|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
Kul att förklara för någon som ser vraket efter man har vänt det rätt: -Hur gick det där till? -Jag krockade med en soptunna..... "I'd like to consider my BMW as a scaled down version of god" |
|
| Har ytterligare ett exempel på fenomenet med bmw och media. Någon som såg rapport klockan 18.00 idag (19/5) i svt2? De hade bilder från dubbelrånet som skedde någonstans i Sverige idag, minns inte var. Bilderna sades visa en av rånarna vid den bil de använde, en mörk BMW. Bilen var visserligen mörk, men det var en mindre minibuss från 90-talet, förmodligen fransk eller asiatisk. Är det så illa att t o m SVTs nyhetsredaktion automatiskt antar att en mörk bil som används av kriminella är en BMW? | |
| Nu har jag inte sett inslaget i Rapport men det stämmer att rånarna använde sig av en BMW. Närmare bestämt en stulen M5 från 1992. Länk Polisen har även gått ut med regnumret på bilen. | |
| Jo, jag såg framdelen av en svart E34 bakom en buske på ett foto i Aftonbladet. En M5:a är väl ett bra val om man har 3-4 kompanjoner som behöver komma iväg snabbt. | |
| Jo jag såg aftonbladets bild sen, måste ha varit rapport-redaktionen som klippt inslaget lite klantigt... | |
|
Här ovan kan vi också se ett exempel på hur BMW-entusiaster lätt misstolkar saker och hetsar upp sig i onödan innan de tagit reda på fakta..... ;-) Det har hänt mer än en gång...... Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
| Hehe, iofs =) Någonstans hade jag väl på känn att det nog rörde sig om en bmw ändå. Men fanatisk entusiast som man är kan man inte låt bli att hetsa upp sig när de säger (typ) "här syns en av rånarna stå vakt vid flyktbilen, en mörk bmw" och det är någon form av familjeminibuss...;) | |
|
Det går ju inte att komma ifrån att det används väldigt ofta BMW som flyktbilar vid rån. Nästan mer regel än undantag, sen förekommer det ofta BMW i krascher och det är nog på grund av folk som överskattar sin körförmåga och även bilens och därmed åker av vägen och kraschar. Så det är ju inget konstigt att det står om bmw i tidningarna. Jag tror definitivt inte att det är jakt på BMW av journalister. |
|
| "BMW M-Power, när rånaren själv får välja!" ;) | |
|
Hahaha Anders den var go. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.