|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
joo det borde räcka eller skjuter den ut innehållet i bränslefiltret om den inte sitter där....? det där kan man nog fundera en stund på känns det som:) Mvh Andreas |
|
|
Tjohej! Beställt en bensinpump från Örebro Bildemont.,kommer i veckan....fortsätter felsök efter att denna inkommit... Det var inte en original bensinpump från en 735:a den JAG hade i tank har jag märkt...så köper en pump avsedd för 735:an så att det inte ser så djä*ligt ut med gummisjok o strips runt anordningen :)(se bilder tidigare i tråden) Visserligen så har den iaf fungerat sedan sommaren 03 när jag inhandlade 735:an,men jag vill ha en originalpump, trots att den pump som satt där hade trycket,, men jag handlar en "ny" bara för den goda sakens skull också :) Återkommer... Mvh Janne. |
|
|
Ok grabbar....Jag brukar ju vara en av dem som förordar att byta fördelarlock+rotor i nästan alla lägen av "missgång" i motorn :) He,he...Nu får ni se hur min rotor såg ut när jag väl öppnade locket,konstigt att motorn öht gick,det brukar man ju också skriva efter en sådan "rotorexplosion" :) Länk Länk Beställde skyddet/tätningen "bakom rotorn" på BMW nu,men det dyker upp först någon gång nästa vecka,så då förmodar jag att jag har en väl fungerande vagn sedan :)) Fördelarlocket såg ju inte heller så fräscht ut kan jag ju skriva... Mvh Janne. |
|
|
Kanske också skall skriva att jag köpte INTE original fördelarlock+rotor(BMW brukar väl tillhandahålla BOSCH i många fall) utan det blev BERU...Hoppas detta sedan håller ett "tag"... Betalade 896kr för både lock och rotor...billigt! Mvh Janne. |
|
|
Beru är skräp :/. Eller så tillhandahåller dom en jävla massa måndagsexemplar. Kan inte räkna på fingrarna äns dom polarna som haft problem med beru grejjer. ASC kan även bidra till att bilen rycker lite vid pådrag och kickdown. Har du det på bilen kan det nästan vara värt att stänga av ASC eller låna någon annans box. |
|
|
Ja...har provat det där med att stänga av ASC och den ryckte även då. Men som sagt..nu till veckan får jag väl hoppas att bilen går såpass bra med mina nya tänddelar (dvs BERU) att jag kan prova mera rejält angående mina "småryck" som jag hade i inledningen på tråden,men jag TROR att det var rotorn som började bli dålig "redan då" :) Så jag hoppas att felet är väck nu :) Vad som satt i tidigare vet jag inte,har inte hittat någon instansning eller märke på de gamla prylarna.. Hmmm...så du säger att Beru är dåliga grejor?...Vet att jag provat något någongång som hette "Bremi" OCH dessa var då dåliga enligt min erf.... Men man får ju hoppas att produktutvecklingen ändå går framåt. Jaja... Mvh Janne. |
|
|
Hej igen! Nu går bilen som den ska igen efter mina byten av bensinpump+fördelarlock,rotor+tätningen/skyddet bakom rotorn s.a.s.... Har inte varvat så mycket ännu,men jag har inte "lyckats" att få dessa "misständningstendenser" igen. Så...slutet gått allting gott :=) Jo...såg nu ett boschmärke instansat på fördelarlocket,rotorn som jag hade där var nog också boschfabrikat,dock ej säker på detta....såååå jag får väl se om dessa BERU grejor håller "lika länge".. Mvh Janne. |
|
|
Jaja...Lagen om alltings dj*vlighet,nu har den börjat "missa" vid gaspådrag igen...Tvära korta ryck,hände två ggr nu när jag var o testade lite.. ASC bortstängd.. Motorn gick annars bra förutom dessa ryck vid främst lite högre varvtal. Hmmm....antingen gaspotten,gasspjället,eller varför inte tändspolen "lurar" jag på nu :/ Felsökning fortgår.. Mvh Janne. |
|
|
Jag kör med Beru, fördelarlock och rotorer i min helrenoverade maskin (för 800 mil sen) och har inte någonting att klaga på... MVH Robban B |
|
|
Ja...har läst bl.a. här på forumet att många rekommenderar faktiskt BERU tändgrejor.. Men det vill till att dessa håller 12000mil!! som BOSCH prylarna höll förra gångens bytesintervall på 535:an, innan man kan börja säga något om livslängden ;) Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.