|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
NiKaN Hur gick det? Fick du ordning på pumpen? Kör så det ryker |
|
| Det här med dieselpump som skickar ut metallpartiklar verkar vara en sjukdom på importerade disel E39-or. Funderar på att köpa en 530dt men är riktigt skraj just för den där diselpumphistorien. Hur ofta förekommer just denna fel, kanske är det relaterat till nån årsmodell? | |
| Det var problem på alla dieslar 98-00 att pumpen kunde gå ner sig och det blev metallspån i bränslesystemet problemet finns inte från 01 och framåt | |
|
JAg har inte fått ordning på det ännu. Har bytt förpump. slangar mellan spridarna packningar kring bränslefiltret. Men nu startar den bättre när den är kall men när den blivit varm så är det segt om den stått mer än 1 minut. När den är kall så hostar den 2 ggr sen går den. Skall byta ett par slangar till delvis den mellan filtret och pumpen den genopskinliga som tydligen är bytt till en svart. Så jag kan se om det blir luft i systemet. funderar på om det kan ha med startmotorn att göra tycker den segar. har för mig att den skall gå snabbt som tusan. men med min känns det ibland som om det är dåligt kräm i batteriet. Eeeh kanske rent av är batteriet kom jag på nu när jag skrev skall kolla det i norgon. På återseende BMW ¤4-EVER¤ |
|
|
Problemet med tom tank vid 10-15 liter är nr7:s fel Länk Har samma fel själv, dock inte åtgärdat...... Friskt batteri är ett måste till en bil med mycket el. I övrigt, som de flesta redan angett, verkar det som soppan rinner tillbaks i tanken. Vet ej om det är ett filter (plåtkorven på bränslematningen, mellan 5 och 6) Länk eller som på min en extrapump. Är det ett filter av något slag så har du säkert felet där, dvs trasig backventil eller så kanske det helt enkelt är en backventil som nu är trasig. När du ändå är på g så kolla även bränslerören och slangkopplingarna under bilen. Mina rör var alldeles för rostiga för mitt samvete, lika så slangklämmorna som var helt sönderrostade (bröt av dem med en polligrip). |
|
| Var hittar ni backventiler till att sätta efter förpumpen?.. går det bra med en dylik handpump som på denna bilden: Länk biltema borde väl ha sådana? | |
| Gå in på närmaste Boschverkstad så finns det där | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.