AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.411

Borde det inte vara cabsäsong nu? 330 cab -01

Sida 1 av 2
Visa användare
76
Johan_W
330CI Cab -01
Har haft min bil ute på annons nu ett tag nästintill helt utan respons.

Jag tycker att jag ligger bra i pris om jag jämför med andra bilar med m-paket, sportstolar etc.

Har ni några tips?

Länk

Mvh
Johan W
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Lägre pris är nog grundtips #1 om du vill få den såld fortare. Under 200" måste du nog gå för där verkar dom flesta ligga.
Jag tror dessutom att det är lättare att sälja en cab på våren.

///Jesper
"Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad."
Visa användare
76
Johan_W
330CI Cab -01
Vart hittar du de flesta 330 cabbarna med m-paket och sportstolar för under 200?

Bilen har varit på annons sedan i maj, var lika lite intresse då.

Mvh
Johan
Om du inte får någon respons så kan det nog vara läge för ett lägre pris oavsett vad de flesta andra 330 cabbarna med m-paket och sportstolar annonseras för. Testa blocket också för fler potentiella spekulanter.
Jag håller med J.Dredd och 3D Pinball om att priset sannolikt behöver sänkas. Får du ingen respons är priset enligt marknaden för högt, oavsett vad andra begär för liknande bilar.

Min generella reaktion avseende tidiga 330-cabbar (som ändå är ganska gamla bilar idag!) är att det begärs väldigt mycket pengar för dessa.

Lycka till med försäljningen!

/// Erik
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Om du bara har den annonserad här på AP så tror jag att det är den största orsaken. Orsak nummer 2 är rimligtvis priset.

Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Japp, jag ska trol köpa en 330 cab snart - och din bil är jättesnygg men har för många mil för min smak o saknar facelift. 200k är mycket pengar, man vill vara nöjd :)
Visa användare
76
Johan_W
330CI Cab -01
Jag har annons på blocket samt traderamotor också.
Bilen är i utomordentligt skick med tanke på milen, man ser vissa annonsera 330 cabbar som står ha gått 6k mil och har alldeles slitna säten t ex.

Men att folk inte ens försöker pruta då? Jag går nog inte ner mer än till runt 200 i värsta fall. Då har jag hellre bilen kvar :-)

Tack för era svar.

Mvh
Johan
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Ett psykologiskt trick som du inte förlorar så mycket pengar på är att gå ner till precis under 200 000kr.

Högst pris för en sådan bil tror jag man får i slutet på Mars och början av April.

///Jesper
"Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad."
Kr
138
Krubbas
520dA -16
Bilen är svårsåld för att den är för högt prissatt för de milen och för att den har byraggarlook. Ta bort sänkningen, montera originalfälgar och ta bort de klarglasblinkers du skriver om i annonstexten.
Visa användare
76
Johan_W
330CI Cab -01
Jag lyssnar på J.Dredd och sänker priset till 199000:-. Tack för era tips!

Ha en trevlig sommar.

Mvh
Johan
Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
Jag skulle också försöka ta lite bättre bilder. De som är tagna är inte fel men någon bakifrån samt en lite bättre interiörbild skulle inte skada. Sedan skulle jag ta bilderna intill ett snyggt hus, en sjö/havet eller något som ger en snyggare bakgrund. Är inte så insatt i priser på just 330 cab men riktigt bra bilder tycker jag är grunden för en lyckad annons.

Lycka till med försäljningen.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Jag är lagd åt det hållet att jag också väljer bort bilar med alltför mycket modifikationer. Även beskrivningen i annonsen är viktig. En original 330 med bra utrustning går före sänkningar, klarglas och eftermarknadsfälgar.
Mitt tips till beskrivningen är denna samt att ta nya bilder, fram och bak samt sidan och på inredningen. Helst inga halvarrangerade bilder med "garaget-logga" på.
* Elstyrda sportstolar m. minne på förarstol
* M-paket
* Klimatanläggning
* C-lås/larm
* Multifunktionsratt
* Xenon
* Regnsensor
* PDC
* 19" fälgar, 225/35 19 // 245/35 däck
* Nyservad 2007-06-27

Obs. Detta tips är för vad JAG tror är mer lockande för en större skara.

Visa användare
76
Johan_W
330CI Cab -01
Ska nog ta lite mer bilder på bilen idag, från olika vinklar samt en bättre bild över instrumentpanelen.

Anders S., jag tror nog att jag tar din text då jag uppdaterar annonsen ikväll, sänker nog priset ett par tusingar till också. Ner till 195 000:-, tycker ändå det är konstigt att intresset är så lågt?

Mer tips, någon?

Tack.

Mvh
Johan
Visa användare
450
Stocktrader
Z3 3,0 Roadster -01
MB GLC Coupe AMG -17
VW Golf tdi -13
Hej! Tycker din bil ser fin ut och med rätt utr. och du ligger ju hyffsat i pris om man jämför med mågna andra m-paket bilar på blocket,men det finns nog lite för många 330 cab än vad marknaden eftersöker.Och tittar man i Tyskland så finns ju dessa exempel....Länk Länk
Johan_W.

Jag sålde min 330 M-paket Cab Induvidual fast 2002 med mera utrustning som nav och TV & automat för 269. 6700mil. Import full dokumentation!

Håll i den för 199. Annars behåll den, den ser ju kanonfin ut. Milen är höga i vissas ögon men allt handlar om rätt köpare! Som vet att milen inte är någon fara osv!

Lycka till.

"Snabbt ska de gå,, annars får de´va"
Visa användare
76
Johan_W
330CI Cab -01
Nu har jag lagt ut en ny annons på bilen: Länk

Blir den inte såld nu så behåller jag den :) Tack för tipsen.

Mvh
Johan W

Helt rätt Johan.

Lycka till.

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Sådärja... :)
Så ska en seriös och "clean" annons se ut. Hundra gånger bättre än den första.

Anders S.
Såg din vita bil igår vid 20 tiden!
Vilken skönhet med M-paket och VIT. Fin kombination.

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Kan stämma. Var på väg hem från golfrundan.

Trevligt att du gillade kärran! :)

Ska tilläggas att den var otvättad eftersom jag lämnade in den för lackskydd idag ;)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.