|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
Denna info tycker jag fortfarande talar sitt tydliga språk Länk Mvh/Micke |
|
Paap Reeder |
Väldigt konkret och bra redovisning även om slutklämmen förvånar: " ... - det var stor spridning i isgrepp för däck i samma ålder som inte kan förklaras av mönsterdjup och hårdhet. Gummiblandning, mönsterutformning, driftsbetingelser är tänkbara orsaker. ... " MVH /// Paap R |
|
Continental: Du skrev för ett par sidor sedan att bilen som gått 6000mil skulle få nya framdäck. Ska inte bästa däcken sitta i bak? ;) Nej, gillar inte påhopp men jag tycker det är bra att du byter däck ofta. Du har inga vinterdäck i dimension 205/65/16" (eller om det nu var 55) till salu? Mina är blanka... =( |
|
|
Jo, naturligtvis. De nya sitter nu bak, men det Jag menade var att framdäcken var slut och behövde bytas. De bästa däcken ska ALLTID sitta bak. (När Jag hade min Land Rover så bytte Jag fram och bak var 1000:e mil för att få jämnt slitage. Mycket pga att viskokopplingen är känslig för mycket små skillnader i rullomkrets.) |
|
|
"(När Jag hade min Land Rover så bytte Jag fram och bak var 1000:e mil för att få jämnt slitage. Mycket pga att viskokopplingen är känslig för mycket små skillnader i rullomkrets.)" Resursslöseri? Var det en rekommendation som Land Rover Sverige gav dig? Mvh, /Wille |
|
| WilleW, Du missförstod mig nog lite. Jag skiftade plats på fram och bakhjul var 1000:e mil, DET kan väl knappast kallas resursslöseri eller? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.