|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Hej Jag tankar på OKQ8. När man tankar med Visa kort, så slår pumparna av vid 800 kr. Det är ju idag inte ens full tank (800/12=65 Liter). Kollade med macken, inga spärrar, kollade med banken, inga spärrar. Tydligen har BABS som sköter kreditkorts trafiken en spärr på 800 kr. Någon mer som stätt på detta ? Det är ju sjukt, ska man inte ens få tanka fullt ? Har man desutom Visa vida Swedbank, får man ju välja Konto eller kredit, och även om jag väljer Konto, och har massa pengar på konto, så gäller max 800 kr.. *suck* /Jörgen- Som tankar ofta.. |
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Tydligen går det inte på någon mack, att tanka mer än för 800 enligt BABS kort inlösen.. *suck* |
Be 726 523iT LCI -07
316i -00 530iT/5 -96 528iA -86 528i -83 Alpina B9/E28 -82 Nr:003 525 -75 3.0 CS -73 Jaguar E-type OTS v12 -71 Dynapack dynamometer |
Stämmer, jag har också råkat ut för detta. Bert-Ola BmwCS #2423 |
Conan999 |
Då är det bara att tanka en omgång till ju... Conan999 |
|
Conan999: lagom kul att behöva kladda ett varv till med kortet för några få liter. Spärr kan ju vara ok men dom kunde ju satt den någon hundralapp högre så hade ju merparten av alla bilar kunnat fylla upp utan stopp. ___ //Ulf |
|
|
Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
kicken |
ojoj! ..var ni glada att ni bara har en "bara" har en "vanlig" tank typ : 150L ... man blir tröttare än så när man ska tanka 500L ..och inget funkar! . samma skit, fjoll , (ingen ordning på tankstationerna , inget papper , skititgt och j-vligt är det överallt ) ..oavsett "märket på kortet" .. så nån större skillnad på kvaliteten tror jag inte det är ...det är samma skit , i hela landet . nu i dessa semestertider fär man ta det man får:-) .. väldigt "svajande" dieselpriser bara senaste dygnen..typ sörmland -stlm -uppsala /kicken |
|
Ja de är lite småirriterande faktiskt..och på JET får man bara i för 600kr på en kortdragning. Börjar bli dags att höja gränsen till 1000kr med dagens bensinpriser.... //Roffa |
|
|
Jag har försökt påverka JET angående detta. De svarade att de ska fundera på att höja gränsen och är tacksamma för synpunkter från kunderna (det var i april och inget verkar ha hänt ännu). I nuläget tycker de att det är helt OK att man får tanka två gånger för att få fullt - inte så poppis hos de som står bakom i kön kan jag meddela. Alltså: Hör av er till JET och be dem höja gränsen Länk. |
|
|
Eftersom det var i april som jag frågade JET om det inte var dags att höja gränsen så skickade jag ett mail nu igen. Efter två minuter fick jag EXAKT samma svar som jag fick i april. Det är tydligen så vanligt att de får denna fråga så de har ett standardsvar - ändå gör de inget. Det var samma avsändare också så jag håller det inte för omöjligt att de lyckats programmera ett mailfilter som automatiskt svarar på frågor som innehåller ord som "600", "gräns", "betala" och "kort". Men ... det är ju klart. Om man ersätter kundtjänsten med en dator kan man hålla lägre priser. |
|
|
Skickade iväg samma förfrågan nu till JET. Länk Ska bli intressant att se om svar kommer tillbaka direkt.. :) Svekke |
|
|
Svar enligt nedan: Tack för ditt mail. För närvarande är köpgränsen med bankkort hos oss max 599 kronor per tankning. Undantag för utländska Maestro-kort där maxbeloppet är 400 kronor. Då köpgränsen gäller per tankning finns möjlighet att stoppa in kortet igen för att göra ytterligare tankningar. Vi kommer att göra en utvärdering av detta och är därför tacksamma över att få synpunkter från våra kunder. Vi önskar dig en trevlig dag. Med vänlig hälsning |
|
|
Jag bekräftar att svaret är identiskt med de två jag fått från "Ulice Holmring JET Kundservice". |
|
|
Jag tankade häromdagen för en bra bit över 800 kr utan problem på Jet. Men det var iof med mitt Jet kort. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Jag fick nytt Mastercard här om dagen. Jag har tankat två gånger sedan dess och båda gångerna har kortet varit spärrat till 400kr. Jag ringe banken igår och de ska skicka ett nytt kort. Tydligen har det blivit fel på vissa kort de skickat ut. Korten har fel språkregion. Det avgör tydligen hur mycket du kan tanka??? |
|
|
wendtan: Det här gäller bara om man tankar med andra kort än Jets eget. Det kanske är en del av anledningen till att de inte höjer gränsen. De vill väl att folk ska skaffa Jet-kort. Mvh Johan |
|
kicken |
ganska komiskt egentligen- ..ska man "korttanka" ..så finns en sk. limit.. men om du "tar hem" bränslet så kan du få hur mycket du vill :-) /kicken |
| En gång till? När Broncon skulle fyllas på Jet krävdes tre kortdragningar för att få till full tank :) | |
|
Varför använder ni inga tankkort? |
|
|
Jag tankar på olika mackar och har redan tre bensinkort. Det blir för mycket om jag ska ha kort hos alla bensinbolag. För att plånboken inte ska bli för tjock har jag endast ett kort i den och då vill jag att det ska gå att betala parkering med det - det kan man inte med JET:s kort. Dessutom får man ingen rabatt med JET:s kort. Det är mycket bättre att ha ett bankkort som går att använda överallt istället för att varje affär/mack ska ha sitt eget kort. |
|
|
Först så får man betala (genom kortavgifter och fakturaavgifter och påminnelseavgifter för att inte tala om den urusla eller rent av obefintliga räntan man erhåller) för att få ut sina egna pengar från banken. När man sedan vill handla för sina egna surt förvärvade pengar så har det införts restriktioner på detta av banken som givetvis vill behålla dina pengar så länge som möjligt. Bankerna tjänar grova pengar på att folk använder kort istället för kontanter och borde premiera kortanvändande istållet för att pungslå folk så mycket det går. Själv har jag ett ansenligt antal oljebolagskort som jag använder utan avgifter och får lite rabatter och ofta några dagars kredit utan räntor om jag betalar på utsatt tid. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.