AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.780

varför lägger huvudinstrumentet av

Sida 1 av 2
hej jag har en e36 1993 som huvudinstrumentet lägger av IBLAND och kommen tilbaka efter ett litet tag jag undrar om det är någon annan som har haft detta fenomen och vet vad det kan kanske vara. mvh marcus
får tillägga att det är en 325i om det hjälper
Jo
488
JohnnyB
320d xdrive -08
Har exakt samma problem, samma modell. Ingen verkar veta vad det kan bero på.
Har ingen e36 själv men upplevt detsamma på en 325ia -94. Vet ej heller vad det berodde på, ägaren har nu sålt bilen
är det något glapp av något slag.. är det ingen som vet..
Jo
488
JohnnyB
320d xdrive -08
Tog bort instrumenteringen för att kika korrision, men det kan inte sett finare ut, kretsarna ser som nya ut. Kontakterna är av så bra slag att det ej kan glappa heller.

Har inte en aning vad det kan vara :(
an
120
angazant
bmw 535ia
hej ja har en 328 e36 o har samma problem ibland funkar den o ibland inte de så jävla irriterande....om man kopplar ur batteriet kommer inte allt nollställa saj då? nån som vet?
angazant jag har inte en aning men vi kan ju pröva.

an
120
angazant
bmw 535ia
ja precis ska ner o pröva imorn
Al
26
Alex_325coupe
318 Sedan -98
Hade exakt samma problerm med min, det ända jag kunde tänka mig att det skulle vara var jordfel. Så jag började leta, dock på fel ställe. men av en slump så såg jag att mina batteripoler var korrigerade. Gjorde rent dom, kletade på kopparpasta, och det hände aldrig igen. Har funkat sedan dess!
är det ingen annan som har haft detta. tack för dom svar jag har fått

Visa användare
228
Wiggge
318is Coupé -93
Jag HAR det. Så som jag har förstått de hela så är de lödningarna som är kassa. Lättaste är att byta hela skiten..

?? vad då byta hur får man mätarställningen rätt då??

har själv samma problem. Tog ut allt och kollade. Dock såg allt bra ut. sen när jag skulle sätta tillbaka allt igen så funkar bara hastighetsmätaren bara.
Hade ett problem, men har fått ett ntt problem nu. Så nu kör jag bilen och bara hastighetsmätaren funkar. allt annat i instrumentpanelen är dött, tom blinkersen funkar inte!
Vet inte vad jag gjort....
Bm
5
Bmw_Stenis
325 E36, -93
Jag har samma problem. Det verkar som när det regnar för min del så glappar det lite mera. Ibland kommer det bara när man kör på motorväg och kommer tillbaka nästa dag och fungerar perfekt i 3 veckor framöver. Ibland glappar skiten hela tiden. Ingen verkar veta vad det är för något! =)
__
52
__E30__
BMW 318i-84
BMW 318i-88 med M10 (på ingående)
I min faarmors *host* 850 så var det glapp i tändningslåset och hon hade exakt samma problem som ni....Detta kan orsakas av att man har bilnyckeln tillsammans med stora knippan ulf som väger bly..tynger ned nyckeln och allt blir glappt efter ett tag.

Mvh / Anders
Be
94
Berg80
328i Touring-97
Hade en E34(525TDS) för ett par år sedan o råkade ut för dessa symptom.
Då var det några kondensatorer som gav sig på kretskortet, är inte omöjligt att det kan vara samma fel.
Är man jäklig så kan man plocka ur instrumentet o låta någon som kan elektronik att mäta upp om det är något som gått sönder o byta ut dessa delar, Vissa har fått det att fungera men inte alla som gjort detta.
Själv så bytte jag hela instrumentet tillslut när det inte hjälpte att byta komponenter på det. Tråkigt att mätar ställningen inte följer med bara!
an
16
angelpoint
318is Coupé -94
Hej, slinker in här... Har haft det problemet länge, ibland blinkar det bara till och mätarna dippar o kommer tillbaka lika fort, ibland slocknar allt utom handbromslampan och den bredvid, men hastighetsmätarn funkar, dock inget annat. Efter att ha uteslutit andra fel tog jag ur instrumentklumpen, öppnade den o tittade på alla fina lödningar och jox, satte ihop det hela och allt var ok. Nästa gång allt la av räckte det med att lossa på instrumentklumpen och bara röra lite på kontakten längst till höger (bakom varvräknaren), fråga mig inte varför, men så är det i min lilla bil. Nu har den hållit sig i skinnet flera veckor, så vi får väl se.
jag har försökt med dom förslag ni har men det har inte funkat är det ingen annan som har haft detta problem o kanse en lösning på detta mvh marcus

Visa användare
121
kryptonit
Z3 M Coupé -99
320i -86 (med 325-motor)
Se följande trådar...
Länk
Länk
Visa användare
625
Jocke W
M5-89 E34
750iA-96 E38
750iA-05 E65
X5 3.0-06 E53
318i-92 Cab E30
Z3 Roadster 1.8-96
Hej!

Lyfter denna gamla tråd... har precis samma fel på mitt orig kombi instr.
Har lött om alla "konstiga" lödningar, men utan resultat.
Vet någon om de sitter kondingar på kortet för SI systemet??

Eller nån annan som hittat felet?

PS:bytte till annat kombi och de funkar givetvis då.
Bilen är min vinterbil 316i-94

Mvh Jocke W
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.