AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.125

vad tycker ni om bilannonser utan bilder?

Sida 2 av 2
GINO,
Jag köpte av en bilhandlare som jag är god vän med och fick garanti på att få eventuella brister fixade. Jag tittade på bilarna och bedömde dem därifrån. De kördes ut ur hallen samtidigt som jag skrev papper på dem.

Draven,
Man kan få nästan vilken bil som helst att se bra ut på bild med rätt kameravinkel och förberedelser.
Ti
608
TimS
325i -88
letade bil åt farsan... alla såg skit fräsha ut på bilderna... åkte runt till minst 10bilar... alla såg fördjävliga ut.. antingen fin invädig men ful utanpå.. eller tvärtom... till slut åkte jag o kollade på en bil som inte hade bild på annonsen.. åkte från akalla/kista till nästan nynäshamn.

köpte bilen då den var i perfekt skick, priset var oxå bra då killen inte hade jätte bra koll
TimS
Helt rätt, varför neka en annons utan bild man måste ju ändå åka och titta på bilen.
Sen bilar oftast bättre ut på bild, rost repor och blemmor syns ej alltid.

Men man gör som man vill när man vill köpa nåt....
Känns som att man kan få en fin en-ägar-bil bland annonser utan bild... Men är det längre att åka så kanske man tvekar att lägga ner tiden.
m_johan84 varför inte bara maila eller lyfta luren och begära en bild?
Det har jag gjort på många annonser, och brukar faktiskt få bilder på begäran.
Jag kan ibland bli förvånad även på de som har en bild av hög kvalitet i sina annonser. För vad ser man ibland; jo översnöade bilar eller bilar som inte har blivit tvättade på flera månader... Det här är lika underligt som de som har en annons utan bild.
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Hammurajen:

Håller med dig faktiskt 100%.
Ibland undrar man vilka dårar det finns i denna vackra värld när dem annonserar sina bilar typ exempel:

-Obs bilen är skitigt på bilden?? Varför inte tvätta den och ta bild sen??
-Obs inte min bil på bild men nästan lika ???
-I hela annonsen finns en enda bild och den är på fälgen?säljer man bilen eller fälgen?
-Bilder tagna på bilen invändigt när hela förarsidan är fullt med grus mm??

Ja man kan hålla på räkna upp många fler punkter men men alla lika alla olika hehe

BMW M-POWER
De där är bra exempel på bilar man bör undvika då, om inte ägaren ens bryr sig om att köra in till en GDS tvätt och spola av bilen med 1 pollett (räcker för att få bilen fin för fototagning) kan man förvänta sig att skicket på bilen är därefter. Om han inte ens kan undvara 5 minuter på att tvätta bilen är risken stor att han heller inte väntar någon minut på att motorn ska uppnå drifttemperatur innan han börjar leka med gasen...
Ho
191
Hool
525i Touring -92
325i Touring -89 Mtech II
Varför ids man inte sätta ut en annons med bild?

Är den risig? Är ägaren lat?

Men annonsen drunknar i alla andra annonser där ute..

OM det inte är en reservdelsbil eller liknande då.

Nygräddad BMWCS member
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Den av mina bilar som i särklass varit i finast skick köptes via en annons utan bild på blocket. Annonstexten löd något i stil med:

"BMW 530 -93 säljes.
mkt välv, bes, skatt, automat
tel nr...."

typisk "tidinings"annons.

Ägaren en man i 60 årsåldern som varken ägde en dator eller digitalkamera hade bett en bekant sätta ut en annons på nätet.

__
Bilblogg:
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.