|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
|
förresten "LMM"?går det att byta? 'D' |
|
|
Brattsbackman: Jag har följt tråden nu ett tag. Och jag måste fråga! Provkörde du aldrig bilen innan du köpte den?????? Hur kan du köpa en bil och sen säga att du e missnöjd med effekten i den? |
|
|
Ett öppet filter brukar man inte byta ut vid service utan tvätta rent det istället. Efter tvätten och torkningen så ska filtret sprayas lätt med luftfilterolja. Detta för att filtret mer motståndskraftigt för smuts. Sprayar man på för mycket av oljan så följer den med in som jag skrev i tidigare inlägg. LMM (luftmassemätaren) sitter direkt efter luftfiltret. Den går att byta men är ganska dyr original så om man funderar på att byta är det lämpligt att säka efter en på någon av sveriges bildemonteringar där man får en begagnad för ca 1000 kr. |
|
|
Prova detta Länk samt montera tilbaks originalboxen |
|
|
Här finns en tråd som handlar om rengöring av LMM. Länk |
|
| Om jag ska vara ärlig så tror jag de beror på föraren och inte på bilen du fick ner tiden från 20 sec till 14.8 sec på några körningar. Efter ett tag när du börjat lära känna bilen kommer du nog få ner den tiden ;) | |
|
Jojje81: jo jag provkörde bilen....men det var som sagt några händelser som jag blev lite fundersam...först på vägen upp blev det lite kapp körning med en S40 t4 som fick en lite flygande start vid ett rödljus och jag kom fan inte i fatt s40...visst det aksnke var varvningen som gjorde det...men det känns ju inte bra att bli ifrån åkt av en s40!! Sen hemma i umeå så kapp körde jag och två bekanta en 328ci e46 och nissan 200zx...och dom undrade om det var nått fel på bilen för att de inte blev frånåkta helt och hållet....visst det kan vara växling och varvning men det känns ju endå inte bra att få höra det andra dagen man har bilen....och sen när alla ni säger att bilen borde 13-14 typ orginal och jag har chippad bil och kör höga 14...känns inte bra!! Och jag är nöjd med bilen men ajg bara inte höra från massa håll att den inte går som den ska! Så man behöver bara tvätta/spraya filtret när det är dags för service(oljebyte)? 'D' |
|
| Jag har både en 328 e46 och en M3a från 94. M3an går bra mycke bätre än 328 så kör du jämt mot en 328 är det nåt som inte stämmer. | |
| Att du blev ifrånåkt av en chippad S40 som dessutom fick lite av en flygande start är inget att vara ledsen för, de bilarna går som skållade troll. | |
| brattsbackman>> mitt tips...byt upp dig till en m3 e46:a så åker du ifrån det mesta och ligger nästan jämt med det värsta ;-).... | |
| drog en 997 carrera s häromdagen :-P och för ett tag sen låg jag jämt med en 360 spider.....volvo, saab, subaru m.m. orkar jag inte ens race:a med längre!! he he... | |
|
brattsbackman: det beror helt säkert på dina växlingar... vänj dig vid att dra bilen nästan till varvstoppet och lär dig även växellådan så det inte tar 2 sekunder att byta växel så ska du se att dina kompisar med 328'an och 200sx'en hamnar i backspegeln... Ett ord helt enkelt.... VARVA!!!!!!!!!! ;-) /Magnus Länk Happiness isnt around the corner... Happiness IS the corner! |
|
|
bomis// m3 e46 e inte så djurisk som du vill få de till att låta .. rastade skiten av dom enkelt me min sierra cossi 4x4 så man behöver inte byta till en m3 e46 för att bli snabb o rätt förare i en m3 3,0 kan rasta mycke me ... |
|
|
"brattsbackman" vet inte vad du gör för fel men när jag hade bilen för några veckor sen gick den ruskigt bra. har dragit ifrån många bilar tex nissan 200/300, s4avant v8 mfl.. som sagt gör som dem andra sagt.. Varva! |
|
|
Känner du att den får mer kraft över 5500 varv eller är kraften den samma hela tiden, om så är fallet så kan vanosenheten vara otät. Provade en M3:a som det läkte ut olja i underkant av vanosen, den bilen gick inte nå vidare över 4500-5500 varv, pga att vanosen inte ställde kamaxeltiderna längre. Den bilen gick också lite ojämt på tomgången... Men som sagt, börja med att sätta tillbaka originalfiltret, en massa luftfilter olja på LMM är inte att rekomendera, samt att bilen är optimerad med originalet, så ett öppet sportfilter gör ingen skillad om du inte tex överladdar bilen med turbo... /Daniel |
|
|
Var ute å testade lite 100-200 igår efter jobbet...mina tider blev: rullande start me stoppur... 11.71s 11.78s 11.83s 12.01s Ska se om jag inte kan filma lite nästa gång... Har du hittat nåt fel på bilen? Niklas Olsson |
|
|
"reidmar" jag drog 328an och 200zx men de tycket att jag borde ha dragit de hårdare.... men det var ju dag två av ägande så jag varvade kanske 6000-6500varv det kan vara förklaringen på det.... men endå "nicklas BMW M3 har ju tider på 11.71-12sek....jag bryr mig kanske intre så hårt längre men det vore ju kul om man fick ner till sådana tider!!Hittat nån bil än då? "danragn" näe det är dåligt med kraft före 4500varv men efter det så känns det att det finns motor i bilen! och det är inte otät nånstans på motorn...den är helt kliniskt ren under huven och jag har inte tvättat den! "Niklas BMW M3" Fan vilka tider du har då...är bilen orginal eller?..näe har inte haft tid att kolla efter fel men på onsdag ska den in på bmw för några mindre saker...så då får de titta över motor och luftfiltret lite snabbt! Du måste ju fixa film på dina försök!!skulle va roligt att se! 'D' |
|
|
brattsbackman: Nä, bilen e inte helt orginal...Det sitter kolfiberinsug, öppet luftfilter, 3"avgassystem med katersättare samt chipad...har varvstopp på 8300-8400rpm ungefär... Niklas Olsson |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
brattsbackman! Sälj skiten och köp en Carrera GT istället! ;-) MVH Patrik "När man står med båda fötterna på jorden,har man ofta bilen på bilverkstaden!" |
|
"M635 forever" Men det är inte en BMW! 'D' |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.