AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
6.467

Var hittar jag takbox o. räcke till z3 coupe!?

Sida 1 av 2
Har letat rejält mkt men hittar ingenting - enbart nere i tyskland... Vet ngn här på forumet var en kan köpa takbox samt räcke till zäta coupe här i sverige!? Är extremt tacksam för alla svar som ges! Mvh Anton

"If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white..?"
Visa användare
98
westis
728 2000
Z4 3,0 Coupé 2006
Prova hos BMW!
Jag har takräcke till min som jag fick med när jag köpte bilen.
Det hade aldrig varit monterat och låg i kartong från BMW. Samt skidhållare.
Lars...
Var på bmw o. de bara skrattade åt mig (!) Jag citerar; "Köp en kombi istället"... Varför jag inte är särskilt sugen på att gå in där igen...

2,
295
2,8 power
Z3 2,8 Coupé AC Schnitzer -99
Förjävligt att vi skall ha sådana återförsäljare. De verkar inte ha kläm på sina kunders behov. Konstigt att de kan uppträda på det viset utan att förlora kunder! Genom att det finns fästen skall det ju givetvis finnas räcken också. BMW SKALL ha det! Prova någon bättre återförsäljare är mitt tips.

/Bo-Erik
Länk
An
779
Anders Olsson
M Coupe 99:a
Länk

Z MMM Coupe
Visa användare
98
westis
728 2000
Z4 3,0 Coupé 2006
Artikelnumret är 82719405963 och dom kostade enligt min faktura 2000 kr utan moms år 2004 på Autovation i Gävle som är BMW återförsäljare.
Lars...
A.
50
A.I.C
Z3 Coupe
kollade ifjol åch de skulle ha 2700kr i Ggb. Hittade dock ett par på nätet. Aldrig monterat men...
Kanon, då köper jag dem av dig! =)

Visa användare
215
beijnoff
328i -00
Sitter det takräcke på Coupen nu?

Annars kan jag tipsa om att det lätt går att modifiera Thules takräcke att passa på Coupen.

Köp den fotsats som passar till 3-serien samt de kortaste bågarna som finns i sortimentet.
Problemet då är att styrspåret i bågarna inte är tillräckligt långt så att fötterna inte går att skjuta in så långt in som behövs.
En vinkelslip och göra slitsen 1,5-2 cm längre löser det problemet och grejerna passar fint.

Jag har exkt artikelnummer och bilder på det hela när jag gjorde det till min Coupe men min hemsida är nere just nu på grund av flytt.

Har för mig att det kostade under tusenlappen att köpa Thules grejer.

mvh
Johan
Ga
153
Gardda
745ia Executive -85
2000 Toruing -73
Z3 2,8 Coupe -00
beijnoff: Du tror inte att du skulle kunna fixa bilderna på hur du gjorde med räcket inom en snart framtid? Och kanske maila dom till mig eller lägga ut dom på nån sida. Var och kollade på thules grejor i går och förstår inte riktigt hur du gjort!

mvh/Henke
li
4
linmag
Subaru Legacy Boxerdiesel -10
Thules takräcke passar numera Z3 coupe. Jag köpte 3-seriens takfästen (E46) och sedan de kortaste bågarna. Allt passade utan modifiering.

Mvh
Magnus
Ga
153
Gardda
745ia Executive -85
2000 Toruing -73
Z3 2,8 Coupe -00
Perfa. blir till att dra och köpa ett set då!.. vet aldrig när man kan behöva de. En sån sak man bara måste ha!

Tack för infon.

mvh/Henke
Nu får man väl alla bilkramare på sig, men men..

Jag har faktiskt kört en gammal soffa till tippen på Z3ans lastbågar :)

/ Fredrik
Ga
153
Gardda
745ia Executive -85
2000 Toruing -73
Z3 2,8 Coupe -00
Måste bara säga att "linmag" hade rätt ang. Thules takräcke. Köpte fästen för e46 sam de kortaste bågarna och dom sitter som en smäck utan modifiering.

mvh/Henke
li
4
linmag
Subaru Legacy Boxerdiesel -10
Vad bra att jag kunde vara till hjälp!

Mvh
Magnus
an
259
anmith
X4 20i (G02) 2019
Här är en som lyckats med takbox på en cabriolet!!!

Länk

anmith, du är alltså helt säker på att boxen inte sitter monterad på bilen i bakgrunden? ;)
an
259
anmith
X4 20i (G02) 2019
Tyckte bara bilden var jäkligt kul!

Jag beställde precis takbox o. lastbågar från bmw - totalt går det på 4900 ink moms... Helt ok pris för bmw originalprylar!
Ska tilläggas att jag vände mig till den andra bmw-återförsäljaren här i linköping... (se ovan...)
Je
12
Jens.J
Z3 Coupe 3,0 -02
Testade e46 takfäste på min Z3 coupe men det passade inte alls!?
Har thule ändrar fästena?

Någon som vill sälja sitt takräcke?

MVH//Jens
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.