|
|
|
|---|---|
|
Hej Alla! Detta är mitt första inlägg här på forumet. Jag blev BMW ägare för första gången förra måndagen! jag är väldigt nöjd med prestandan, utseendet och komforten i bilen. Nu till min fråga, på bilen jag köpt sitter en AC-Schnitzer vinge modell stor monterad och jag fick med en M5-vinge. jag har tänkt byta till M5-vingen då jag tycker att den är mycket snyggare men sen kom jag på tanken att köra utan vinge. Gör vingen så stor skillnad? Tack för svar! mvh. // Berni BMW 540i Kompressormatat monster!! | |
|
Den gör inte STOR skillnad. Länk |
|
|
Utseendemässigt är det ju så klart snyggare med den lilla M5-vingen! Den stora är nog just bara stor. Jag skulle välja den lilla vingen, eller ingen alls. Har inte fattat varför det ska vara stort. Kolla bara på alla Fast-N-Furious vingar á la Osthyvel, ser ju bedrövligt ut. Smaksak iofs. Men någon större prestandaskillnad kan kag inte tänka mig. Niklas Fransosen |
|
|
jag tänkte mest på ifall den "lilla" M5 läppen gör att bilen blir stabilare i högre farter.... och hur stor skillnad det är att köra med resp. utan den. Att den stora vingen ska bort är redan bestämt, är allergisk mot stora vingar! kör BMW 540I Kompressormatat monster!! |
|
|
Dom har den ju där på M5:orna och även M3:orna av någon orsak. Har svårt att tro att hela kitet bara är för syns skull. Så någon, om än kanske liten nytta gör dom nog allt. Lär väl öka marktrycket på bakaxeln något lite i vart fall. Fast för oss vanliga dödliga tror jag det har liten betydelse även om du har ett kompressormatat monster :-) Tycker det är snyggare, ser lite sportigare ut och om du har de andra M-paketets detaljer eller motsvarande så ska den definitivt på. En bil utan M-pkt ser det lite konstigt ut. Men det är min syn på saken, så det behöver inte stämma med din, även om vi annars är överens om att stora vingar går bort. Niklas Fransosen |
|
| Jag har för mig att jag läste nånstans att den M5-vingen ska öka marktrycket med över hundra kilo i 110kh/h. Om detta gör någon skillnad i verkligheten vet jag inte, jag kände ingen skillnad efter jag monterade. Men snyggt blir det! | |
|
ok, då åker den på.... måste lackas bara... tack för alla svaren, verkar vara ett bra forum det här, har suttit och kollat igenom en massa trådar och allting verkar vara riktigt seriöst. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.