AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
5.181

1-serie coupé information läckt ut

Sida 1 av 3
gu
27
gunnarson
325i -05

130iM 3-d best.
Fick ett nyhetsmail från AMS. Den brittsika BMW hemsidan hade varit för tidiga med informationen om coupén, men när huvudkontoret i Munchen fick reda på det togs det bort direkt.
Det stod bl a att de första modellerna blir 135i, 123d (204 hk och 400 Nm) och 120d.

135i ska klara av 0-100km/h på 5,3!Förbrukning blandad 9,2l/100km
123d på 7,0s och toppar 238 km/h. Förbrukning blandad 5,2l/100km
120d på 7,6s och toppar 226 km/h. Förbrukning blandad 4,8l/100km

120d får DSC som standard medan 123d och 135i får DSC+ (fler säkerhets- och komfortfunktioner). M-paketet kommer att vara standard för 135i.

Mer info(med bilder):
Länk

Mvh,
/Wille
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Ser verkligen fram emot en 135i. Ännu så länge så är jag väldigt förtjust i 3dörrars 1-serie. Det är inte helt otänkbart att coupén är snäppet vassare :)

__
Bilblogg:
Länk
135i blir en riktig killer!!!

Kommer den ha diffbroms?!

Synd att de inte sattte rören på var sin sida som på 335 !

fd
394
fdahl
Mercedes-AMG GT S 2017
128i och 135i för USA... Jag hoppas verkligen att vi också får en mindre 6:a (eller en utan turbo rättare sagt eftersom motorn i både 128i och 135i är på 3.0 liter).
gu
27
gunnarson
325i -05

130iM 3-d best.
Det är nästan att man ångrar att man beställde en 3-d istället för att vänta på coupén. Den är riktigt kaxig! Är det någon som har beställt någon än? :)
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Den bör döpas till den fula Ankungen för den är den fulaste Compacten hittills!
gunnarson:
Har din bil blivit allokerad i kommande tilldelning? Har du fått ett lev datum?
Annars är det väl bara att avbeställa 3-d, beställa coupén istället. Det borde din ÅF ställa upp på isåfall tycker jag?

Mvh,
/Wille
gu
27
gunnarson
325i -05

130iM 3-d best.
WilleW:
Det är redan för sent tror jag för bilen som jag har beställt tillverkas den här veckan och dessutom så den bilen som jag ska byta in kan inte gå många mil till.. Visste att coupen skulle komma men tycker att 3-d är mer praktisk.
När får du din 130?

mvh
1 okober om allt flyter, jag ska få besked under nästa vecka.
Jag hade kunnat ha den tidigare om det inte hängde på en leasingbil som Audi strular med :(
Det ska bli skönt att ha en propeller på motorhuven igen! :D

Fick du tag ett ex. att provköra innan du beställde?
Det var det stora problemet för mig, men som tur var såg jag att BMW-on-tour var hos en handlare som inte låg allt för avlägset från mig.

Mvh,
/Wille
gu
27
gunnarson
325i -05

130iM 3-d best.
aj fan, jobbigt att det ska strula, min ska komma v 30 så det är inte så långt kvar:)
A, jag låna en demo-on-tour bil över en helg men då hade inte jag någon tanke på att byta men efter den helgen blev jag sugen! Och ännu mer sugen när 3-d versionen kom. Är den roligaste bilen jag har kört! Min pappa hade en E60 M5 innan och den var brutal men på något sätt så känns 130 roligare.. är mera en busbil.
Från sidan är den riktigt snygg, bakifrån har jag inte bestämt mig ännu:=)
Länk
Länk

Mvh,
/Wille
bm
446
bmwtok
3-d 120iM
här är en film på bilen i rörelse. Den ser bättre ut när den rör på sig :)

Länk
Tycker att den är snygg i alla vinklar utom just rakt bakifrån...
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Kan nog bli riktigt läcker. Förhoppningsvis blir det ett par bra sportstolar och justeringsmån som räcker till mina 194 cm.
Liten och körglad med ambition att älska kurvor, hårigt ljud men dessutom ett troligen något bättre lastutrymme för semesterväskan samt ett baksäte som kan användas i nödfall om det krävs.
Då ligger nog den Z4:a coupe som var planerad under 2008 risigt till.
Många bilder (5 sidor), i högre upplösningar:
Länk
Eftermonterad PROcede och diff lär göra 135i till ett monster ;)

Sail:
Får du plats bra i Z4 Coupé? Jag är 197cm, brukar inte har så jättestora problem att knöla ner mig i bilar som "borde vara" för små för mig, men just Z4 Coupé är i minsta laget för mig :(

Mvh,
/Wille
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
WillwW: Med M sportstolarna sitter jag som gjuten i Coupen. Men det är med minsta möjliga marginal för att sitta bra under längre körpass känns det som. Tror nog att dina extra cm är det som gör skillnaden mellan bra och obra.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Oj jädrar va ful den var !

bm
446
bmwtok
3-d 120iM
nya coupen 123d och 135i har diff standard, finns inte ens som extra option för 335i. 135i har också fått bättre bromsar än 335i, six piston calipers.
al
150
alpinvit130
123d -09, 5d
325ti -02
bmwtok:

var kommer din info ifrån att 123d och 135 har diff standard?
bm
446
bmwtok
3-d 120iM
alpinvit. dock är det ingen mekanisk diff, utan en elektronisk diff typ Golf GTI? Dock finns det inte ens att tillgå till 335i vilket betyder bmw will att 135i är sportigare än 335i.

Från pressrelesen:

The Sports Suspension also includes with a high-performance brake system incorporating six-piston fixed calipers on the front and two-piston fixed calipers at the rear.

The accelerator pedal has a quicker response rate and electronic rear brake management is used to simulate a differential lock for stronger acceleration in turns. The rear differential on the 1 Series comes from a new generation of final drives optimized for running smoothness. Featuring double-helical ball bearings for the first time, the differential runs at an even lower operating temperature reached more quickly than before thanks to the reduction of fluid required in the differential.

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.