AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.687

Någon som vet något om denna M3 på blocket?

Sida 2 av 2
Ha
45
Hayabusa
318iS -92
Till Oskar:
Andra defekter som bilen hade var att ratten var sliten på toppen, instrumet belysningen på högersida hade slocknat,glapp i SMGspaken(den skulle vara i ett visst läge annars så startade inte bilen.

Vet dock inte om mätarställningen var rätt heller.(pga sliten ratt och lamporslocknat i instrumenteringen.) Men det är svårt att veta.

I övrigt på lacken m.m. såg den fin ut.

Bäst vore ju om den skulle M-testas och den blir nog lättare såld då.
Jo, killen som har bilen berättade att det inte var eller varit några problem med bmw:n över telefonen då. Synd om man åker ner till Sverige för att köpa bilen och sen är inte bilen i det skick som man förväntat sig.

Tomgången är nog inget att oroa sig över den ska vara ryckig om man pressar över 300hästar ur en 3.2:a

Fan va jag e oroad över SMG i dendär bilen. Berätta hur känndes växlingarna. Vilken sorts typ som äger bilen osv... Tack på förhand //Oskar
Ha
45
Hayabusa
318iS -92
Visst kan tomgången vara lite ruff på en sådan motor, men andra
säger att den ska vara stabilare, kändes att denna motorn missade på
någon cylinder ibland(kändes som motorn skulle stanna ibland.. Och så ska det nog inte vara på en M3:a. Det går säkert att fixa.
Mest oroliga var slamret på tomgången(ungefär som kedjespännaren inte var spänd nog(eller sliten kedja)., Vet även att han är villig att gå ner till 95000kr. Bjud han 85000kr så har du lite pengar till reparationer eller inspektion. Kolla upp milen iallafall.

SMG lågan växlade otroligt slött vid manuell växling, och den var slö med automaten ikopplad, tyckte jag iallafall.

Hayabusa

Fan va sur de låter, provat många smg lådor då? Min m5 hade samma tendens som du bekriver att motorn tenderade att dö ibland på låga varv? Mellan 80-90 graders oljetemperatur kunde min m5 dimppa ner otroligt lågt i varvtal för att sen dö.
Hayabusa

Du råkare inte ha en jänkare?
Ha
45
Hayabusa
318iS -92
Hade....

Byte bort den mot en -99:as Volvo C70 T5(chippad till 299hk) som endast gått 5800mil.
Så du hade tänkt byta jänkaren mot bmwn då? För ägaren sa att någon med jänkare hade kollat på bilen. Och han var tydligen den enda som kollat på bilen.
Ha
45
Hayabusa
318iS -92
Det stämmer. Verkar vara svår att sälja M3:or.
Det är väl den dyra försäkringen och dyra reserv delarna.
Men det kostar ju att ligga på Topp! =)

Brosan köpte nyss en 525 -04 med Steptroniclåda?(ser ut som SMG i spaken iallafall) och den var mycket snabbare växlingar än gamla M3s SMGn,

Test körde även en 530 -04 (med steptronic(smg?)) den var faktisk rappare än jag trodde.

Gillar Bmw eftersom dom är så sköna att köra.

Men ge han ett bud och åk och kolla på bilen, så kan du avgöra själv.
Annars så finns det massor M3:or på blocket, Snart är det höst och folket börjar droppa priserna på sommarbilarna, då brukar fynden dyka upp!

Lycka till
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.