AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
3.256

Fler fartkameror på vägarna, nu även mobila-!

Sida 3 av 3
Paap Reeder
Vantage!

... det är samma budskap i alla kyrkor och alla är beroende av att kollekten kommer in.

Visst tror jag också att människan påverkar miljön men Sahara kom till utan Homo Sapiens inverkan och det är vad jag kallar klimatförändring! ... inte att Gore tycker att det regnar och blåser numera mer i Luoisiana.

Om det nu är så bråttom att vissa redan åkt till Jula eller Klas Olsson och köpt sig en dränkbar pump när källarna vattenfylls när isarna smälter så varför görs det inget från regeringshåll i länderna??
Jo ... ingern tror egentligen på´t men måste hålla god min och bjuda i Gore för att få sitta kvar så rösterna inte försvinner.

Jag tror rätt metod är att jamsa med. Ta sitt Eco-tillägg i KK och på partyn berätta om alla miljöåtgärder man gjort med lågenergilampor och mindre vädringsfönster ... sedan kör man som vanligt.
Precis som med systembolaget och spritmoralen ... alla klankar på fyllehundrana med ett glas i handen!

MVH /// Paap R
Ci
531
CiM
325ciM-04
heheheh paap,
Vantage
Paap...
Hoppas faktiskt du har rätt ;-))

Vantage
Sv
782
Svekke
540iM 6vxl -97
Al Gore's propagandafilm har helt klart både felaktigheter och överdrifter inbakat.

Vantage skrev t.ex.:
"Vidare hävdar han (Gore) mfl att det sk Ozon-hålet faktiskt gick att lösa trots kritikers bedöming att detta var För stort problem Globalt."

Fast tvärtom är ozonhålet nu större än någonsin.
Se wikipedia's beskrivning av Ozonhålet:
Länk

I januari 2007 rapporterade NASA att de under 2006 uppmätt de lägsta nivåerna av stratosfäriskt ozon sen de började med kontinuerliga mätningar.

Länk

Vidare angående Al Gore's påstående att temperaturen följer koldioxidhalten där han sen visar kurvor flera 100 000 år tillbaka, så är det åter igen precis tvärtom. Nämligen det dessa kurvor egentligen visar är att koldioxiden följde temperaturen (och inte tvärtom).

En ökning i temperatur *orsakade* då smältning av isar/träskmarker samt uppvärmning av havet där stora mängder koldioxid finns lagrat. Detta CO2 emitterades sen ut i atmosfären. Data på detta finns lagrat i sjösediment (Atlanten) samt iskärnor från både Antarktis och Grönland.

Det som ingen egentligen tycks *veta* är till hur stor del människan egentligen är boven och hur stor del som beror på de naturliga klimatsvängningarna (som bevisligen alltid funnits).

Den ensidiga debatten och överdrifterna i TV och press om endast CO2 tror jag är väldigt olycklig. Avverkning av regnskog i Brasilien för tillverkning av "miljövänlig" Etanol verkar vara helskumt. Värmekrafteverk som i Sverige nu börjat importera flis från öststaterna för att det knappt går att få tag i lokalt..
Media som ger väldigt lite plats för andra typer av allvarliga utsläpp och miljöförstöring, t.ex. i kina..

Svekke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.