. Den skall rasta Alpinan på papret men i teorin..?? M5:ans motor har inget gemensamt med 540? ( Känns som ett kostbart bygge ) |
|
|
nej den bilen mappades om,de var nuvarande ägare som gjorde mondsen. Inga bsr chip lr dylikt skräp. |
|
|
en e39a med dåligt byggd motor med kompressor ger säkert 250hp. men en riktigt byggd närmare 400hp m5an kör i från alpinan och alpinan kör ifrån 540in. vad är ett kostbart bygge? den motorn är inte frisk säger jag, eller så är det sånna som ska jobba på dagis som trimmat den och valt delar. |
|
|
edström: Alla..? bilfabrikanter idag delar ju komponenter med varann för att få ner kostnaderna..Så även Bmw. Om en motor bara är tänkt att användas i en bil blir detta en mycket dyr affär. Därför undrade jag om M5:ans motor baseras på någon annan i programmet. |
|
| I gävle ska man kunna få en kompressor installation på 540 som ger 400 hk på driven för 40 tusen..:) | |
| det låter inte helt omöjligt prismässigt. sen är det ju rätt lagomt med hästar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.