AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.124

vad tycker ni om bilannonser utan bilder?

Sida 1 av 2
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Gick genom bilannonserna på (endast bmw så klart) blocket o såg en massa annonser där folk hade lagt ut bilar till salu utan bilder.
Jag bläddrar genom dessa annonser utan ngt större intresse när jag köper eller ska köpa bil.
Vem orkar läsa en massa ord ba-s utan bild på bilen?
Ngn som håller med????

BMW M-POWER
Håller med fullständigt. Annonsen blir ointressant direkt.
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
En bild säger mer än 1000 ord heter det ju. Annonser utan bild lägger inte jag heller något intresse på att kolla.

Ert resonemang gör ju att de riktiga klippen finns bland annonserna utan bild. Svårsålda bilar har bättre prutmån...
jp
464
jpn
523im -99
jag brukar inte heller kolla annonser utan bilder men det beror ju helt och hållet på vad de är för bil! om jag va ute efter t,ex en m3 e30 och det finns en på annons utan bild så skulle man ju kolla upp bilen i vilket fall!?
Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
Jag håller med, jag tittar oftast inte äns på annonserna utan bilderna. Bilden säger som sagt mycket. Man ser skick på inredning, färg, utrustning, fälgar etc. Visst ser man inte allt på bilderna, men man får iaf en överblick på hur bilen ser ut. Men skulle jag vara seriöst intreserad av att köpa bil så skulel jag nog läsa en del utan bild också, om det verkade intresant så skulle jag maila och be om bilder
Men annons med bild har absolut fler sökningar/"tittare" än utan bild tror jag.
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
struntar o kolla över huvudtaget,när bild ej finns...
Jag läser texten och bildar mig en uppfattning, ringer sedan och frågar om bild oftast får man bilder på begäran.
Bilden är för mig nästan lika viktig som annonstexten. Har annonsören inte tagit sig tid nog att ta vettiga bilder eller bilder med en grynig mobilkamera går bilen bort för mig. Tyvärr.

/// Erik
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Helt ok utan bild sålänge som texten är välformulerad och utförlig. Mvh asken
GI
2.196
GINO
Även om man är seriöst intresserad av en bil, så känns det jobbigt att klicka på en annons utan bild för min egen del.
Har man inte digitalkamera i dagens samhälle så kan man iaf låna en :-)
Förstår inte hur folk resonerar när dem lägger ut annonser utan bild???
Antingen är det lathet eller så kanske finns det en baktanke med det hela, vad vet jag.....

BMW M-POWER
Jag gillar den där skaran idioter som lägger upp en annons, där det hoppas kunna sälja en bil för sisodär 300 000 kr + och som har en bild i annonsen, så med liiiiten text längst ner så står det "Obs! Ej min bil på bilden, men en likadan" :P

Jag menar, hallå? Varför försöka sälja en bil, men inte ens ha orken att fotografera sin egna bil? Samma sak med dom som lägger upp halv (hel) taskiga bilder tagna med en mobilkamera (ser oftast ut som deras son/dotter på sisodär 3,5 år tagit bilden - allt är suddigt och om du anstränger dig kan du ana att det är ett BMW märke i fronten) - om du tänker ta en annan människas bil eller använda en fullständigt värdelös och intetsägande bild, som oftast drar ner folks intresse för bilen, då är det fan lika bra att skita i att ha ett fotografi/bild överhuvudtaget.

Bara min lilla synpunkt...
Om inte bilmodellen är väldigt speciell (t.ex. e30 M3 som jpn skrev) och/eller texten är väldigt beskrivande så passerar dylika annonser förbi lika obemärkt som en silvermetallic Volvo V70 på gatan :D

Mvh,
/Wille
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Undras hur många som kikar på en massa fina annonser utan att ens ha en tanke på att köpa? Jag håller nu på och målar en tavla av min bil får annonsera tavlan efter den är klar och köpa en bil för intäkten. Mvh asken
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Det är blir lite onödigt svårt att sälja bilen utan annons bild,så jobbigt kan det inte vara att låna en kamera och klicka ett par ggr.

Mpower
Asken:
Det är en väldigt intressant iakttagelse, det finns otroligt många "bildsamlare" därute.
När jag skulle sälja min M3'a var det en kille som bad mig fota alla möjliga och omöjliga vinklar. 3:e gången han skickade in en ny request på ett antal vinklar bad jag honom komma och titta på bilen istället, sedan hörde jag aldrig av honom mer...

Mvh,
/Wille
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

En annons utan bild kan dölja en pärla.

Helst ska annonsen bara ha följande text:

BMW 528 kombi -97

Oanvända vinterhjul samt inbyggd radiospelare ingår. Utrustad med överdragsklädsel.

Ring Harald Knätoffs på telefon 031-p18571
GI
2.196
GINO
Det är väl inte så smart att åka 20-50 míl bara för att kolla på en bil på en annons utan ngn som helst bild i huvudet över hur bilen ser ut i verkligheten.

Enligt säljaren kan man få höra : Väldigt bra skick, lite rost, inga bucklor mm

Men verkligheten kan vara en annan.
Dessa överraskningar kan man KANSKE slippa med hjälp av bra bilder men det är inte helt säkert som sagt.

För er som inte bryr sig om bilder, gör ni på samma sätt när ni säljer bilar oxå eller?

BMW M-POWER
När jag säljer en bil vill jag ha så många seriösa spekulanter som möjligt och därför försöker jag ge produkten så stort initialt intressefång jag kan och har med en bild i annonsen.
När jag själv ska köpa (bil eller annat) vill jag inte ha medtävlare som trissar priset eller ens håller det uppe och kan därför tänka mig att titta på annonser utan bild.

De dyraste beggade bilarna jag köpt (med ett undantag) har jag dessutom köpt utan att provköra dem innan.
Bild i annonsen är det enda man kan kontrollera som spekulant, allt annat kan vara skönmålningar, överdrifter och lögner. Verkligheten kan som sagt vara helt annorlunda än annonser...
GI
2.196
GINO
Mäkinen:

Väldigt vågat gjort enligt min mening att köpa en beg. bil utan att prov köra!
Hur vågade du?Var det en bil/ägare du kände sen tidigare eller?

Låter lite riskfylld att göra ett bilköp utan provkörning bara utifrån en annons som sagt.

Skulle aldrig våga själv :-)

BMW M-POWER
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.