AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
4.467

Kampanj 3-serien M-sport-paket -- rabatt 17100kr

Sida 1 av 2
Hej!

Det här kom upp i en annan tråd och jag tyckte att nyheten förtjänade en egen tråd för större synlighet.

BMW Sverige startar nu upp en kampanj på samtliga 3-serie-modeller vilken innebär en kundrabatt på 17100kr i samband med köp av ny bil med M-paketet. Erbjudandet gäller kortast t.o.m. 30 september.

Credit till Nogie som hörde ryktet först och tipsade mig.

/Khellros
Detta kommer kanske att passa mig bra!

En orange Puch Florida -71, det måste vara den snyggaste moppen någonsin!!
Jo, samma här.
Jag hade förmodligen tänkt beställa en 3-serie coupé med M-paket ändå. Nu blir beslutet desto lättare. Det beslutet, alltså. Det svåraste beslutet -- Alpinvit, LeMans-blå, eller Sparkling Graphite -- kvarstår. :)

Synd att M-paketet inte går att få med spacegrå. :(

/Magnus
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Någon som kan länka till en BMW 335i Coupe E92 i LeMans-blå utförande med M-Sportpaket
Be
204
BeemA
G30 520dx M-Sport -18
André:

Länk
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
BeemA

Tack! ;-)
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Det är riktigt synd att man inte kan beställa en E92 335i i Space Grå utförande ihop med M-Sportpaketet. Helt korkat enligt BMW!

LeMans-blå utförande är helt ok men jag är rädd för att man tröttnar på den rätt så snabbt. Känns tryggare att satsa på Safirsvart metallic.
Be
204
BeemA
G30 520dx M-Sport -18
Ja det är mycket synd att man inte kan få M-Sport ihop med Space grå, har det på min 530i och det är lätt den snyggaste BMW-lacken just nu tycker jag.

Hittade fler och bättre bilder på LeMans-E92:
Länk
Rabatten är enligt min säljare på 1-serie med M-paket. Hittar f.ö. själv ingen info någonstans om att det även är rabatt på 3 serien.
Varför skulle de göra ett rabatterat pris på den bilen som säljer bäst av alla i sortimentet och dessutom med det populäraste paketet. Nä, 1-serien behöver sälja bättre, därav rabatten.

Livet börjar vid 9G...
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Varifrån kommer informationen?

Kan någon bekräfta?

An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
HARM

Såg igår kväll en reklamsnutt från BMW ( på TV4 ), reklamen avsåg nya 3 serie med M-Sportpaket till rabatterat pris, hann dock inte se prisuppgiften.
Informationen kommer från olika återförsäljare.
Personligen har jag fått det bekräftat från ÅF i gävle och solna. Andra har så vitt jag förstått fått samma besked från ytterligare återförsäljare.

Kampanjen på 1-serien är ju en helt annan grej -- där rör det ju sig också om betydligt större rabattbelopp.

/Khellros
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Kan man ev. tänka sig att BMW kommer att ändra/utöka färgvalet ihop med M-Sportpaketet fr.o.m September ( 08 Modell ) ?

An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
HARM

Hoppas att du får din bil inom kort! Behöver få se några riktigt bra bilder på en Karmosinröd E92 335i med M-Sportpaketet

Hur påverkar det att det inte är frågan om en metallic lack?
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Hittade en E93

Länk

Länk

I en annons i DN motor igår står det att man kan köpa M-paketet från 15400kr nu. Rabatten är minst 32500kr. Priset M-paket beror ju lite på modell.

M v h
André, vad menar du men frågan ang metallic vs solid lack?

Livet börjar vid 9G...
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
HARM

Är inte metallic lack att föredra framför solid lack?

Det finns som bekant två olika sorters billacker. Man brukar tala om solid och metallic. Den solida lacken är den vanligaste idag och är mjukare än metallic lack, därav att solid lack är känsligare både för repor och solljus.

Det är som sagd riktigt dåligt av BMW att inte tillgodohålla fler färger ihop med M-Sportpaketet

Skulle helst vilja beställa en Space Grå vagn med M-Sportpaket men det går dessvärre inte! Även om man tittar på BMW Individual lacker så är urvalet högst begränsad! Helt otroligt.

Återstår följande:

Safirsvart metallic
Lemans blå metallic
eller Karmosinröd

Är rädd att om jag väljer fel färg så är risken överhängande att jag tröttnar på bilen väldigt snabbt.
Andre:
Lite OT kanske. Har en Octavia RS -06 i en lack mycket snarlik BMW:s Le Mans blå metallic och jag börjar tröttna rejält på den, tror det är en nyans man lätt tröttnar på, men snygg ör den!

Tony
En orange Puch Florida -71, det måste vara den snyggaste moppen någonsin!!
André,
Den "solida" lacken är INTE mjukare. Förr var det så men (iaf på BMW) nu är även de solida skyddade av klarlack överst. Fick några stenskott på min m3 som jag köpte lackstift till... Lack + klarlack, även min billackerare bekräftade detta. Dock lever denna gamla myten kvar.
Metallic blå är urtråkig att hålla efter. Damm syns tom mer än på en svart bil. Dessutom tröttnar man snabbt på dem. Grå tyckte jag var snyggt förut men nu tycker jag att den är alldeles för vanlig, tam/tråkig och intetsägande.
För mig var det svart, röd eller vit. Fick inte köpa vare sig vit eller svart för ÅF. Vit var för hiphoppare och det tyckte han inte jag var, Svart köpte alla andra så då fick det bli rött igen. Vilket iof inte är helt fel. En sportbil ska vara röd..

Livet börjar vid 9G...
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
HARM

Ok, det låter bra i så fall. Tycker att vissa färger framhäver E92:ans eleganta karossformer på ett mycket bättre sätt än andra!

Återstår följande färger som kan vara aktuella:

Safirsvart metallic eller Karmosinröd

Blir spännande att se din nya E92 335i med M-Sportpaket
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.