|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| hur tror ni att det skulle påverka bilpriserna om man förbjöd import, jag tror dom skulle vara mycke dyrare, | |
| Hmm. Ja och dessutom skulle vi ju bara ha 3 bilmärken till salu i sverige - Saab, Volvo och Cadillac... | |
|
stoppad privat import, då hade vi varit tillbaks på 80 talet igen dvs innan import bomben startade. Fantasipriser, samt vi blir strandade med dom bilarna impotörerna väljer att ta hem från modellprogrammet. tyvärr tror folk att import är skit och svensksålt är kanon. Alla bilar är backade frågan är bara hur mkt, sen att importbilarna har en fräschare kaross gör inte mitt val svårare. |
|
| lite väl o ta i pelle..inte alla bilar.men att svensk sålda bilar myglas det säkert en hel del,om inte mer. inte j_vel som misstänker det,den är ju svensksåld.det är vad jag tror på... | |
|
enor Vi skulle faktiskt ha 4 st bilmärken. Du glömde Koenigsegg... som visserligen fortfarande ligger snäppet utanför min prisklass. Men med några fler övertidstimmar på fabriken är den min... "Bensinen är alldeles för dyr för att slösas bort på tråkiga bilar" |
|
|
Såg ni inte Aschbergs program "Insider" där dom konstaterade att svensksålda bilar är skruvade minst lika mycket som importerade hos bilhandlarna !!! Det konstiga är att svenskar gärna köper importerat medans när en invandrare ringer på en annons och bilen är importerad nästan slänger dom på luren direkt Snacka om att dom läst svenska biltidningar sponsrade av svenska bilhandlare och blivit itutade att alla importerade bilar är skit och svensksålda är tryggt och säkert Själv skulle jag aldrig i livet köpa en svensksåld bil. Snacka om att dom är i dåligt skick jämfört med bilar nere på kontinenten. Undantag finns naturligtvis men jag pratar rent statistiskt av egen erfarenhet "Being nice is overrated" - Garfield |
|
|
Att det skruvas lika mycket svensksålt som importerat är inget annat än bullshit. Kollla hur många BMW som avslöjats som skruvade på den här siten de senaste två åren. Det är väl runt 40-50 st vid det här laget. Av dessa har 3-4 varit svensksålda resten importerat. ANDELEN skruvade bilar är mycket högre för importerat däremot kanske det absoluta ANTALET är lika stort som för svensksålt. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
| detta vet du till 100% andreas?bullshit vad du säger.tror inte ett smack vad du säger... | |
|
Har Aschberg sagt det så är det ju sant... Klart som f-n att de skruvas mer när det plockas hem importer. Den som tror nåt annat har inte förstått hur bilskojeriet fungerar. |
|
|
Visst är det ett gyllene tillfälle att backa mätaren vid import och säkerligen vanligast förekommande. Om sedan fifflaren heter Bengt, Günther eller Josef är en annan femma. AE |
|
| andreas_lofgren = Menar du allvar eller skämtar du ? | |
|
Att det skruvas med svensksålda bilar kan jag skriva under; Vi sålde vår 855 Turbo för några månader sen och den var väl inte i purfärskt skick men ändock nybesiktigad och skattad. Bilen hade gått en bit över 39 000mil. Köparna; Hämtade bilen sen tog det två veckor innan den var ute på blocket igen men nu hade den bara gått 25 000mil "Nä men ojsan!" Kontaktade blocket som tog bort annonsen. Annonsen kom in igen med annat säljar namn och man hade nu skrivit in att det vart fel på instrumenthuset därför stämde inte milen mot besiktningen. Hmmm eftersom bilen vart inne på service o åtgärder strax innan vi sålde den så var det inget fel på instrumenthuset/kombiinstrumentet. ¨ Allt detta resulterade i att hela Nordic85x70cluben och TPC engagerade sig och ringde ideligen på bilen o ställde allehanda frågor till säljarens stora glädje. Så att det skruvas lika mycket med svensk sålt, jajamensan. Denna bil hade få ägare (vi var nummer två) och bilen var en -94:a. Efter detta tittade vi runt efter en 320 E46 till damen och efter 2 månader kom en importerad som vi slog till på och då hade vi ändå tittat på flera "svenska" som var i mycket sämre skick. Idag är hon mer än nöjd med köpet och hyser ingen agg mot att det är en import, tvärtom så har hon redan sagt att nästa också mycket väl kan bli en import. |
|
|
Fidel Castro förbjöd import av allting till Kuba för nästan 50 år sedan inkl. bilar. Visserligen utan att ha någon egen bilproduktion då. AE |
|
|
En kamrat lämnade in sin tjänstebil till en av de största märkeshandlarna i landet när den hade gått för långt för att fortsätta rulla i tjänsten, dvs 14000 mil på två år. Han blev något förvånad när han såg bilen i hallen hos handlaren veckan efter. Då hade den gått 6000 mil och hade fullt ifylld servicebok med lämpliga intervall mellan dem. Under de år han kört bilen hade den fått service vid ett tillfälle... Nog skruvas det mätare på svensksålda fordon. |
|
|
Var inte blyg, Mäkinen. Häng ut dom om du är hundra på att det var så. AE |
|
|
Anders, Tyvärr köper polarens firma sina tjänstebilar på samma firma fortfarande och de har bra priser. Utan att nämna företagets namn kan jag ju skriva att de håller till i Lindvreten utanför Sthlm och säljer bilar från flera kontinenter, bland annat från norra Europa. |
|
| måste ha missat o läsa en svensk biltidning då jag själv är invandrare och kör import. :) | |
|
Ok, Mäkinen. Förstår kruxet. Kanske dom har möjlighet att hålla låga priser på nybilar p.g.a dom får bra betalt för "lågmilade" inbytesbilar ;) AE |
|
|
Pimpen: Ja jag menar på fullt allvar att andelen skruvade importbilar är MYCKET, MYCKET högre än för svensksålda. Statistiken på detta (inhämtat från denna site och flera andra med sökfunktionen) är entydig. Däremot förnekar jag inte på något sätt att det skruvas med svensksålt. Dock inte lika vanligt eftersom det är mycket enklare att upptäcka. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Måste nog hålla med Andreas i detta... Har inga direkta bevis förutom en egen uppfattning och erfarenhet. Man ska alltid kolla upp allting oavsett om det är svensksålt el importerat, MEN jag tror att chansen att det är skruvat är större hos import-bilar. |
|
|
Jag håller också med Andreas, sen om det skulle finnas lika många svensksålda som importer som är skruvade så får man inte glömma att det finns en liiten större andel svensksålda så den procentuella andelen skruvade bilar är säkert avsevärt mindre. Mvh Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.