|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Köp en högnivå till lågnivå adapter, helst en lite dyrare.... Här ser du skillnaden på olika enheter.... Länk //Vad vore vinterkörning utan x?\\ |
|
|
Om jag fattat rätt vad gäller Business är den nedre panelen, MID eller IRIS, endast en display. Ljudfunktionaliteten sitter i så fall i den övre huvudenheten, den som innehåller kassett/CD. Jag sitter själv med en IRIS och Ice>Link i min ena E39:a och kollar efter en MID-panel för att få id3-taggvisning. Att det funkar plug-and-play med en MID-display kan jag bekräfta, då jag testat med den från min andra E39. Finns flera varianten på MID-display, med och utan färddatorstyrning (BC), telefon och DSP. Har man inget av detta klarar man sig med en MID med minimalt antal knappar, "Audio" och klocksymbolen. MID verkar för övrigt inte rakt av kunna visa färddatorinfo om man haft IRIS innan, även om man skaffar en MID med BC-knappen, informationen skickas helt enkelt inte till den. Tyvärr är denna display rätt dyr på BMW (5-6000:-) och skrotarna har ofta sin 50%-av-nypriset-policy. Tycker också att max 500:- är rimligt men det verkar svårt. Annars återstår ebay eller att hitta en på begagnatmarknaden. Mvh /Janne |
|
|
Fick en massa filer från dension bla. en som hette text_to_iris.mp3 Men det gick ändå inte! Har en kontakt i Tyskland och han ska leta efter en MID till mig där nere. Men enligt Dension så ska det gå att få id3 visning på min IRIS. Men det verkar inte som det och ingen annan har ju lyckats vad jag förstår! |
|
|
Har nu beställt 2st hög>lågnivå adaptrar samt 2x5m DLS signalkabel från Backes. Ska sätta omvandlarna bakom stereon och dra båda signalkablarna bak till varsitt slutsteg ett till framsystemet och ett till basen. Vad tror ni om en sluten låda med 1st 12" som spelar genom skisacken? Ska montera basen så den enbart kan spela framåt genom luckan helt tätt bakåt vill säga. |
|
| Har även fått tag i en begagnad MID panel från Harrys. Så nu hoppas jag att det ska fungera! | |
|
Nu har MID panelen kommit :) Monterade den precis och laddade in "text_to_mid.mp3" i den sen fungerade det klockrent!!!! Har även fått mina andra ljudgrejor Backes + ett 5.25" kitsystem från MB Quart. Slutsteget ligger på Järnvägsstationen och väntar på mig... Sen ska bara allt in i bilen! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.