AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.967

335 vs peugeot 407 cuope diesel!?

Sida 2 av 2
Så konstig jämförelse är det inte. Det verkar som om folk här tror att en Peugeot 407 Coupe 2.7HDI kostar hälften så mycket som en 335i, men så är det inte. Kanske om man kryssar vilt i tillbehörslistan, men i grundutföranden är skillnaden inte gigantisk.

Grundpris:
335iC - 422.000 skr
407 - 375.000 skr

Hästkrafter/vridmoment:
335 iC - 306/400
407 - 204/440

Hur många här har öht provkört en 407 2.7 HDI?
Borde vi inte diskutera plasten i peggan istället :)
ro
133
rolle10
335ci M Xdrive -11
Vem vill provköra en 407:a ??
Hi
915
Hillstreet
340i xDrive Touring M -2016
C 63 AMG -2011
dali: Jag ska banne mig åka och provköra en. Har passerat många Peugeoter och den enda som gjorde något avtryck var en 205 GTI för länge länge sen.. men jag tror mest det var Halmstad-tjejerna i baksätet som gjorde det hela. Den här 407an måste vara helt fantastisk, trots

Jag skulle vilja påstå att skillnaden som är mellan en 335 bensinare och en 407 diesel inte kan bli så mycket större utan att det blir riktigt riktigt löjligt.
om priset nu är så nära gör det ju bara det hela ännu mer korkat, till Fransosens nackdel.

Är dessutom inte en 325d Coupe en vettigare jämförelse?

Grundpris:
325iC - 351.000 skr
407 - 375.000 skr

Hästkrafter/vridmoment:
325 iC - 197/400
407 - 204/440

Trodde när jag först läste artikeln att det var tryckfel.
Nej de väljer toppbensinaren som får se sig slagen pga. utrustning. Säkerligen eftersom utgångspriset var så mycket högre och därför blev slutsumman för hög med samma utrustning.

Neh ärligt, varje gång de gör sånahär urbota korkade jämförelser får en ängel AIDS... och det måste stoppas.

//Joakim

Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag.
rolle10: Alla som inte har huvudet i sanden.

Hillstreet: Jo, en 325D Coupe känns som den naturliga jämförelsen, jag gissar på att Automobil helt enkelt inte fick tag på något annat än en 335 bensin.
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
Kan hålla med om att detta test förefaller något "märkligt" utan att för den saken skull
såga Peggan. Varför gjorde dom inte två fristående test av bilarna istället för en jämförelse?

Dom kunde lika bra jämföra en Toyota Prius med Nissan King Cab pickup = förvirrande?

/L
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Någonting som många glömmer är faktorn mest ny bil för pengarna och det är vad detta testet i Automobil handlar om!!

Automobil brukar inte direkt göra "dumma" jämförelser och är en helt klart seriös biltidning som förmedlar känsla och trovärdighet i sina artiklar.
Man behöver inte alltid ha så många faktorer lika som både bensinare, liknande cylindervolym, 2-dörrar, lika tunga, från samma land osv utan här
jämför de helt enkelt 2 olika typer av cupe' modeller och vilken som ger mest för pengarna.
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
Om det handlar om "Mest plåt för pengarna" borde dom kastat in en ny jänkare i testet också ;)
Vill minnas att jag sett flångnya Chrysler Stratus med 207 HK V6 säljas för 189.900kr inkl.
helläder, aut, metallic, Klima, vinterdäck, LM-fälg, elstolar CD stereo mm mm.
Dock är detta ingen kupémodell "but so what, value for money?"

/L
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
sorry, Chrysler Sebring menar jag...;)

/L
ro
133
rolle10
335ci M Xdrive -11
Dali: Jag har svårt att tro att nån som ens överväger att att köpa en 335:a skulle provköra en 407:a.... Men va vet jag, skratt...

Heja Peugeot...

Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Varför måste alltid tester av bilar vara likvärdiga på pappret inför testet? För oss som är lite bilintresserade vill man kanske läsa om tester för att utse en segrare, typ "bäst i klassen", medans en medelsvensson kanske är mer intresserad av hur mycket det i verkligheten skiljer mellan den dyra och lite billigare bilen. Om det är ett relevant test eller inte beror på vad man som läsare är ute efter.

För den saken skull behöver man ju inte överdriva det med "Ferrai 360 Modena vs KIA Rio". Men om det skiljer 100-200k mellan bilarna anser jag kan vara okej.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.