|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Hehe jag förstod det. Hade jag haft ekonomi, tid och ork hade jag gärna ägnat hela dagar igenom för att bli klar tidigare, men bägge är lite av en bristvara så de får ta den tid det tar. |
|
|
AW....tycker du gör helt rätt.......ska bli mycket inspirerande att följa ditt projekt verkligen!!! *BMW* Be My Wife |
|
|
Har idag plockat bort huv samt höger framskärm. Såg riktigt fint ut innanför och helt rostfritt. Skönt att man slipper hitta oönskade överraskningar! lite nya bilder: Länk |
|
|
Roligt projekt!! Du kommer nog ha jävligt kul när du sätter ihop alla nylackade rena och fräscha delar sen igen =). Ska du maskera karossen själv inför lackeringen? En annan fråga; bytte du den långa listen som går ovanför båda sidorutorna och i så fall hur gjorde du det? Och glöm inte att uppdatera med bilder =)... MVH |
|
|
Hej och tack! Ja det är redan kul:) Nu har jag gjort mitt inför lack. DVS jag har monterat ner allt som behövs + en rad med saker till. Listen ovan rutor har jag inte tagit bort. Tanken fanns där och jag försökte lite försiktigt, men jag kom helt enkelt inte på hur jag på säkert vis skulle göra för att inte skada nåt och kunna montera en ny utan bekymmer. Troligtvis får den gamla därav kämpa vidare... Jag har fått besked om att bilen skall lackas i mitten på September. Bilder mm finns på min sida på garaget för den nyfikne: Länk |
|
| coolt detta ska jag följa! | |
|
a_wingard73: Hittade en liten DIY för byte av fönsterlisterna: Länk MVH |
|
|
Tusen tack Crisse!!! Guld värt! |
|
|
Jag shoppade hela kitten med fönsterlisterna, så det är värt att byta dem, kostar inte mer än 1300kr för alla listerna. Mina är tråkiga (blekta och spröda). Jag ska också lacka om bilen i vinter, så väntar med att montera dem nya, bara satt dit dem under bakre sidorutorna då dem var så blekta och sönderhackade av den tidigare ägaren med en isskrapa. Lycka till med projektet! |
|
|
Rev bort de långa listerna över rutorna i Fredags. Va mycket enklare än jag hade trott. Va väl lite för feg för att ta i när jag tittade på det första gången:) Och med instruktionen som Crisse länkade till underlättade de ju rejält! |
|
|
Uppdaterar lite här. Förra fredagen skickades bilen på lack så nu äntligen känns det som det börjar hända lite. Ska bli spännande att se resultatet och förhoppningsvis blir man nöjd! |
|
|
Ja nu va det ett tag sen man skrev nåt här sist så jag tänkte uppdatera lite. Nu är bilen färdiglackad och resultate blev minst sagt fantastiskt! Nu har bilen fått 4 lager klarlack vilket är dubbelt så många mot normalt. klarlacken har slipats mellan gångerna för att få extra lyster. Imorgon ska jag få bilen hemtransporterad på släp för att sedan direkt in för fortsatt arbete med blästring och lackering av både synliga och osynliga detaljer såsom bärarmar, stag, fästen osv. Lackering av backspeglar, vinge, sidokjolar, samt främre/bakre stötfångare kvarstår dock. |
|
|
Mycket intressant projekt. Du kommer lära dig massor och dessutom kommer du att ha kul under tiden. Mvh Lardy |
|
| Min M3a gick igenom ungefär samma behandling som din genomgår just nu. Allt böts i princip, lister, rutor, emblem osv. Sen fick den självklart en ny lack pga av samma anledning som din. :( Alltid trist när det händer men nu är min i sånt jäkla fint skick att det nästan var värt tiden man inte fick köra den ;) | |
| på tal om orginalskick och m3or... finns det några m3or som lämnade fabriken med vita blinkersglas? för jag tycker inte man ser några m3or alls med orange blinkers längre. hade m3 gt vita blinkersglas? hade några e36or vita blinkersglas original överhuvudtaget? | |
| Alla M3 GT och M3 3.2 hade vita. GT hade dock bara vita fram med orange bak. USA-modellerna hade en specialvariant av orange blinkersglas med en orange reflex åt sidan. | |
| okej, tack för svaret. så alla överiga e36or har levererats med orange blinkers asså? | |
| Nej, vita blinkers fanns som tillval på samtliga E36-modeller under de sista årens tillverkning. Tror dessutom att det blev standard på bilar från och med 1998. | |
|
OT, vem säljer USA blinkers i sverige? Daniel Länk |
|
|
Håller nu på att rostskyddsbehandla insidan av skärmar samt de balkar som går där innanför. Har inte gjort nåt speciellt alls med den annars då tiden fattats. Huven skall jag lacka om igen då jag gjorde en jävla klantgrej. Vid hemtransport monterades huven på bilen för att underlätta transporten. Skärmar osv tog jag dock löst i bagaget på 855àn. När den sedan stod där hemma tänkte jag rengöra motorrummet fån slipdamm osv och när de va klart tryckte jag igen huven helt.. utan skärmar och de distansbrickor som sitter därunder sänks huven ner mot motorn ca 2,5-3 mm.. Detta gjorde att huven slog emot fjäderbensstaget och vips så hade jag en vacker bula precis ovanför vänster fjädertorn :/ Vid hemtransport från lacken så stängdes inte huven helt utan enbart själva "säkerhetshaspen". Riktigt klantigt gjort att jag inte tänkte längre!! Baklampor vingen samt kablar och låsmekanism i bakluckan är också monterat, samt nya lister runt rutorna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.