AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.516

Bakväxel - Diff eller inte?

Sida 2 av 2
Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
Hade det på en 520 -95, var grymmt bra på vintern! Definitivt bättre än "XXX+T" (Traction) i E39.

Mvh:

Zoltan
Visa användare
8.665
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Som många konstaterat så finns det inte diffbroms till E46 (M3 undantagen), men det finns till andra BMW modeller, t ex. E36 och E34. Så att det blev en obromsad till slut var ju ganska väntat.

Vilken utväxling tog du? Varför sänka utväxlingen undrar jag då? Vill du att bilen varvar 3500rpm eller mer vid 120km/h?

Mvh Johan
Det blev en diff med 3,07 utväxling, vilket inte skiljer sig mycket från orginal (2,93), så jag tror nog att det ska bli bra.
Po
243
Pontus s
mellan 2 bmw
Den har anlänt enl bussgods.se motsvarar dina förväntningar hoppas jag! mvh

sw
16
swahngbg
BMW325(93)
Lånar tråden lite.
Passar först på att tacka för ett fint forum! :)

På min 325 (93) E36 så är det diffbromsad bakaxel klump. Det jag undrar är hur hård diffen är orginal? Man kan (med bilen upphissad) enkelt vrida på ena hjulet om någon hålleri det andra. Det är trögt och defenetivt bromsat.

Men skal den verkligen vara så "slapp"?

Jag är osäker på att tidigare ägare har använt rätt olja, då han inte sa att den var bromsad när jag köpte den för ca 2mån sen.

Tackssam för svar.

/Henrik Swahn.
Po
243
Pontus s
mellan 2 bmw
Fått dit den o allt fungerar igen? mvh!!

Hoppsan, jag har missat denna tråden!

Jag fick dit den dagen efter och sen dess har det fungerat alldeles utmärkt! Någon märkbar skillad från tidigare märks inte. :)

Tack för ett bra affär!

Po
243
Pontus s
mellan 2 bmw
Okay så bra att du är nöjd då =)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.