|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| 26000:- hel ger jag för min Sv.sålda -00a allmän carport hyresrätt hos IF. | |
|
Det har gått 4 dagar sen jag registrerade mig på insplanet och har fortfarande inte fått någon offert på försäkring från dom. Antar att dom inte heller lyckades hitta något billigare än mig. Hur som helst verkar ju just det objektet vara sålt nu så slipper tänka på det synd bara på en fin bil med rätt utrustning. Jag får helt enkelt sikta in mig på en svensksåld bil istället med tanke på försäkring. If verkar helt klart billigast för mig när det gäller M5, landar på ca 24000kr där. Är det nån som vet nån fin M5a till salu så hojta till, helst carbonsvart. Mvh/ Horizone |
|
| Insplanet var 4000 dyrare än vad jag fick på mitt bolag.Kärringen som ringde blev grinig och fräste lycka till med din försäkring.Seriösa snubbar. | |
|
Ringde If och kollade försäkringen på en annan importerad M5:a och till min förvåning fick jag en premie på 26 645 kr helår gentemot en svensksåld som låg på ca 24 000 kr. Alltså om man jämför med den första bilen jag kollade som hade en premie på 52 339 kr va ju det här nästan gratis. Förklaringen jag fick från If varför det skillde sig mellan bilarna åt trots att båda va import va att dom hade olika modell koder från vägverket och den med dyrare premie hade modell kod som skulle vara en touring med 235kw trots att det står 294kw i vägverkets register. Måste blivit nåt fel vid inregningen vid importen. Ja då verkar det trots allt inte vara helt kört med import bilar om man nu hittar en fin. Gäller bara att dom blivit rätt inreggade bara. Mvh/ Horizone |
|
|
Intressant diskussion. Tror det kan vara min förra bil som diskutaras. Såg att annonsen som länkades inte längre fanns. Vilket pris var satt på den? Jag lämnade in bil hos BMW när jag köpte en ny. Orkade inte krångla med försäjlning själv. /Mats |
|
|
Gemini: Hur seriöst är det egentligen att man ringer upp efter ngn sekund och ger Dig en offert, eller det kanske tog en minut? Hur mkt har man kollat då? På Insplanets hemsida står vilka försäkringsbolag dom samarbetar med - långtifrån alla. |
|
| Vet inte om det var konstig kod reggad på denna bilen för när jag frågade om kostnad så sa de 29.000kr på IF/BMW original medan en nästan identisk svensksåld skulle kosta 14.500kr. Jag frågade om anledningen till detta. Säljare kollade upp och ringde tillbaka och sa att jag fick samma pris som en svensksåld. Lite skumt. Enligt dem så spelar det inte någon roll om bilen är importerad eller inte för premien. | |
|
Ingen som kollat med Vesta? Jag fick 11 000:- helförskring helår på M3 E46 max 1500 mil och 5000:- i självrisk. Jag är 24 och bor i Malmö. Kan vara värt och kolla av. Vesta var iaf i samma prisklass som BMW originalförsäkring på cabben men jag tror dom har större skillnader på mer motorstarka bilar. |
|
| Porschedriver: Bilen såldes av Frölunda bilkonsult för 159900kr. | |
|
Horizone: Tack för infon. Jag var bortrest ett par veckor och var förvånad att den såldes så snabbt. Iofs var bilen i bra skick förutom det som nämnts i texten ovan. Förra ägaren hade bilen avställt på vintrarna och reste några hundra dagar om året vilket kan förklara tiden mellan servicearna. Nu blir det 120dM istället som bruksbil och kanske nån annan leksak till våren. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.