|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Självklart förstår jag att det är så. Jag har överlämnat det hela i försäkringsbolagets händer nu och avvaktar för att se vad det blir för utlåtande i frågan. Man blir bara så förvånad när man precis pratat med tanten och när man vänder ryggen till så sätter hon sig i bilen och åker iväg. Då börjar man undra om det är rent mjöl i påsen. | |
|
kilroy detta är ett forum , på ett forum delar man erfarenheter diskuterar och spekulerar. Om vi ej kan utala oss varför finns då den möjligheten? Skall vi bara läsa alla foruminlägg? Är det inte smitning om man sticker? Eller vad är korrekt enligt dig "tillfälligt borta"? |
|
|
Delorian, en fördel på forumet är att man bara uttalar sig säkert när det är rätt, annars garderar man sig med ett tror, borde el dylikt. Ex "Jag tror det är smitning." "Det borde vara smitning" Sen behöver det inte vara smitning när man sticker, alla sticker ju för eller senare från en olycka...Hon hade ju lämnat nummer iaf. Är väl stor skillnad mot att bara dra? När det gäller lagar måste man ibland skilja på sunt förnuft och den juridiska delen. Och när man hamnar i tvist gäller väl oftast den juridiska delen? Mvh Johan |
|
|
Alla har rätt att utala sig, behöver ej vara rätt eller fel, vem bedömmer det du eller jag skall det finnas en åsiktspolis. Nu var det jag som hade fel då jag missade raden om att hon lämnat sitt nummer, trodde det var endast dom andra förarna som bytt nummer. Men hon lämnade sitt nummer och då är det inte smitning. Men sen behöver jag inte ha rätt eller fel när jag skriver "hon kanske var full elle nått" det är en spekulation eftersom jag kan se det som en anledning för henne att dra. Det kan ju ha vart så, det hände mig. Jag begår inget brott brott när jag skriver att hon kankse var full eller hög. Man kan ju hetsa upp sig för värre grejer, om jag inte tålde vad andra skrev så skulle jag nog inte vara här. |
|
|
Kilroy varför är du inne här och skriver i huvudtaget, varför tar du så illa upp? Varför har du och jag ej rätt att spekulera, har vi inte fri talan? Jag skrev ju i inlägget ovan hade jag hade fel på den punkten, spekulera kan jag göra ändå även om du tar illa upp. Jag måste be om urshäkt om jag har skapat den första spekulationen på autopower. |
|
|
Jerk, har du och hon samma försäkringsbolag, står hon som ägare på bilen? |
|
| Naturligt vis är det så. Hon avvek från platsen trots att jag ville skriva och hon gjorde en annan bedömning än mig. Sedan får jag se vad försäkrings bolaget ger för syn på detta. Jag tycker bara att hon saknar det här ansvarstagandet som borde finnas när det uppstår en lite olycka. Har som sgt skickat in mina uppgifter och avaktar nu svar runt detta. Återkommer när jag fått svar rån försäkringsbolaget. | |
|
Nej, det var en hyrbil som hon hade så hon kanske tänkte att det blir enklast att dra och sticka huvudet i sanden. Och jag tror inte att det är samma bolag, jag har något minne av att jag hörde något om ett annan bolag när jag sökte bakåt på regnr på bilen och fick uppgifter om vem som hyrt den men jag kan inte svära på det just nu då alla uppgifterna finns i en mapp hemma. Det finns något intressant med frågan om det är samma bolag. Jag har råkat ut för en olycka för tio år sedan då jag starkt kände att bolaget valde det som var enklast för dem och anklagade mig trots att jag hade starka vittnen till olyckan. Den gången hade jag vejningsplikt på en parkering och ansågs som vållande trots att den som körde på mig körde ca 70 km/h och var nära att köra över en lapplisa. Innan jag klivit ur bilen den gången så skällde hon ut killen som kört på mig efter noter och ville gärna vittna till min fördel. Trots det så valde bolaget hans linje då jag hade vejningsplikt. Man undrar vad som skall till för att vejningsplikten skall upphöra. Kan tillägga att min kofångare lossnande och flög i väg 20 meter från bilen vilket styrker att han körde ganska fort. Lika känner jag i detta fall. Om jag nu har gjort fel,dvs vejat över i vänster fil så har jag gjort en förflyttning med mitt fordon vilket ger mig skulden men vad skalli detta fall till för att jag skall ses som oskydlg. Det var ju en undanmanöver och nödåtgärd för att inte skada någon eller något. |
|
|
Hej igen! Nu har jag tillslut fått utlåtande från mitt försäkringsbolag. Dom anser tanten ensam vållande till hela olyckan. Dvs jag går helt skuldfri och får max ersättning inkl. hybil vid åtgärd av skadan på min bil. Det känns skönt att det ibland lönar sig att ifrågasätta saker och ting. Med andra ord så kan man inte bara backa hur som helst innan man först kontrollerat om det är genomförbart. Jerk |
|
|
Grattis! Intressant utgång, efter 4 månaders utredande... /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
Gott slut på storyn alltså! Hennes avvikande från olycksplatsen som du skrev om. Kommenterade försäkringsbolaget det? Mvh Asken |
|
| Det stod inget i brevet om vad dom grundade sitt beslut på men jag tror kanske att det hela blev lättare i och med att hon avvek från platsen och valde att inte ta kontakt med mig. | |
|
Märkte även att du skrev att du blev påkörd när du stod still, och det var bra för en stillastående bil kan aldrig bli vållande. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.