|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Eller så har man en motorsvag feminin"studentbil" -Sorry Ironman nu kunde inte jag hålla mig- Mvh Danne |
|
|
Första gången jag verkligen velat ha en motorsvag feminin studentbil! =) Mvh Johan |
|
|
Intressant läsning men jag irriterar mig lite på benämningen "diffspärr" som en del använder... Det är sånt som offroad-åkarna och lantbrukarna har, vanliga bilar har diffbroms. Kanske lite vilseledade av tyska benämningen "sperrdifferential". För många år sedan åkte jag trimmad 2002, körde då med ihopsvetsad bakaxel (sk AGA-diff) från 1602. Det var skoj, rappare utväxling o bättre grepp. Det var diffspärr! Fungerade faktiskt riktigt bra. Vänliga hälsningar Hot Rod. |
|
|
Daniel F ganska slående formulering motorsvag "studentbil" min 2.0:a var en ny bil som studentgåva åt en tjej, tänk om pappan förstått att hon behövde en 2.8 då kanske jag ägt en sådan istället......... ni skriver om diffbroms men vad är vitsen med det? blir det mer i bankörning eller även för söndagskörningen? mvh Uffe/bildock |
|
|
Klart du inte märker nån skillnad i vanlig söndagskörning. Du kommer däremot att märka skillnad när du kör så pass att något hjul är påväg att släppa. Diffbromsen, som namnet antyder, försöker då sätta stopp för att hjulen bak ska spinna olika fort, utan istället bibehålla drivning på båda hjulen. En riktig sportbil kan väl ändå inte vara utan diffbroms ? |
|
|
Hej. Läser i några svar (Evotek, Z3kent) att min bil borde ha diffbroms så nu har jag kollat och tyvärr har den inte det... Snyft. Här finns en till salu Länk |
|
|
Z3KENT Min 1,8-96 har enligt theanders i lund 25% diffbroms jag ska hissa upp den och se om det stämmer! innebär det även att den har M-chassie isåfall eller hur ser jag det? ......Mattias.... |
|
|
Om du har diffbroms på din 1.8 så har den M-chassie detta gäller även 1.9 modellerna, de gick ej att få med enbart diffbroms utan man fick M-chassie "på köpet". //Z3Kent Min bil 2007Länk |
|
| vad är det för skillnad på diffrential och LSD diffrential? Bör man välja orignal ratio eller 3.64? | |
|
Orginal och LSD är samma sak. LSD står för limitid slip differntial vilket enkelt uttryckt är en varierad slirdiff med en viss maximal inverkan. Vad är det för ratio på orginalutväxlingen då? Ta reda på det först innan du beställer något. För er andra så kan jag berätta att det är ganska enkelt att chimsa om diffen och sträcka upp den så man får mer än 25% Mvh Henrik |
|
|
När jag i höstas satt på en uteservering vid ett torg i en gammal Hartz-stad i Tyskland så kom det plötsligt inbrummande 30 st Z8:or som parkerade på torget och ur kliver förare och passagerare och går till ett partytält för utspisning. Det var Z8-klubben som hade utflykt! Och det skulle jag vilja göra tillsammans med andra Z3:or: göra turer tillsammans, stanna till då och då och titta på varandras bilar och sedan fortsätta tillsammans på andra mysiga vägar och hitta ett trevligt matställe mm. Detta kräver naturligtvis förberedelser av några men vi har gjort detta i ett par olika MC-gäng och det är hur trevligt som helst. Såg i min utrustningslista att LSD har koden 209. Dessutom finns i min lista: 928 TYIRE CONTROL 877 DELETION CROSS-OVER OPERATION Någon som vet vad dessa betyder? /soomg |
|
|
877 tror jag är ett stag mellan fjäderbenstornen. 928- Tire Routing (control) el. Reifensteurung på tyska vet jag inte.. Länk |
|
|
soomg: hoppa in på forumet Z-klubb o vagnmärke Länk där diskuteras just det du eftersöker. /Janne Min Z3. Länk |
|
|
Janne G: Jag råkade visst få med en del av mitt inlägg på fel tråd. Det var menat att hamna i den tråden du nämner, så jag får väl kopiera det dit också. tack för påpekandet! /soomg |
|
|
Ja min käre ironman men har du satt snurr på en hammare ngn gång.. det glömde man på utbildningen i stuttgart... därmed inte sagt att man inte lagt 100% energi under 50 år för att kompensera...och lyckats..men som sagt humlan flyger.. |
|
|
PS glömde Z3 coupe på våg 50/50 ---ingen hammare där inte.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.