AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
3.249

En merlotröd Z4?

Sida 1 av 3
Är på jakt efter en BMW Z4 och igår kom denna ut på blocket. Rikligt utrustad, 05a och få mil. Men blir lite osäker på färgen som är Merlotröd.
Vad tycker ni om priset och färgen? Kan detta var ett vettigt köp?

Länk
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Den där färgen är väl jättetrevlig. Hur kul är det att ha en svart eller silver Z4 som "alla" andra har ? Är det inte roligare att ha något mer unikt ? SKulle jag tycka iaf..
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Vill man vara snyggt diskret eller ha uppmärksamhet? Den här är väl åt det senare helt klart.
Färgen i sig är helt okej tycker jag, men inget jag skulle välja.
Men som alltid när det gäller diskussioner om vilken färg som är finast så är det omöjligt att komma fram till det rätta svaret förstås... :)

Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Precis som Anders S säger så är ju val av färg helt individuell.

Vill man ha något snyggt lättskött, välj silver. Vill man ha något snyggt som man får tvätta flera ggr i veckan och svära över varje liten ynklig ytlig repa, välj svart. Vill man ha något som inte alla andra har, välj något annat...
Den är riktigt snygg i den färgen, hade den bara varit orginal så hade jag slagit till direkt. Men jag får tyvärr leta vidare..

En sådan färg måste kännas helt rätt - då du tvekar tycker jag du ska ta ngn mer diskret färg, typ svart... =)

We
122
WeEeE
Z3 2,8l -97
Såg väldigt fin ut, passade i färgen och priset verkar ligga bra till.

Personligen vill jag ha en som skiljer sig från alla andra, så jag skulle nog åkt och tittat närmare på den.

//Christian

grymmt snygg... är bara tveksam till aerodynamikfronten men i övrigt är bilen kanonläcker.. den där färgen är hur snygg som hellst när man har vita blinkers :D
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Vafan ska man ha en diskret färg på en icke-diskret bil för ??
Z4
827
Z4 Maria
BMW M4
BMW 420D Gran Coupé M-Sport
Den ser mycket fin ut, och den sticker ut ur mängden.
Min förra Z4 var Merlotröd. En helt underbar färg. Jag skulle definitivt åkt och kikat närmare på denna.

Mvh
Maria
Visa användare
886
bildock
z3 roadster 00:a 2.0 Siennaröd
smaken är olika! men jag ville ha en vinröd Z3 fick vänta i 2år innan den kom beg. med ung. den inredning jag önskade hade jag i det läget hittat denna Z4 om jag sökt en sådan hade jag tittat på den direkt! jag märker att färgen på min bil väcker uppmärksamhet då jag även har en hel del krom som blir en snygg brytning uppmärksamheten märks ju mest då man glassar runt ska jag ha bilen som att bara köra utav h-te då kan väl vilken färg som helst passa men vill du ha lite stil och ett flott utseende så passar den perfekt till det,men det är en jobbig färg för ren och blank måste den vara och är du inte en putsnisse välj en ljusare kulör men snyggt? ps. har tagit en bild av den här bilen som bakgrund i datan så fin tycker jag den är
mvh Uffe/bildock
"Highway star"; smaken är givetvis delad... Personligen tycker jag det är synd att köpa en sådan fin bil i sosseröd färg... =)

Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
tvesovla: säger du så om ferrari också? :) sportbilar ska vara röda!
Masten; jag ber om ursäkt för att jag ironiskt skrev sosseröd - det var inte meningen att du skulle ta illa upp... Personligen (åter igen) skiljer jag sosseröd från ferrariröd... Jag håller med helt o. hållet om att sportbilar är fina i röd kulör - dock inte sosseröd... =) Puss!

Ska bort och kika på bilen om ett par timmar nu. Något speciellt man ska fråga efter eller kolla upp? Ganska orutinerad när det gäller bilköp av denna klass. Är priset på 295k med 19 tums vettigt? Bör man pruta och isf hur mycket?
Visa användare
886
bildock
om man nu talar om färger är det verkligen så mörkt röd som symboliserar sossarnas färg? den kulören skulle väl isåfall vara mer ferrariröd eller?men tänk en sådan vinkling av en färg på en bil har jag aldrig tänkt på törs man visa sig i en blå bil vad symboliserar det? om det sedan är en bmw också?
uffe/bildock
Visa användare
886
bildock
pokerjohn
det där med priset är en sak för sig men som det är i alla affärer så är en vara inte värd mer än vad en köpare vill betala enkelt eller hur? men problemet uppstår om det finns fler köpare sedan kanske säljaren inte vill gå hur lågt som helst, men min egen affär med min Z3 fick jag inte pruta en krona! men jag ville ha bilen det tillhörde hardtop men nog kan du försöka gå ner 10 eller hur gärna du vill ha bilen hela tiden en avvägning
mvh Uffe/bildock
Z4
827
Z4 Maria
BMW M4
BMW 420D Gran Coupé M-Sport
Håller med bildock. Priset på bilen ligger rätt tycker jag, speciellt när det sitter äkta Hamann fälgar på. Försök ändå pruta några tusen och se hur han ställer sig till det. Berätta gärna hur du upplevde bilen. Lycka till!

Mvh
Maria
Bildock, förlåt även till dig - visste inte du skulle ta illa upp varför jag nu ber om ursäkt. Visst är det så att dem ferrariröda färgen ligger närmare till hand sossarnas färg men som sagt - det var en personlig åsikt...

Visa användare
886
bildock
tvesovla
jag tog väl inte så illa upp men jag förstår inte vinklingen i sådana här forum jag trodde de var till för att tillföra den enskilde eller den intresserade gruppen något och som kunde leda fram till något under resonemangets gång men jag tycker inte ditt inlägg gjorde så utan tvärtom en underton av något annat därför spetsade jag inlägget om den blå färgen och sådana inlägg ger ingenting sakliga saker är bättre att hålla sig till men å andra sidan då det gäller tycke och smak då finns inte så mycket saklighet utan den enskilde smaken måste få råda
mvh Uffe/bildock
Din sista mening sade relativt mkt... "Pokerjohn" frågade vad vi tyckte och mer subjektivt kan det väl knappast bli - eller..? Så herregud, jag svarade enligt min mening innehållande ironi - färgen var relativt fin, dock hade jag (åter igen subjektivt) valt en annan färg då jag tror att en sådan färg lätt kan bli tröttsam... Smaken är således delad...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.