|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Ger mig in i debatten lite, då jag har en del erfarenhet av detta. Kamlägesgivaren till att börja med, den felkodar inte men brukar faktiskt fungera till & från mao den brukar starta till kall, men när den är varm så blir den kinkig. Det fanns bränsle uppe i railen vad jag förstod, detta tyder på att frammatningspumpen fungerar, men vilket tryck finns där? Är det mätt? CP1 pumpen har inbyggd tryckreglerventil, sitter i bakkant på pumpen. I den finns 2 tätningar varav den ena är en högtryckstätning som brukar blåsa med noll tryck som följd. Att det sker ger inga felkoder då det är ett mekansikt fel. Ett pumpbyte alt byte av tryckreglerventil så kommer bilen att gå är min övertygelse. Tryckreglerventilen byter du själv om du har lite kunskap, CP-pumpen behöver du specialverktyg till så det kanske du ska överväga att lämna bort. I Falun har jag en kollega som är duktig, El & Diesel i Falun 023-33900, om du inte vill göra dig en resa till småland förstås. Länk min verkstad live. Att mäta är att veta MVH Göran dieselmeken Lindgren |
|
|
Länk fel länk. Att mäta är att veta MVH Göran dieselmeken Lindgren |
|
|
hej diselmeken!! tack för ditt inlägg i diskutionen alla tips från proffs är välkommna, Tryckreglerventil är inte det samma som bränsletrycksregulatorn?? för den har jag bytt, för 4 dagar sen, men bilen vill inte starta i alla fall. och trycket är inte mätt från den pumpen, Kopplade bort en spridare och gick in och körde på starten och då kom det soppa jävligt mycket, men något riktigt tryck som vissa säger att man ska passa sig för var det inte, kanske inte blir det om inte bilen är i gång???? tack än en gång för all hjälp. Har väl ca 36 mil till dig skulle jag tro, men får jag inte i gång bilen så är kanske jag drar upp bilen på ett släp och kör ner han till dig. Men ska höra med el och disel i falun. men de har semester nu! Bmw 530d touring-99 |
|
|
Hur har det gått? Semester fortfarande på El & Diesel? AE |
|
| Tror det är en spridare som gått, för mycket back läckage | |
|
tjena hej! nu på måndag bogserar jag upp bilen till bmw och så får vi se vad de säger, hoppas att det är något enkelt fel och inte kostar skjortan att åtgärda.el och disel har semester v30-31 om jag inte mins fel, då får vi se, nu har bilen stått stilla i snart 2 veckor. Men om det finns någon i falu- borlänge området som är duktig och har en bra dator att koppla upp med så är ni välkommna att försöka hitta felet! Bmw 530d touring-99 |
|
|
nu har bilen varit på bmw och de har konstaterat att det är högtryckspumpen. Har 32 bars tryck och det ska vara 250 bars tryck, Nu kostar en sån 7200 kr ny inkl Så min fråga är finns det någon som kan renovera dessa och vad kostar det? kan el och disel i falun göra det tror ni? Eller är det någon som har en beg till salu Bmw 530d touring-99 |
|
| 7200:- inte en chans.. är säker på dom kostar runt 4000:- | |
|
fick det svaret på bmw i falun när de sa att jag behövde byta högtryckspumpen den pump som förser comonrail röret med disel. och det kostar 2500 kr för att få den bytt på bmw! Bmw 530d touring-99 |
|
|
4500kr kostar den iallafall häruppe i norr och inget annat, ca 3500kr att reparera den. min hemsida Länk |
|
|
hm pratar vi om samma pump då, kan väl inte vara olika priser på olika bmw verkstäder?? Det är pumpen längst fram på motorn, på pumpen sitter även bränsletrycksregulatorn, Då kanske jag skulle ta och beställa en av dem firma som säljer de, har du telefon nr? Bmw 530d touring-99 |
|
|
ring hedquist dieselservice i luleå min hemsida Länk |
|
|
hej hej! ringde den firman uppe i norrland, kostade inte som du sa 4000 kr jag fick betala 6500 kr inkl så jag vet inte vart du hade fått det priset ifrån men tack i alla fall för all hjälp. |
|
|
jag sa inte 4000kr utan 4500kr fick jag sagt av hedquist att den gick på. kanske var inköpspriset jag skule få köpa den för ? men men, bra att det löste sig min bmw 324td hemsida Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.