AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
6.569

BMW-olycka omnämns i SvD idag... blir trött!

Sida 2 av 4
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

Lite av "get a lifewarning" över denna tråd.

Hur kan man bry sig om att tidningarna skriver om att något bus kör BMW men inte om de kör Volvo osv...???

Mats
BMW CS #5847
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

En kompis till min lillebror körde ihjäl sig under midsommarhelgen...och i vilket fabrikat färdades han i?? jo just det en BMW!
Självklart är BMW en bil man gärna blir frestad att åka fort i,och man blir snabbt fartblind med tanke på komforten även vid höga hastigheter.
BMW har ju tyvärr blivit ett varumärke som kriminella och busbenägna bilister dragits till...men det är ju definitivt inte ensamt bilmärke beträffande detta!

MVH Patrik

"När man står med båda fötterna på jorden,har man ofta bilen på bilverkstaden!"

Länk

Varför framgår det inte i texten att det var en Audi och en Peugeot som var inblandade i krocken? Igår var det ju så väldigt viktigt att påpeka vilket fabrikat det var på bilen som åkt ned i kanalen...

Tycker synd om de som betalar för att få del av dessa "nyheter" och uppmanar tillbojkott av all media ;-D

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Bmws FoU-grupp skulle genast dra öronen åt sig och utveckla följande såklart. M Individual uppblåsbara pontonsidokjolar kombinerade med neonstrobb och givetvis stänkskydd. Pojkar som kör av vägen får återgå till trampcykel b t w:) mvh asken
Le
303
LeoniAquila
Volvo V90 B4 -21
Lynk&Co 01 -22
t80196: Håller inte riktigt med dig. Visst, det är inte hela världen att det tenderar att vara så som de flesta av oss tror i denna tråd, men det är ändå inte kul att läsa om alla knarkare, rånare och galningar som kör BMW.

Vidare i ämnet: Om vi omvänt ser på positiv uppmärksamhet (som jag var inne på i ett inlägg om ambulanser), hur länge har inte BMW erbjudit iPod-kompabilitet i bilen? Var man inte rent av först? Nu när Aftonbladet har märkt att man kan spela MP3 i bilen, väljer man förstås rena rama reklambilden... och den kommer inte från BMW!

Länk

Bojkott av kvällsblaskorna!

/Leo
För att fortsätta den positiva tråden: Ni som läser biltidningar och läst testerna av nya Volvon har säkert märkt hur imponerad testarna är över att volvo erbjuder något så fantastiskt som en baklucka som kan öppnas med en fjärrkontroll. Det ni! De måste vara först med det eftersom jag då inte kan minnas ett test där tex BMW erbjudit sådana moderniteter (det kan ju ha funnits någon bisats jag glömt), eller kan jag ha fel? Det fanns ju en knapp på fjärrisen till min förra BMW och när jag tryckte på den gick bakluckan sönder och öppnades spontant. Mycket otryggt för hundarna. ;)

Mvh
Mikael
kicken
som tidigare skrivit. så är det ju synd att BMW ibland kan förekomma i fel sammanhang och "kriminella"....(och sågas av collin.-) men om jag själv får välja så , gör det mig inget om resan tar längre tid än beräknat:-) .. varje timme i en BMW är nåt som många andra väljer bort:-)

m.v.h kicken
kicken
i form av annat bilmärke skall tilläggas.-)
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Länk

Finns ju faktiskt solskenhistorier där BMW näms:-DD
Ci
531
CiM
325ciM-04
vad trevligt!!! nu blev vi djurplågare också. hahahaha
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Med tanke på händerna på han som håller i kattungen,kanske han tejpade fast katten under bilen själv!! =P haha!

MVH Patrik

"När man står med båda fötterna på jorden,har man ofta bilen på bilverkstaden!"

Visa användare
241
Pellevin
520 iT -94
Nu är det dax för expressen att göra samma sak... i artikeln nämns det tre olika olyckor med sammanlagt 4 bilar... bara 2 bilar nämns med märke.. gissa vilka??
Länk

Janne
an
126
andpa
525iA-04
Då jag har en körkortsvarning tar jag det ganska lugnt. Och det är lätt att räkna bilarna man blir omkörd av: oftast BMW, ibland Audi och Volvo. Skoda och Opel kör ofta mycket långsamt, möjligen undantaget senaste Octavia och Vectra.

Det ligger väl i sakens natur att rånare, kriminella, kickers etc. vill ha en snabb och tuff bil. Vore mycket konstigt om bankrånare ville köra Skoda Octavia 1,6 LX.
Visa användare
241
Pellevin
520 iT -94
Jo visst förstår jag att det är många i dessa kategorier som gärna åker bilar med prestanda... men det jag reagerar på är medias sätt att "bara" nämna bilmärke när det just är en BMW inblandad....

Janne
an
126
andpa
525iA-04
Tror det är två skäl. Dels har ju journalister en slags vänstervridning, anti-kapitalister, i genomsnitt, och då gillar man inte BMW, sen försöker de också att vara lite på gräsrötternas nivå, ungefär som Mona Sahlin hänvisar till när hon var lågavlönad kvinna och sommarjobbade mellan 8:an och 9:an...PerP
Paap Reeder
... klockrent "andpa"!!

MVH /// Paap R
Visa användare
241
Pellevin
520 iT -94
Kan bara hålla med

... klockrent "andpa"!!

Janne
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Expressen är liberal, och SvD obunden moderat. Vänster?
FredricF
Hangaround: Politisk inriktning hos en tidning gäller ledarsidorna, inte nyheterna. Att journalister i oftare än folk i allmänhet röstar på V eller mp tror jag är ett etablerat faktum. Hurvida dom i allmänhet även har ett horn i sidan till BMW vet jag inte.

Inom parentes så sägs det att Bader Meinhof-ligan (en vänstervriden terroristgrupp från 70-talet, för er ungdomar) föredrog BMW som flyktbil (se Länk ), så alla vänsteraktivister hatar inte BMW.

/Fredric
an
126
andpa
525iA-04
Det var ju en krock där i Baader-Meinhof mellan snabb flyktbil och politisk övertygelse...

när DN testade E-klass var rubriken nånting med "för pengastinna"..." rika byxbakar". Man ser sällan i kulturdelen, "för direktörer som har råd att gå och se den här operan..."... utan bilar är nog en typisk symbol som retar upp vänsterfolk.

Min bror hade en handledare som fick åka med min bror en gång, och för första gången vid ca 55 års ålder åkte BMW. Han levde så intimt på sin vänsterflank att han lyckats hålla sig undan BMW i 55 år...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.