|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Länk Funderar på att skaffa en M3? Nåfon som vet något om denna bilen? | |
|
äcklig ratt o äcklig handbroms urk så kan man inte ha de ...... |
|
Gemini__ |
Utrustad med SMG - undvik är mitt råd. Välkommen till forumet förresten. Mvh: Thomas |
|
Någon som vill byta bort sin M3 mot min bil: Länk |
|
|
Nu har jag varit och provkört denna M3:an. Enligt ägaren så skulle den ha gått, 15600mil,märkliga var dock att ratten var riktigt sliten på överkanten, och höger instrument panel hade slocknat,så ska det väl inte var på en bil som gått så lite Startade bilen på tomgången och öppnade huven, så rasslade det tydligt! sen gick bilen ojämt på tomgången. Hur ska det igentligen låta under huven? och tomgången ska väl vara perfekt? Så något byte av bil blir blir det troligen inte.............. |
|
pg_ice |
jag har ingen direkt erfarenheter av M3or då jag bara ägt en i 4 dagar. men nåt rassel och ojämn tomgång har inte jag,motorn surrar som en katt utan rassel och vibrationer vid tomgång. |
pg_ice |
tillägg: såg du till att bilen var varmkörd? att lyssna på motorn när den är kall kan ju bli lite missvisande. min skramlar och lever om som en disel när den är kall men det slutar efter en halvminut. om nu det är normalt? vet jag inte iofs det kanske nån annan här kan svara på. |
Filip_J |
Tar cirka 30sek innan oljetrycket ligger som det ska, därav ljudet från motorn vid kallstart. |
pg_ice |
Filip på hugget som alltid...svar kommer efter 30sek :) tackar! |
|
Dom flesta m3 jag hört startas i kallstart låter som en diesel motor så som pg_ice säger=) Sen verkar de kända vanos rasslet vara en känd grej i starten? så personligen tycker jag att dom låter konstigt i start, men om de är mer eller mindre på den du har tittat på vet jag inte =) Mvh Alex |
|
Filip_J |
Lugnt. Nöjd annars då? Kört in kattersättaren ännu? |
pg_ice |
Nöjd? YOU BET! :) njuter varje sekund när man är ute och kör. fasen bilen låter ju som en F1a när man drar på så bara ljudet räcker långt för att man inte ska tröttna. kattersättaren luktar lite fortfarande faktist så jag antar att det tar ett tag till innan den blir inkörd. hela ventilkåpan och överdelen (plattan med M power texten) är beställd och kommer nästa vecka. det är första gången nån beställer ventilkåpan i sverige tydligen. jag tänkte lämna in den för lack men tyckte det var lika bra att köpa nytt. sorry för offtopic :) |
|
=) kattersättare, just de!:) Just nu står bilen hos polaren, som idag har plockat ner orginal systemet, och ska på med sportsystemet, och katt ska bort. Sitter bara och väntar på att det ska bli klart, sen kommer den nog låta riktigt gött med sportsystem från ferrita =) Mvh Alex |
|
|
Bilen var körd i 10mil för, så att den var varmkörd nog!. Tur att man inte byttebilar då!(det var en bytes affär) Kunde blivit en dyr historia! |
|
|
Hayabusa: dom kan som sagt rassla en kort stund vid start. Angående tomgången så kolla att varvräknaren ligger stadigt. M-motorer brukar gå lite "rått".. |
|
| Varvmätaren dippade ner ibland..... | |
|
Min m3 står helt spikad på tomgång, men däremot så gör inte polarens det. Och verkar som vissa har stadig tomgång, andra inte. Mvh Alex |
|
| Det är det trevligaste med hela turen, när man startar upp besten igaraget och man får höra det lite ojämna bluddret från 6 an. Nästan som en gammal v8 : ) | |
Filip_J |
Låter ju bra att du är nöjd. För du har utan tvekan en av de fräschaste M3orna i Sverige. |
|
Fan också! Hade tänkt slå till på dendär m3:an. Men nu svalnade intresset litegranna. Jag hoppas att det bara är Mr. Hayabusa som inte är van med en 6 cylindrig M motor :) Såg bilen fin ut annars? Varför är inte smg att rekomendera? |
|
|
Min tomgång har alltid varit lite orolig, men om bilen går bra när den är varm är allt troligen ok. De flesta m3 e36 går väl lite småpottigt innan de blivit varma? mvh Conan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.