AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.623

Bmw M3-98 Går inge bra...

Sida 2 av 2
behrozosogh
Tja!

det roliga är att det sitter sprillans ny växellåda i min bil.
försäkringsärende innan 10.000 mil gjorde att jag fick en helt ny bytesväxellåda i bilen agusti förra året.
har kört 500 mil med den nya lådan.
tror inte att det e nått fel med den.
det e nog bara det att jag kör med 19" som det kanske känns slö i början,han spinner inte lika bra som en 17" .

Catch me if you can..

De tår du trampar på idag,kan ha samband med den röv du slickar imorn
3,
48
3,5 Hartge
M3 E36 Coupe 3,5 Hartge -96
har det löst sig? har samma problem jag.
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Har ni testat att läsa felkoder?

// Daniel
3,
48
3,5 Hartge
har läst felkoder 2 gånger och det visar inget.
har bytt lmm, magnetventiler vanos, tändspolar 6st, gasspjällsgivare, tändstift, kollat läckage runt innsug, inget hjälper!
Visa användare
679
Casy
E46 M3 SMG -02
E38 740i -99
E10 1600-2 -68
E10 2002ti -72
Har du gjort ett 100-200km/h-test? Kan ju vara bra att göra det, så testar du igen efter du har bytt tex bränslefilter, om du inte har gjort det redan?

/Jonas
Fr
656
Fritte525
Bmw 316 e46 -01
Bmw M3 3,0 -94
"Casy"

Inte för att vara ohövlig!

Du tror inte att bilen skulle vara slö på alla växlar ifall bränsle filtret är tätt?
Lär ju hacka väldigt mycket också.

Trasig lmm = Går hårt nästan som när en motor spikar, känns riktigt slö på alla växlar.

Trasig magnetventil = Orolig tomgång samt trött som synden.

Ville bara säga det så man vet vad man ska byta ifall man får dessa symtoner, har haft dessa problem själv.

Sen om någon tändspole gett upp lär den ju misstända rätt mycket då den bara går på 5cyl.

Mvh
Hade något liknande med min bil fast då bytte jag bara alla tändstift så började den sjunga vackert igen. Kan ju också vara att era bilar är chippade utan att ni vet om det?? Kanske chippet som spökar?
3,
48
3,5 Hartge
Hej igen!

Är det ingen som vet något om dessa bilar? går dom fortfarande dåligt?
pg_ice
3,5 Hartge: du verkar inte ha gjort allt
påt igen bara

har du kopplat ur batteriet över natten så nya värden läses in.
har du kopplat bort LMMen och jämfört?
har du bytt bränslefilter?
har du kollat bränsleslangarna så du inte har läckage? det borde ju kännas om det luktar soppa.

du som har alu svänghjul om jag inte minns fel måste ha nåt alvarligt fel
bara bytet till alusvänghjul gjorde ju rena hästsparken på 1ans växel på min.
pg_ice
annars så har du nåt lagerhaveri på antingen vattenpumpen/generatorn eller oljepumpen.
inga missljud där?
det borde märkas mer på 1ans växel iom att dom roterar upp från 0 till max varv.

det låter som nåt går jäkligt trögt på den bilen så att motorn måset jobba hårt för att varva upp det vad det nu är.

pg_ice
har du samma gasrespons som jag har om du torrvarvar?
om allt lirar så ska du ha det
Länk

kolla på videon
3,
48
3,5 Hartge
Hej Pg!

Har haft batteriet urkopplat sen före jul, kopplar jag bortt lmm så går den sämre, byter bränsle filter i dag, och den svarar inte på samma sätt som den har gjort på gasen. den går lite ojämt på tomgång. den har inga missljud i motor.
pg_ice
det kan vara lambdan som börjar bli trött och inte ger tillräckligt snabba värden till styrboxen
med andra ord så väntar styrboxen på lambdan att den ska skicka rätt signaler då blir det en fördröjning vid gaspådrag.

Fr
656
Fritte525
Bmw 316 e46 -01
Bmw M3 3,0 -94
Om lambdan e kass lär du inte märka av det på fullgas. Så jävla seg är inte elektroniken ;)
M3
179
M3_Fabio
F430 -06
525iaT M -02
Hej! Jag upplevde samma fenomen på min gamla M3:a, tyckte den kändes trött på 1:an. Kändes precis som att vanosen inte "hann" med att ställa om kammarna. Testade sen lite 0-100km/h och 100-200km/h med driftbox för att få säkra värden.
Resultat: 0-100km/h 5,5sek 100-200km/h 13,0sek
Bilen är en original 3,2:a med eisenmann slutdämpare

Vänligen
Fabio
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.