|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
320 E46 var aldrig 6-växlad under sin livstid. Tyvärr, eftersom det är nog den modellen som hade behövt den sjätte växeln mest. 325 och 330 har en betydligt högre utväxling från början. 320 är visserligen ingen bullerburk men det känns lite stenålder att varva 3500rpm i 120km/h på högsta växeln. Jag hade som sagt tidigare en 320iT -04 med Lifestylepaketet och jag tycker detta räckte gott. Hittar du en M-sport bil för ett vettigt mer pris så välj den, gör en hel del för känslan. När jag köpte min 320 för två år sedan diffade det minst 25kkr upp till M-sport, tyckte inte det var värt det då. Nu diffar det snarare 10-15kkr. Hade en 320iT M-sport -05 som lånebil i ett dygn innan min blev klar och jag upplevde att bakdäcken till M-bilarna (245-40-17) bullrade ganska rejält på grövre asfalt och gav upphov till en del resonansljud från skuffen. Min Lifestyle upplevdes som softare, så som långpendlingsbil är kanske inte M-sport att föredra. Sedan håller jag inte med om att en svensksåld bil med mindre utrustning skulle vara mer svårsåld än en importare. Efter att ha sålt min 320 på två dagar efter en prissänkning så har jag fått intrycket av att 320 spekulanter är mer intresserade av komfortpaket+sportstolar än navigation, glaslucka, helläder etc. På en bil som 330 är det säkerligen annorlunda eftersom den på sin tid var lite top-of-the-line, och begagnatkunderna har högre förväntningar. |
|
|
Hmmm hittar ingen länk på BMW .de med engelska :-( eller är det jag som är blind? //Snickaren |
|
|
1. Öppna länken nedan Länk 2. Klicka på bilden för Gebrauchtwagenbörse 3. Klicka på länken Sprachwahl Du kan välja mellan engelska, franska och spanska. 4. Fertig som de säger i Mutterlandet. Mvh Mikael |
|
|
M-paketet skänker mycket mer än bara köregenskaper! Jag gillar hur det ser ut, och hur det känns att bland annat greppa den tjocka mjuka läderklädda rattkransen. Att sitta i de tighta alcantraklädda stolarna är för mig känslan av en sportbil... Jag upplever verkligen inte 320:n som bullrig. Varken från motor, den är det ju en lisa att lyssna på. Och trots att det sitter 255/35/18 på bakhjulen upplever jag inte ljudet från dem som störande. I jämförelse med min gamla Volvo V70 är bilen tystare som helhet, den låäga utväxlingen till trots! Det enda jag har att påpeka i komfortperspektivet är att bilen med M-chassi och 18" blir stötig i låga farter, något som är förlåtet då man hamnar på kurviga vägar! |
|
|
Rekomenderar en 330i, den motorn är underbar, och inte törstigare eller skitigare än de andre... //Bjerser |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.