|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
när jag stänger av min DTS (antispinn) på min Z4:a 3.0 så spinner bara mitt vänstra bakdäck... Ska det verkligen vara så??? tacksam för svar | |
|
Ja. Du har ingen diffbroms på din modell, vilket för övrigt bara är på väldigt få modeller nu för tiden. M-modellerna har det tex. Min kärra: Länk |
|
|
kan man skaffa en diffbroms då och isf var?? tack för svaret.. |
|
| Ja du får väl köpa en bakaxel från en Z4M då annars är det nog kört. Du skulle köpt en Z3 istället, där är det relativt vanligt med diffbroms. | |
|
Quaife gör diffbromsar som passar Z4 3.0 - köper du från Birds i UK kostar de ca 12K //Örjan C Min frilansarblogg: Länk |
|
|
Tjenare! Villka Z3or har Diffbroms? Bara 3,0 om m eller är det fler? |
|
| Jag har diffbroms på min 2.8 -00 | |
|
Henrik_ Tror alla Z3or kunde köpas med diffbroms.. Min 1,9a hade 25%´s.. M modellerna har väl 40%.. Kom inte ihåg utrustningskoden.. Gissar att man kan köpa diffbroms till de flesta z4or också, om man bara specar de... |
|
|
Svebba, Felaktig gissning. I dagsläget och sedan ett antal år tillbaks kan ingen BMW (av obegripliga anledningar) beställas med diffbroms - förutom M-bilarna där det är standard. BMW håller för närvarande på att utveckla en ny sorts diffbroms som kommer att kunna beställas i framtiden. Tills vidare får man förlita sig på eftermarknadslösningar. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Tjena! Jag står i valet och kvalet och köpa en Z3 2,8 cupe men hur vet man om man har diffbroms eller inte? Finns det några synbara tecken på om det finns på bilen man tittr på eller kan man se de på chassi nr? |
|
|
Troligen sitter det 25% diffbroms eller LSD=limited slip differential på alla 2,8 Coupé och även M-chassi,har ej sett någon utan iaf,däremot på Roadster modeller är detta tillval förutom M-versionen som har en annan typ av diffbroms. MVH/ Min Z3M! Länk |
|
| Jag har 25% LSD på min 2.8 coupe. | |
|
Så här ligger det till: Z3 Icke facelift= M-bilarna hade 25% diffspärr som standard. Även 2,8 hade difspärr i kompination med ASC+T (stabilisering och antispinn) systemet ett system som M-bilarna ej hade. Z3 Faceliftmodellerna= M-bilarna och 2,8 modellerna hade diffspärr som standard 25%. ASC+T (stabilisering och antispinn) på båda modellerna Hur det blev senare med 3.0 modellerna vet jag ej. Z3 1,8 1,9 och 2.0 hade ingen diffspärr ej som tillvar heller. Diffspärr= Lyft bakpartiet snurra på på ett hjul då skall även de andra hjulet följa med i samma rotationsriktning. //Z3Kent. Min bil 2007 Länk |
|
|
Kalle: Tack för uppdateringen, nu vet jag hur det ligger till :-) Z3 Kent: Nu vet jag inte var du hittat den informationen, men min Z3 roadster med 1,9 hade diffspärr som var tillvald... |
|
|
Hej! Det står inget om tillägg i mina böcker vad det gäller diffspärr men det är möjligt sånt gick att lösa ändå via BMW. //Z3Kent Min bil 2007 Länk |
|
| Jag har diff på min och det är en 1,9 Länk så det håller inte, Z3kent. Tror du inte mig så kan jag ta en bild på en burn... | |
|
Varför skulle jag inte tro dig finns säkert flera med dig som har det diffspärr på 1,9 kan man förmoga nu. Beskrev bara vad det stod i mina böcker. //Z3Kent. Min bil 2007 Länk |
|
|
Min var import.. Kanske är så att de inte såldes diffade 1,8 1,9 2,0 i sverige eller nåt. |
|
| Jag har också diffbroms på min 1,9a. Jag har fattat det som så att valde man till m-chassie fick man också diffbroms. | |
|
mr irwing! Du har helt rätt när jag kollar i min "bibel" så stämmer det både 1,8 och 1,9 fick diffbroms 25% på "köpet" när man valde M-chassie på sin bil, så nu är alla dessa frågetecken utredda. //Z3Kent Min bil 2007 Länk |
|
|
Hjulen skall inte spinna alls. Felet är att motorn sitter för långt fram så bilen är på tok för lätt i bak. ::)) sorry jag kunde inte hålla mig, inget illa menat. /Porsche Boxster S |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.