AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
3.038

Dension i E39 problem!

Sida 1 av 2
Visa användare
223
peanutboy
530d E61
Har monterat en Ice>link plus i min E39:a!
Men jag kan ej få låtnamn i min display på stereon.... Ska det gå?

BMW Business RDS med kasett, lilla färddatorn.
Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Hej,

Har du aktiverat det enligt Densions anvisning?

/Andy
Visa användare
223
peanutboy
530d E61
Har tom. uppgraderat ice>linken med den senaste BMW mjukvaran fick den direkt från dension.se!

Är det någon som har fått det att fungera?
Det fungerar på min. Var busenkelt att ställa in. Följde bara instruktionerna. Har du kontaktat dension?
Visa användare
223
peanutboy
530d E61
Vilken stereo har du Carl?
Har kontaktat dension och fick en uppgradering som jag la in i ice>linken...

Hur ställde du in att låtnamnet skulle visas i displayen då?
Jag har business cd med MID-display.
Kommer inte riktigt ihåg hur jag gjorde, men jag vill minnas att jag gick in i Densionmenyn på stereon (knapp 6) och valde menyvalet som heter "Text" eller "Text selector" samt följde instruktionerna som står i bruksanvisningen.
Visa användare
223
peanutboy
530d E61
Länk

Så här ser min stereo ut! Har jag IRIS eller MID?
Visa användare
223
peanutboy
530d E61
Har varit inne i 6:ans meny och testat att ändra textselectorn men då försvinner texten från ipoden och det syns inget i stereodisplayen ändå!

Efter det så måste jag lägga in en mp3 fil som heter bmw_text_disable annars får jag inte upp texten i ipoden igen.....

Jag börjar tro att det inte fungerar med textvisning i min stereodisplay!!!!!!!
Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Hej,

Du har IRIS, inte MID.

/Andy
Visa användare
223
peanutboy
530d E61
Är det någon som har IRIS som har fått det till att fungera med textvisning i IRISEN tillsammans med dension ice>link?
Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Hej,

Har du kopplat bort batteriet efter det att du installerat icelinken?

/Andy
Visa användare
223
peanutboy
530d E61
Nej har inte kopplat ifrån batteriet! Ska testa det. Ska jag sen gå in i meny 6 och välja textselector?
Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Exakt!

/Andy
52
82
525istheshit
525i Touring -02
När man valt text selector så ska det stå "Follow instructions on car display" på min display stod det då "Select cd 3" då valde jag cd3 och efter det så funkade det.
Visa användare
223
peanutboy
530d E61
Har nu testat att göra bilen strömlös sedan gick jag in i meny 6 valde text selector.
På ipoden står då "Follow instructions on car display" men där står ingenting bara siffror som innan.....

Någon som har lyckats med att få text på IRISEN?
Visa användare
223
peanutboy
530d E61
Har fortfarande inte fått rätt på det! Dension.se håller på att klura vad som kan vara fel... Men jag börjar verkligen undra om det går med text visning på min IRIS.......
Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Dension använder radions möjlighet att visa RDS information som textvisning. Mao så borde du kunna visa icelinkmenyerna. Tyvärr vet jag ingen som har IRIS och icelink.

/Andy
Visa användare
431
Appelqvist
E70 X5 35sd -08
Jag kunde inte få ID3-vising på min e39 då jag hade en sån, hade 3 olika business-apparater med IRIS. Bytte till slut till en med MID och saken var biff.

Eftersom jag ser att du har en "delad" stereo så behöver du bara leta rätt på en MID på någon skrot. Betala max 500:- för den.

Därefter använder du 6ans meny och väljer "text selector". (kolla samtidigt på ipoden till en början)

//Vad vore vinterkörning utan x?\\
Visa användare
431
Appelqvist
E70 X5 35sd -08
Ring och fråga om du får köpa bara MID-en hos harry...

Länk

Tyvärr verkar priserna på demonteringarna följt med efterfrågan, dvs uppåt.

Men du kanske kan göra som jag gjorde och hitta en med CD som ovandel, så har du både Ipod med allt dess utrymme, och dessutom möjligheten att avnjuta cd-skivor som faktiskt låter lite bättre i en direkt jämförelse.

//Vad vore vinterkörning utan x?\\
Visa användare
223
peanutboy
530d E61
Okej ska leta efter en MID panel så kommer det att fungera alltså! Någon som har en bild på en MID panel?
Visa användare
223
peanutboy
530d E61
Har MID panelen "lågnivå" utgång? Eller hur ska jag lösa så jag kan få signal till ett slutsteg?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.