|
Sida 5 av 5
|
|
|---|---|
|
Lägg av! Jag körde mot båda Saabarna från både 50 och från 100. Det är jag som kör M3 E46. Båda saabarna har ingen chans ifrån 50. Sen att man skyller på att man missa en växel eller att kopplingen slirar e bara en bortförklaring. En vinst är en vinst och en förlust är en förlust. Jag har inge bra vrid från 100 i 3an. Det är kanske därför saaben åker ifrån mej. Det är " saab special " från 100 i 3an. Visst han vann mej från 100 men jag låg ju i arslet. Från 50 va det helt annan grejj. Även om jag hade haft manuell låda så skulle saaben inte ha en chans. Den röda 95aero blev piskad både från 50 och från 100! Mvh MilosM3 |
|
|
Annars kan ju ja börja skylla på att jag varva ut för mkt eller något liknande när jag kör mot 93an från 100. Eller? |
|
|
Milos Vad var bortförklaringen när du körde mot mig(Golfen) Jo den var lättad till 1300 kg samt toktrimmad 390-400HK Dessutom skröt jag om det ha ha,din trovärdighet =0 |
|
|
Verkar ytterst känsligt i allmänhet det här, om en M-bil får det lite kämpigt, och i synnerhet mot nåt så "orent" som en fwd SAAB.... :) Lite skoj att se att M3 343Hk mättes till 12,6 s för 100-200. Ja med tanke på att en gammal grå Sierra omöjligt skulle kunna kubbas med en M3 på 100-200. Detta trots att Sierran mätts till likvärdig tid eller lägre på 100-200... :) Ja ja, kul med lite prestandagnabb hur som helst. Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
|
MilosM3 Hur är det med minnet min vän ? ;) Konstigt nog så körde du mot mig bara från 100 km/h,vart får ni alla dessa 50 intervaller någonstans ? Jag körde inte mot någon från 50 km/h denna dag.. Att jag blev piskad,krossad,pickad stämmer riktigt bra från 100 km/h,det råder ingen tvivel om,med vad ska man förvänta sig av en bil som har mindre effekt,mer vikt och med större hjul ? Har jag skrivit något annat ? För mig är det kul att prova mot M3 och vissa andra bilar, och inte så viktigt för förlust eller vinst.. Angående 9-3 så körde vi från 50 ,men lyssnar du noga i bilen vad som hände så förstår du inte att det var en bortförklaring utan något fel på bilen och det var inte menningen att försätta köra en bil i den utförande därför avbröt jag. Kul att få helt annat bild av dig på forumet och att race kan betyda så mycket för folk är helt otroligt. Tyvär så har jag växt ifrån detta för länge sen och lämnar det till er så får ni vidare tjafsa om vem som krossade vem,piskade osv. Mvh Kör:Saab 9-5 Aero 05 MapTun Performance 313 hkr 470 nm... |
|
|
Rian. Blev smått irriterad av att läsa att på nått forum att din bil har 320 hk. Därför skrev jag de där inlägget. Men jag sa aldrig att jag INTE förlora. En förlust är en förlust som sagt. Inte mer med d. GTI-mannen. Fråga gubben som äger kärran istället. JAG skriver ju att JAG körde MOT 93an från 50 oxå. Och då blev det en helt annan grejj. Säger inte att DU körde den. När vi körde från 50 vann jag helt klart. Men ja kan ju säga att ja glömde växla när vi körde från 100 hahahah |
|
|
MilosM3 Självklart vann du när jag fick kopplingen att slira på hans bil;)men du påstår där ovan att du körde ifrån den röda 9-5 Aero även från 50 vilket stämmer inte då vi ALDRIG körde men det skulle du ha gjort även där om vi hade kört. Ja,är man glömsk så skaffar man Smg :) Mvh Kör:Saab 9-5 Aero 05 MapTun Performance 313 hkr 470 nm... |
|
| SMG står inte för automat ;) | |
|
Jo Milos nu vet du hur det låg/ligger till eller? Har hela tiden haft ca 320hk tills 3 dagar innan eventet när uppgraderingen gjordes, men hur som grym bil du har.. |
|
|
Kan det vara så att vissa investerar i sin manlighet genom köpet av en M-bil? :P Det är bara att acceptera, Saaben går bra och att den åkte ifrån mig, det tar jag med en klackspark. Det finns alltid någon som är snabbare, vad man än kör. Jag tycker att det är riktigt skoj att våra svenska märken kan hävda sig så pass väl prestandamässigt mot tyskarna. :) |
|
| Ärligt talat så är det väl inte så konstigt att M3:orna blir frånåkta. Prestandan 100-200 är ju något daterad numera. | |
|
Turbovin: Jag håller helt med dig, M3 är inget accelerationsmonster oavsett modell. De är för den totala känslan i hela bilen man köper en och om de sedan finns X-antal SAABár som är nån billängd snabbare till 200 bryr jag mig lika mkt om som vilket toapapper Sven Melander använder... |
|
| Sven Melander använder Lambi, så nu vet ni det. | |
Conan999 |
Men Duni då? Conan999 |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.