AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
9.609

Lägg ut bilder på era välputsade Z-bilar här.

Sida 2 av 5
Visa användare
886
bildock
z3 roadster 00:a 2.0 Siennaröd
clasf
NUU! äntligen funkade det och tack snälla du för hjälpen men det var inte lätt! det är ju lite skämsigt med allt dravel som blir så här men alla ni som sett det får ha överseende men en bild hur min bil ser har ni fått och med det utseendet är jag nog rätt ensam för jag vill ha lite av de luxe-känslan och inte rena racestuket men vore jag yngre så ville jag nog också ha det så, men putsad är den väl..... och det var ju det som var andemeningen med den här tråden
Uffe/bildock
boldock... kul att äntligen ha fått sett din bill.. mina åikt är att det är lite för mycket krom.. kromet runt hjulsen förstör bara bilens utseende och aldrig något jag skulle ha på min... annars ser den väldigt fräsch och speciell ut och det är bara positivt
Visa användare
886
bildock
bmw jerry
jag vet det och jag respekterar det, men faktiskt så valde jag den här färgen för jag hade en bild av hur min Z skulle se ut, det har varit tunt med kromet hittills men nu börjar det återkomma på dagens bilar och jag gillar det men jag förstår många tycker det är för mycket "bling" men jag får aldrig någon negativ kommentar då man är ute med bilen, snarare tvärtom, men jag är förberedd på kommentarer
mvh Uffe/bildock
ni
200
nimaka
BMW 320iM Coupé -09
Fastän jag inte heller tycker om (för mycket) krom så tycker jag faktiskt din är riktigt fin!
bildock: färgen är hur läcker som hellst.. personligen så gillar jag med krom väldigt mycket men det ska vara på "rätt ställe... tycker att det är hur snyggt som hellst med cromet du har på a-stoplarna, gälarna och bagageluckan men det rutn hjulhusen tycker jag inte passar riktigt in.. men smakaen är som baken, den är delad :D
Visa användare
886
bildock
om alla kommentarer blir alltför negativa så kanske jag tar bort hjulhuslisterna , jag har iallafall fått se hur bilen tar sig ut, kunde mercedes ha det på sin 300S -50tal så varför kan inte en modern bil ha det, men vi får se hur det blir
mvh Uffe/bildock
Hjulhuskromet ger rysningar åt Volvo 760 när den kom -84, Brrr

///Micke
Min cabrio Länk
bildock... jo runt hjulhusen går väl an nu när man kollat lite mer gånger på bilen men varför denna linje mellan hjulhusen?
ca
130
carpenter
Z3M Roadster -97
Äh va fan bildock jag tycker din bil är stencool, lacken är ovanlig och kromet var coolt. Ha det så där kan tänka mig att många kommer fram och kollar.
jag har föresten tröttnat på det där jävla imageshack får det inte att funka börjar misstänka att jag är puckad....
Visa användare
886
bildock
för att ta allt från början: då jag är tillräckligt gammal för att ha följt bilmodet under lång tid och då jag är detaljist och minns tiden då det var mycket krom på bilarna, dagens bilägare har ju aldrig sett en bil i verkligheten som ser lyxig ut, ska man idag styla en bil så gör man allt i svart! och den tid jag talar om då målade man allt i svart då kromet blev dåligt så därför har en bil som är helsvart så förbaskat dålig klang därför har jag min egen stil där jag kombinerar en vacker kaross som Z3 med lite äldre tiders utsmyckning och bilar jag minns speciellt som då hade hjulhuskrom sammanbundet som en linje under dörren var just Mercedes 300S och den vackra bullmercan 220S cabriolet, titta på dessa vagnar och njut av både vackra bilar och MYCKET krom därav mitt initativ till min Z3, men jag förstår dig mycket väl idag ser man aldrig något sådant men eftersom jag vet hur en bil kan se ut med egen stil så har jag valt det och det här utseendet visste jag långt långt före innan jag blev ägare av Z:an, men återigen du och andra tittare fick väl en mindre chock, men jag har alltid haft min egen stil på mina bilar och konstigt nog så har de alltid varit lättsålda, men här på forumet ser det ut som om en bil accar utav h:te då är det bra likaså om bilen är svart med svart klädsel och svarta njurar DÅ är det bra men jag vill inte ha en sådan bil som är stöpt i en form som de flest accepterar som själv inte har någon fantasi, långt inlägg om nästan ingenting men du har fått en förklaring varför jag tycker om min bil
mvh Uffe/bildock
ca
130
carpenter
Z3M Roadster -97
Länk
ca
130
carpenter
Z3M Roadster -97
Länk

Jippie tror jag fattat
Visa användare
886
bildock
carpenter
tackar för dom orden! alltid någon som uppskattar bilden, var förresten ute och glassade idag och fick både vinkningar, frågor och kamerashot, fortsätt du med imageshack, kunde jag som är gamling och självlärd på datan så kan du, sista problemet jag hade det var att föra över bilden till forumet, jag skulle alltså kopiera länken och föra över den till forumet genom att då klistra in den, än en gång tackar jag för den hjälp jag fick av "clasf" nu är jag den erfarenheten rikare
mvh Uffe/bildock
Visa användare
178
Karin
BMW 325i -05
bildock - oh vilken fin och ovanlig zäta. Har nog aldrig sätt den färgen. Jätte snygg var den i alla fall!
Visa användare
517
Rollebolle
Z3 roadster 3.0 01
bildock;

Snygg bil, gillar den, annorlunda och det ger också en personlig prägel. Jag känner folk som skulle göra vad som för att en z:a i den färgen du har. Har endast sätt en z3:a i den färgen, merlot röd om jag inte har helt fel.

Mvh
Visa användare
886
bildock
Rollebolle
Tackar Tackar, det var trevligt med lite positiva svar, ang. färgen så heter den Siennaröd och jag tror den endast fanns på -00:ans modell möjligen -99 som jag skrivit tidigare så hade jag sett att det fanns en vinröd kulör ungefär på de årgångar jag var intresserad men det fanns ju inte en bil att få tag på, ingen köpare valde den färgen på en ny bil då, men till slut hittade jag en svensksåld bil som var en studentpresent till en tjej så jag blev den andre ägaren vid 4500 mil
mvh Uffe/bildock
bildock.. jag skulle gärna vilja se lite mer bilder.. gärna framifrån och så vidare om du har :D
Visa användare
886
bildock
njae det är nog för mycket krom som du aldrig skulle acceptera
mvh Uffe/bildock
Bildock:
Skapa en bil i din profil så kan du ju lägga upp hur mycket bilder som helst, skriva blogg om bilen mm mm.
Du är ju PRO. :-)

///Micke
Min cabrio Länk
an
259
anmith
X4 20i (G02) 2019
Denna tråden får nog snart byta namn?

Min bil: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.