|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Är det någon som vet vad Bil Provningen säger om 19" på en Z3 -97 (35 profil på däcken) | |
| vet itne vad dem säger men vore kul med en bild på hur det ser ut med 19" på den "smala" karossen.. | |
|
Bild: Länk |
|
| riktigt riktigt snyggt...dem bor de väl itne säga så mycket ifall du inte får någon riktigt petig jävel.. enligt lag går det väl att diffa 5% upp och ner på storlek.. då z3 gick att beställa med högst 17tum(tror jag) borde i alla fall 18 tum gå utan problem | |
|
Tack för komplimangen! (o: |
|
|
Länk jag hade 19" och 17" på mina bilar. Jag har besiktat tre bilar med 19", varav en hyfsat sänkt, och ingen har någonsin påpekat det. |
|
| Jonte hur gick det med dina nya fälgar??? KOm dom eller?? | |
|
jag vet vad dom skulle säga men bara dom inte sticker ut ur hjulhuset ska det väl inte vara någon problem. Kan ju alltid stoppa på andra fälgar om du har det under besiktningen. Jag har själv en fråga, jag äger också en z3 och funderar på att köpa 19" spårar bilen mycket med så stora fälgar eller beror det bara på bredden på gummit? Archer |
|
|
Carpenter; Nix! Det är helt sjukt. Bakfälgarna har de gjort klara. Men inte fram. När dessa blir klara, vet ingen :D Så jag väntar väl och ser. Jag kan häva köpet när som i och med att de blivit utlovade sedan lååång tid tillbaka. Så jag får väl se om jag fortfarande är sugen på dem när de är klara. Arscher; Den spårar mer. Men det är absolut inget som avgör hurvida man ska ha 17" eller 19" tycker jag. Sen om det har med att man generellt har bredare däck på 19", eller om det är tum-storlek som avgör, det vet inte jag. |
|
|
Verkar inte vara ngt problem med 19" & 35 profil, det har jag. |
|
|
Tack för alla svar! Jag hittade en utmärkt däck omkrets kalkylator på nätet. Kolla här: Länk Min bil: Länk |
|
| Dom säger ingenting, =) Snarare att dom ler lite extra...sa bara att jag kommer få byta spindellederna lite oftare, *fniss* | |
|
Klart att dom ler lite extra när det kommer en tjej och besiktigar! (o; Min bil: Länk |
|
|
Ni som kör med 19" vilken däckdimension använder ni fram/bak på icke M-bil? /Pane |
|
|
Däck:Nankang NS2 Dim:235/35 R19 runt om Min bil: Länk |
|
|
225x35x19 runt om. Ser ut så här. Min bil. Länk / Danne |
|
|
Jag är lite kass på att länka. Försöker igen. Min bil, Länk / Danne |
|
|
jag har funderat på att köra 19" på min z3 men har hela tiden varit lite rädd för att den ska spåra så mycket. För mina erfarneheter av 18" 255/35 bak och 225/40 fram var lite skrämmande. Hur upplever ni det med 225 runt om respektive 235/35 19" ? Archer |
|
| vill man vara fin får man lida pin. men inte alltför mkt i detta fallet. jag tyckte inte det var skrämmande alls att köra med 235/35/19" på min 2,8:a. men visst, är man en person som kör bilen utan någon hand på ratten, skulle jag kanske oroa mig. men inte mkt. | |
|
Låter lovande men det blir nog inga 19" förrän till våren om man inte ramlar på nåt gött i slutet av sommaren lr under hösten. dkz3: vad är det för fälgar du har? Dalarna.....hmmmmm.....vi är några Zor som kommer till Mellsta i Borlänge imorrn 18.00.....har du vägarna förbi så vore det kul.....Länk /Pane |
|
|
Med fördel dem enda i Sverige enligt generalagenten. Har aldrig sålts i Sverige. mao, har en 1,9 -97. Fälgarna satt på när jag köpte bilen. Har sabbat höger fram, så jag har beställt en ny. Kommer från Italien i mitten av augusti. Märke Orobica. Jobbar tyvärr alltid kväll på onsdagar :-( Hade varit trevligt att komma med. / Danne |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.