AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
4.297

upgradera från mk2 till mk4 kan man byta utan modefinering

Sida 1 av 2
Visa användare
128
putte,m
m5 e39 99
har köpt mk4 enhet och 16,9 skärm ska byta och har 4.3 nu behövs det något mer än det jag redan har för att det ska fungera ..

putte,m
ha
81
handlarn
525ia Touring -05
Till min touring gick det åt förlängningskabel till gpsantennen,fanns original att köpa.
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Finns lite trådar att läsa om du söker. Jag har gjort samma uppgradering på min E38 och det fungerar perfekt, bara plugg&play. By-pass koppla videomudulen så får du 16:9 bild direkt. Min videomodul gav ivf. sporadiskt 16:9 bild.

Mvh. Patric, BMWCS #4598
Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
Putte: Var köpte du din Mk4 enhet och vad fick du betala? Har själv Mk3 men skulle vilja uppgradera till Dvd-baserad Navigation (Mk4). Jag har redan 16x9 skärm, är det då bara att koppla ur Navigationsenheten i bagaget och sedan koppla in den nya?

Vh/Kermit.

Min Bil-blogg. Länk
Visa användare
128
putte,m
m5 e39 99
köpte på ebay för 700 euro ..

putte,m
ea
473
easy rider
M5 e39 2002/6
Från 3 till 4 bara plug and play. Riv ut den gamla och sätt in den nya.
En cykeleker är ett bra verktyg att använda...
Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
Tackar för infon. Får se om jag hittar ngn som är intresserad av att bara sälja navigationsenheten. Just nu finns det andra hål att stoppa pengarna i.......:)

Vh/Kermit.

Min Bil-blogg. Länk
Visa användare
128
putte,m
m5 e39 99
hndlarn vad är det för anten du pratar om? jag såg att det inte satt någon anten bakom min mk2. när jag testa att byta så fugerade inte gpsen det stog på skärmen att den inte kan ge korekt destination så nu undrar jag vad som ska sitta på mk4 antenn utag det satt ingen på mk2.
mycket tacksam för svar.

putte,m
ha
81
handlarn
525ia Touring -05
Mk2 har separat gps mottagare,mk3 och 4 har inbyggd i navläsaren,jag kopplade ur min gamla gpsmottagare och fick då komplettera med förlängningskabeln eftersom den inte räcker fram annars,detta på en touring.

Länk

lite info på länken ovan.
st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Antennsladden behöver bara förlängas i Touringmodellen.
Visa användare
128
putte,m
m5 e39 99
var sitter separat GPS mottagare på sedanen?

putte,m
tc
8
tc
E39 528iA Touring -98
handlarn: Var sitter gps-mottagaren på E39 Touring? Har just bytt från MK2 till MK4, men hittar inte gps-antenn-sladden :-(

mvh
Tomas
ha
81
handlarn
525ia Touring -05
Oj,det var ett tag sedan det där.....har för mig att mottagaren satt jämte radioenheten mitt i bagagegolvet under en stor plastkåpa.
tc
8
tc
E39 528iA Touring -98
Japp, det var ett tag sen :-) Hoppas du minns rätt! Får kolla imorn när det blir ljust igen.

Tacksåmycket!

/Tomas
Hej!

Tomas "tc" har du hittat gps-mottagaren i din E39 Touring?

I denna tråd Länk står det "antennkabeln behövs för att i Touringen sitter
navi-antennen framme under höger airbag, i Sedanen sitter den i bak."

Länk

Så då måste man ha följande kabel: 6112 8372 410

Länk

pust... så det blir då att dra en kabel dit fram... ??

Mvh Ubbe
ha
81
handlarn
525ia Touring -05
Kan inte tänka mig att antennen sitter under airbagen,under panelen vid framrutan eller vid regnsensorn kanske.....varför inte utnyttja den kabel som redan är dragen från antennen till mottagaren i bagagen,känns lite onödigt att dra en helt ny kabel när bmw säljer en skarvkabel för ändamålet,funkade i alla fal smidigt för mig då jag inte hade lust att demontera halva inredningen.
Okej...

Ska kolla hur det är imorgon...
Det jag undrade är var "antenn mottagaren" sitter på en touring, men så den sitter i bagaget även på touring men där nere vid tv modulen???
Testade att montera in MK4 navin ikväll men det är fortfarande 4:3 bild...
Ska man dra ur den blå till TV-modulen då eller hur gjorde du handlarn?
Har skaffat antenn kabeln så ska iaf dra den imorgon så får testa lite olika då om ingen hinner svara här.

Mvh Ubbe
Nu har jag fått det fixat...
Blev att nysta upp kabelstammen som går till den blå stöpseln till TV-modulen så man fick den blå stöpseln kopplad till navigatorn istället. GPS antennmodulen fanns bredvid TV-modulen i mitten på bagageutrymmet framför reservhjulet.
Kanske ska ta några bilder nån dag men glömde tyvärr kameran så fick inga bilder av installationen.

Mvh Ubbe
Ja såhär blev det med "ny" skärm samt MK4:

Länk
Länk
Länk

Någon som vet vad symbolen som syns i navigatorn betyder, en ring med en prick i, den gråa?

Länk

Mvh Ubbe
Hej!

Ingen som vet vad symbolen betyder?
Är det utmärkningar för kameror samt ställen där polisen ofta brukar stå?
Finns det någon manual på nätet för symboler och liknande som dyker upp på kartan? Idag fick jag bl.a. massa "krukor" på kartan...
Kan man ställa in så det alarmerar när man närmar sig en kamera?

Tacksam för svar!

Mvh Ubbe
na
630
navi
BMW325xi -06
Jag har också sådana där symboler, men vet inte vad det är.
Däremot är det definitivt inte fartkameror eller polisövervakningsställen.
Nej du kan inte varna för fartkameror.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.