AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.941

Bilen startas INTE efter kamremsbyte, varför?

Sida 2 av 2
To
1.485
Tomas_e36
320Ci -04 E46
Föresten, som jag har sagt, jag har en reserv motor, då kan jag kolla och mäta exakt hur den ska vara. Visst går det? Jag mätter kuggar mellan två punkterna och sen gör det på andra och se om det stämmer.
To
1.485
Tomas_e36
320Ci -04 E46
Nej enor, jag tänker inte alls lämna den på verksta elr liknande(du menar väl det), då byter jag helre motorn själv.
E3
1.828
E36
USA bilar
Måste hålla med Enor, ett sånt här jobb kräver iallafall grundläggande kunskaper om motorns funktion..
M40 har om jag inte minns galet bara två drev, kam och vev, sedan en spännare mellan?
Det finns märkningar på båda dreveb (givetvis) man ställer motorn där innan man river, har du nu inte gjort det och frågar hur du ska göra nu, så är svaret, riv igen ställ märkningarna rätt

Finns en möjlighet som kan ha inträffat, har du kollat gnista?
Vissa tändsystem är mycket känsliga, och när du körde motorn utan att fördlocket satt på, hade du ingen jord till tändsystemet, vilket i värsta fall kan ha bränt boxen
To
1.485
Tomas_e36
320Ci -04 E46
Äntligen hittade jag alla markeringar, jag har ställt om motor och sedan försokte starta, med det hände inget. Nu är dax för motorbyte.
Den här motor var från 91 och den jag har i reserven är 92, är det samma databox för de?
E3
1.828
E36
USA bilar
Låter drastiskt med ett motorbyte för att den inte startar, ta med i beräkningen att det kanske inte är fel i snurran?
OM du bränt någon tändningsbox... så hjälper inte ett motorbyte
Gör saker i rätt ordning, lugnt och sansat
har du gnista för det första?
Kompression?
To
1.485
Tomas_e36
320Ci -04 E46
Ja, jag ska kolla om jag har gnista, men jag tror att det är fel i snurran för att det låter helt annorlunda när jag startar, har hänt ett par gången att jag inte kunde starta bilen på grund av soppatorsk och då var ddt helt annat ljud.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.