|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Skönt att man inte är själv :-). Jag blir fysiskt sjuk när bilen är trasig. Kan inte sova på nätterna osv. | |
|
efter ett kamremsbyte har man superhörsel dom första 50 milen pga ett tidigare ras när jag mekat där remmen gick av trots att den var ny. fick dock reparationskostnaderna betalda av dom som sålde remmen då det kunde bevisats att det var remmen som var felkonstruerad. min hemsida Länk |
|
FredricF |
Hypokondriker eller inte så kan det vara bra att vara *uppmärksam" (fin omskrivning ;-) . Min automat började växla "lite underligt" tyckte jag och lät några meckar titta på bilen. Dom gjorde några fullgasaccelerationer och tyckte den betedde sig helt normalt. Två dar senare gick lådan in i nödläge och nu är den renoverad för dyra pengar. Fast jag tillhör också dom som oroas över att bilen "vibrerar lite mer än normalt" vid tomgång eller kollar däcken om jag tycker att bilen "känns lite konstig" i en kurva eller spårar "lite mer än vanligt". Fast med en tretton år gammal bil är det nog rationellt att vara orolig. Jag hade en arbetskamrat som berättade att han upptäckte att oljelampan lös på bilen och berättade saken för hustrun som oftast körde den. Hon sade "äsch, den där har blinkat då och då i flera veckor nu". En annan (eller var det samma, jag kommer inte ihåg) såg att det var en stor spricka i bakre stötfångaren (ej en BMW) och när han konfronterade hustrun sade hon "jaså, gick den sönder". Dom är skilda nu (kanske delvis därför ;-). /Fredric |
|
Själv lider jag av "vattuskräck" och "glykoldoftfobi" och hallucinerar att jag ser änga stiga upp från huvspringan. Jag är helt övertygad att BMW satt fast en spik så tempmätaren inte kan passera normalläget:-D Blev det efter alla tillbud jag drabbats av. Kylare Expansionskärl Övre kylarslang uppsprättad av fläkten. Då det var helg ersttes den av en OK universalslang som exploderade efter 1 vecka. ///Forry Min bil Länk |
|
|
Jag är tvärtom, några missljud mer eller mindre har ingen större betydelse. Man kan inte hänga upp sig på sånt när man kör gamla bilar, då kunde man ju lika gärna gräva ner sig på en gång. Bara att fortsätta köra till något rasar, och då fixar man det. |
|
|
Prova och kör en 27år gammal supersport bil, ett lustigt ljud och du funderar så ögon blöder för att sen, pang rakt upp i verkstan för att undersöka var det kom ifrån. Jäkligt kul att rasa en maskin som kostar lika mkt som en fin e36m3 bara för man inte orkar bry sig. Alla kan köpa men få klara ut ekonomin att hålla en sådan bil. |
|
|
Jag är en sån som förekommer och byter saker minst tusen mil innan livslängden löpt ut, dyrt har det blivit genom åren men vad göra? Man är som man är. Dessutom väldigt skönt att höra att man inte är ensam om att hissa ner alla rutorna och klippa stereon vid minsta lilla, verkar vara en riktig klassiker!! Det är skönt att man kör BMW då den iallafall är ett robust bygge. Hur var det här då. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.