AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.407

Vilken modell är mest i ögonfallande?

Sida 1 av 2
Vad jag kan finna så finns inte denna diskussion sedan tidigare...

Vilken BMW är mest ögonfallande på stan... Alltså en bil som folk verkligen vänder sig om efter för att kolla på.

Nu pratar vi inte om oss bmw-tokar som kanske vänder oss om och kollar på en extremt pedantskött e32 med de där snygga 80-tals fälgarna... Utan svenska allmänheten i stort.

Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
En Z1 med dörrarna nere kanske?

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
jp
464
jpn
523im -99
en bekant hade en z3 förut och den kollade folk rätt ofta efter när man gled omkring på stan me! annars så är det väl m- modellerna som får mkt uppmärksamhet och en och annan sönder stylad e36a också kan ja tro! =)
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
tror på z4 e86 coupen...
någon bmw cab tippar jag på
e31:orna tror jag på..
Njuren
6-serie
Någon av de här två skönheterna?: Länk
507'an är en underbart vacker klassiker och Z8'an är den moderna tolkningen av den.

Mvh,
/Wille
Visa användare
875
Europa Meister
E31 850/6 -91 M-sport
Förutom M3E30 så är Z8 en mycket fin bil.
mvh Daniel

Länk
När det händer så händer det fort, Autobahn
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Jag skulle vända mig flera varv om en M1 körde förbi
Skulle gissa på att en Z8 väcker en del uppmärksamhet. Inte så många skulle nog fatta att det är en BMW öht.
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Till den högre skalan borde 507an vara som borde ge höga credits även fina E9 cs/csi/CSL samt i viss mån även E24, Z8, Z3.

BMWs cupe' modeller helt enkelt och speciellt de gamla, de nya också+M-modellerna för den delen, men de nya väcker kanske inte samma "uppståndelse" hos äldre människor och attraherar därför inte lika stor grupp människor, vilket jag tror de äldre gör. Oavsett om man tänker en sådan är vacker men jag skulle nog inte vilja köra den/ äga den så väljer nog folk att titta. De nya skapelserna ter sig ganska plastiga vid en jämförelse och äldre folk har lite svårare för plastkittade bilar, oavsett vad som finns under huven eller inuti.
Fr
1.138
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Mest i ögonenfallande är tror jag absolut är denna:Länk
( att sen inte så många reflekterar över att det är en BMW är en annan sak!)
Cabbarna måste ju vara mest överlägsna om man vill glänsa ? Är ute efter någon glidare att glida runt i ute på stan.. Vore e46 cab något att satsa på isåfall?
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Z4 cab tror jag vrider flest huvuden.

Mvh Johan
Z1 eller M1 är mest iögonenfallande.
Alla andra ser man för ofta

Bland gemene man tror jag nog en knallröd 850CSi samt M1 och självklart alla barockänglar och klassiker vänder på flest huvuden.
Hmm vi var ute och åkte 840 och spekulerade i hurivida folk inte trodde att det var en bmw när de såg bilen... Men ändock väldigt trevlig bil.

Mo
133
Mortaz
M5 -00
M Roadster -98
Tror estorillo blå Z3 M roadstern klassiska linjer och breda bakdel drar till sig mest blickar av alla mindre udda modeller faktiskt.
Z4 M Roadstern tror jag inte får någon speciell uppmärksamhet faktiskt av någon annan anledning än just för att det är en cab dock Z4 M coupen är något av det vackraste bmw skapat någonsin enligt min uppfattning.
6-serie cab får väll antaligen bra med uppmärksamhet också.
Sen får väll z8 z1 M1 ett otroligt antal nackar efter sig.
M1 behöver man knappt tillägga, för hur många öppnar ytterdörren en morgon och där bränner förbi en M1:a? :))
So
90
Solly
325ik Cab-87
E3 3,0 csi är min drömbil......
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.