|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Körde Ceramic Pro Guld på min M3, bytte ut behandlingen på rutorna mot ett extra lager på huven. Väldigt nöjd, kommer garanterat göra om det. Är man med i Bimmer of Sweden så dras ett par tusen på priset. |
|
|
Jag har Ceramix Pro Silver-behandling på min E91:a. Pålagd i somras efter polering. Har Ditec på min sommarbil Mazda MX-5. Tycker det är en bra combo. Ditecen tål inte avfettning hur som helst, men det gör Ceramic Pro. Ceramic Pro ska hålla 5 år, medan Ditec ska återbehandlas efter 18 månader. Detta gör att Ceramic Pro Silver inte blir dyrare över några år. |
|
|
Handtvättade bilen första gången efter vintern igår och kan bara bekräfta at Ceramic Pro, efter två vintrar, fortfarande håller. Helt friktionsfritt, microfiberhandsken bara gled fram över bilen. Den andra bilen, skyddad med Permashine för fem år sedan, helt sträv i jämförelse. /M Mina bilar: Länk |
|
| Någon som har erfarenhet av perma5ive ceramic coating?. Finns en uppsjö av rekondare som lägger det i Jönköping där jag bor. | |
|
Någon som har erfarenhet av Ceramic Pros partner i Malmö eller Lund. Ser på Ditecs hemsida att de nu även har Ceramic Ultra. Erfarenhet av detta någon? Har på tidigare bilar mest kört den vanliga Ditec och varit nöjd. Har även kört PAS hos Vonne vilket varit snäppet bättre. Nu är man ju lite nyfiken på om utvecklingen gått framåt... ___ //Ulf |
|
|
Om man är lagd så att man gillar att putsa på sin bil, hade ni ändå tagit en lackbehandling på en ny bil för att få bästa möjliga utgångsläge? Finns det risk att inte mitt vax går ihop med den behandling rekondaren gjort? Funderar på Ditecs Ceramic Ultra och sedan vaxa själv en gång om året. Tankar på det? |
|
| Har ett 2-veckors gammalt Ceramic Pro skydd på bilen. Ska bli kul att testa vid första tvätten :) | |
|
Ingen som testat Ceramic Pro i Malmö/Lund? Produkten som sådan verkar ju få positiva omdömen av de flesta men det handlar ju också om kompetensen på de som gör jobbet. Goldcom: Har du fått något pris på Ditecs Ceramic Ultra? ___ //Ulf |
|
| Programmer: 6500kr när jag ringde och förhörde mig lite om detaljerna i behandlingen. | |
|
Hej, Hämtar ut ny bil nästa vecka och har bokat lackförsegling på Ceramic PRO AMG Center i Göteborg. Någon som har erfarenhet om dessa? |
|
|
En lackbehandlad bil ska inte vaxas. Allt enligt Ditec City i Göteborg. |
|
|
Goldcom.. Ett bra lackskydd tål att vaxas om man vill det :) Dock så behövs det inte! Men jag förstår vad du menar....det hör liksom till vårkänslan att få vaxa bilen oavsett om det behövs eller inte. Billigare lackskydd som närmast är att jämföra med vanligt vax, kan dock lösas upp om man vaxar. Mvh Skalman |
|
| Sicka jävla summor vissa pungar ut för dessa behandlingar. | |
|
gaspo det kan tyckas så, men det tar minst 16 timmar att först förbereda lacken inför polering och sedan för applicering av lackskydd. Jobbar man dessutom med keramiska skydd så har man begränsat med tid på sig vid själva appliceringen då skyddet härdar fort och man är begränsad till en panel i taget. |
|
| Har Ditec ceramic på vår f31 330i 2018 med glasbehandling tot 6500sek, svider lite men vilken yta | |
| Ditec är i klass med Ceramic Pro om inte bättre, men billigare. Runt 7000 kostade Ditec medans Ceramic Pro låg runt 11000. | |
| Många av de keramiska skydden är väldigt snarlika precis som polymerskydden var som användes flitigt tidigare. Det absolut viktigaste för slutresultatet är förarbetet. Om du målar på en rutten bräda blir resultatet värdelöst oavsett hur fin färg du använder.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.