|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
anmith: Det handlar inte alltid om vad man behöver utan det handlar om vad man vill ha... SKiljer mycket i körglädje mellan en 1.9 och en M det kan jag tala om ... En 1.8 eller en 1.9 glider man med ja som du säger. Men med en 2.8 3.0 eller M så ges du äen möjlighet att köra sportigt och få en helt annan njutning av din färd. |
|
| Highway star: Äntligen någon som förstår att jag VILL ha mer än behöver, en stor motor :) Tack! | |
|
Hjärtat har sina skäl som förståndet aldrig kan förstå......;) /L |
|
| Leffo: Absolut! Amen! | |
|
exiZ Tack för komplimangen! Jag letade själv främst efter en lågmilare, det gick i mitt fall före motorstorleken! Den hade bara gått 4800mil när jag köpte den i våras! Nyskick! Bott i ett garage, aldrig vinterkörd och alla originaldelar kvar! Min bil: Länk |
|
| exiZ: Jag vill nästan alltid ha mer än jag behöver ... och har råd med också för den delen :) men det kostar att ligga på topp ... | |
|
I dagens läge med så liten pris skillnad från en 2.8 till en M så e väl valet ganska enkelt. Min flickväns styvfar har haft en 2.8 som han nu bytte mot en M. Har kört båda och kan ju inget annat än att säga att körgläjen är som i alla övriga M bilar överlägsen. Sen om man jämför ägandekostnaderna på dem båda så är diffen ganska liten. Så klart kommer man aldrig ifrån att en M bil kostar lite mer. Men någon jätteskillnad är det långt ifrån. Hade jag varit dig så hade jag satsat på en fin M roadster. Lovar dig att du inte kommer ångra dig. Med risk för påhopp ;) så blir en 2.8 eller 3.0 blir tråkig i längden. Du ska så klart köpa den bilen du känner är rätt för dig. Men som sagt, med en sån liten pris skillnad som det är så =) Mvh Markus |
|
| Highway Star: Jag har med lätthet råd med det jag efterfrågat i tråden, dock har jag inte funnit pärlan ännu, men jag fortsätter jakten efter skatten :) | |
| Markus_M3: Jag har stått en längre tid och vägt mellan en 3,0 och en M coupé eller en M roadster... Och precis som du säger är skillnaden i ägandekostnader inte jätte stor, det som kostar "lite mer" (inte så jätte farligt mer) är driftskostnaderna för en M. | |
|
exiZ - Precis de jag menar. Kan lova dig at du kommer ångra dig efter ett litet tag om du köper något annat än en M bil. Provkör båda om du inte redan har gjort de, så kan vi snacka vilken bil du vill ha sen =) Det är en enorm skillnad mellan 2.8-3.0 och en M, allt annat snack e rena påhittet. Hopas du nu tar ditt förnuft till fånga och letar reda på en riktigt fin M coupé eller roadster. Mvh Markus |
|
|
men hur ser reparationskostnaderan ut om något händer? är det då lika kostnader eller kan det kosta dubbelt så mycket? jag tänker på tekniken?jag är livrädd att sätta mig i den sitsen, som exempel hade jag en MB 230 SL 1964, det fanns allt att köpa till den men vilka priser, stod inte i relation som till motsvarande MBpersonbils res.delspriser bara för att det var en sportbil, det tog lusten ur mig att äga den trots trevligheten att äga den mvh Uffe/bildock |
|
|
Markus_M3: är det nu jag ska be dig gå in och läsa min blogg här på AP eller bara erkänna; jag har inte ett riktigt körkort i handen ännu... Men övningsköra går jue ;) |
|
|
M-modellerna är ju ofta körda av unga killar med keps som skall impa på polarna! Ofta har dom haft 1 ny ägare / år pga att ingen har råd att försäkra dem! Eftersom tråden heter: Vad ska jag tänka på vid köp av Z3? så kan jag inte låta bli att göra dett inlägg! Jag är väl medveten att jag nu lommer att bli påhoppad av alla testosteron stinna keps killar med tung högerfot! (o: För mig så är Z:an i alla fall bara en glidare som ersatt HD:n i garaget! (o; Min bil: Länk |
|
|
ja det är också läsvärda ord jag tror det ligger väldigt mycket i det, och hitta en bil direkt av första ägaren , för att gardera sig lite, idag är det väl omöjligt mvh Uffe/bildock |
|
|
exiZ - Bara att ta kortet sen iväg och inhandla en M ;) Mvh Markus |
|
LeifM |
Tror nog att exiZ blir mer än nöjd med en 3.0 under huven. Bilen skall fungera till vardags också. Inte bara på banan. Nästa BMW en diesel... |
|
LeifM - Vad menar du?? Så du menar att har man en M så kör man hårdare och mer på bana än om man har en 3.0?? Har du kört en 3.0 och en M?? I så fall vet du att skillnaden är rätt så stor, annars inte =) Det räcker säkert med en 1.9 också om det skulle vara så för den kan man ju inte köra med på bana :P Hahahhaha.. Det var dagens =) Mvh Markus |
|
|
Och ja just de.. exiZ, en Z3 M funkar inte till vardags bara så du vet de ;) Hahahhah.. Skrattar ju så man håler på att få ont i magen.. Många roliga inlägg här idag =) Får nog sälja min M3:a nu ;) Mvh Markus |
|
LeifM |
Så då är ju inte M3 nån sportbil. :-) OK. Men skall man köra Zäta så vet jag av erfarenhet att 3.0 räcker länge och är betydligt bekvämare för kropp och plånbok. Nästa BMW en diesel... |
|
Vad yrar du om?? Vadå inte M3 någon sportbil?? Du vet det av erfarenhet, så med andra ord så har du ägt både 3.0 och en M eller?? Mvh Markus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.